User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 101
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Kan iemand mij helpen?  (gelezen 1483 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

danmar

  • Gast
Kan iemand mij helpen?
« Gepost op: april 27, 2011, 11:53:10 »
Hallo mensen,

Hopelijk kan iemand mij helpen...
Mijn kleine man is nu 3 weken oud, en alles ging goed met de borstvoeding tot afgelopen weekend.
Hij is heel onrustig en kwam altijd om de 3 uur en s'nachts zelfs 4 uur ertussen maar komt nu al
na 1 of 2 uur... Hij drinkt ook wat onrustiger en is echt heel hongerig. al heeft hij net één uur geleden gehad.
Door zijn woedende gedrag trekt hij hevig aan mijn tepels en zuigt hij nog harder, hierdoor heb ik ook hele zere tepels.
Wat is er aan de hand???
Moet ik hem gewoon voeding geven ook al komt hij 1 uur later?
Is er wat met mijn voeding?
Help?

Groetjes Marieke

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Kan iemand mij helpen?
« Reactie #1 Gepost op: april 27, 2011, 16:17:47 »
Hai Marieke!

Nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon!

Het liefst wil ik je gelijk geruststellen en roepen dat er niets mis is, maar om dat te doen, wil ik graag eerst van je horen hoe zijn luiers zijn, hoe zijn groei is en hoe alert hij is.

Grootste kans dat het gewoon regeldagen of een groeispurt is, dat is een soort oerdrang van hem om de productie op te hogen. Als zijn luiers nog steeds goed gevuld zijn en je hem tijdens het voeden goed ziet drinken (klokken), vermoed ik dat het "gewoon" een spurtje is (regeldagen/groeispurt). Die hebben onze ukkies regelmatig! Het beste is om er aan toe te geven en hem zo vaak te geven als hij zelf wil.

Het lijkt me echter wel slim dat je hem goed in de gaten houdt, dat hij wel heel goed aanhapt! Zodra hij gaat trekken, moet je hem eigenlijk loskoppelen en weer opnieuw aanleggen, aangezien hij met zijn getrek, waarschijnlijk de tepel en tepelhof niet meer ver genoeg in zijn mond heeft. Dit gaat jou zeer doen!! En als hij niet goed genoeg aangelegd ligt, kan hij de borst niet goed genoeg leeg krijgen en dit kan weer gevolgen hebben voor je productie.

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kan iemand mij helpen?
« Reactie #2 Gepost op: april 27, 2011, 19:54:44 »
Allereerst gefeliciteerd!
Sluit me helemaal bij Nynke aan. Zeer waarschijnlijk zijn het gewoon regeldagen. Had bij Bo ook af en toe het idee dat ze de hele dag aangekoppeld lag rond die tijden van regelen en nu met Cate ook. Inderdaad lekker aanleggen, hoe meer je er aan toe geeft hoe sneller het waarschijnlijk over is. Houd inderdaad wel de luiers in de gaten, zolang die goed zijn en hij groeit goed, kun je daar vanuit gaan. Inderdaad goed opletten met aanhappen, ze kunnen aardig gaan klieren en af en toe moet je even op je strepen staan en bij niet goed happen, gewoon opnieuw laten doen. Behoud van je tepels en beter voor je productie.
Je kunt echt super onzeker worden door deze spurtjes, ze lijken onverzadigbaar, je bent bang dat ze niet genoeg krijgen maar eigenlijk is het om te zorgen dat jou productie voldoende blijft. Als je flesvoeding zou geven zou je in deze periode ws van het consultatieburo horen dat je de hoeveelheid van de fles omhoog zou moeten doen. Ons lichaam heeft daar even een paar dagen voor nodig voordat het doorheeft dat het meer aan moet maken en onze kleintjes springen daar mooi op in door een paar dagen vaker te drinken en ons lichaam een seintje te geven dat het wel wat meer mag. Mooi systeem toch.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Kan iemand mij helpen?
« Reactie #3 Gepost op: april 27, 2011, 22:45:47 »
Nathalie....  :luvya:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kan iemand mij helpen?
« Reactie #4 Gepost op: april 28, 2011, 15:59:56 »
 :bloosmeer: