User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 101
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: kort drinken  (gelezen 6135 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline rennie

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 9
kort drinken
« Gepost op: februari 01, 2012, 12:00:58 »
Hallo,
Mijn dochter van 10 weken drinkt de laatste tijd steeds maar heel kort, zo'n 5 minuten, en daarna met enige aansporing nog 5 minuten. ze valt vaak in slaap. Als ik haar in bed of in de box leg begint ze soms weer te huilen en wil dan soms nog weer drinken. Ik geef voeding op verzoek, ze komt regelmatig om de 2- 2,5 -3 uur. Ik probeer het soms wat te rekken, omdat ik denk dat ze dan wat langer drinkt, maar dat lukt vaak niet zo goed, ze is dan niet goed te troosten. Heeft iemand tips?
groetjes, Renate

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:kort drinken
« Reactie #1 Gepost op: februari 01, 2012, 19:35:44 »
Hoi renate,

als kindjes wat ouder en geoefender worden, kunnen ze inderdaad korter gaan drinken.
Maar toch heb ik een paar vraagjes
Zijn haar plas en poepluiers wel goed, is ze alert?
Geef je 1 of 2 borsten per keer, als ze na 2 uur weer komt, welke borst geef je dan.
Verschoon je haar als je haar 1 borst hebt gegeven of leg je haar dan weg, een verschonig tussen de 2 borsten door kan vaak helpen dat ze weer lekker wakker zijn om daarna weer te kunnen drinken.

Graag hoor ik van je.

Groetjes Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline rennie

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 9
Re:kort drinken
« Reactie #2 Gepost op: februari 02, 2012, 12:09:50 »
Hoi Antoinette,

Bedankt voor je reactie. Ze plast en poept goed, dus wat dat betreft maak ik me niet zo'n zorgen, maar ik vind het soms wel vermoeiend. Ik geef sinds een aantal weken eigenlijk maar 1 borst, ivm problemen ( 3x borstontsteking) aan de andere borst, alleen 's avonds krijgt ze die borst nog ( en 'sochtends kolf ik die af). Daardoor twijfel ik soms of ze wel genoeg heeft gehad, of moet ze mogelijk wat meer moeite doen. Ik leg haar inderdaad soms even apart of in de box, totdat ze gaat huilen of in elk geval wakkerder wordt.
Het is alleen soms wel vermoeiend, dan ben ik wel 3/4 met een voeding bezig.
groetjes, Renate

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:kort drinken
« Reactie #3 Gepost op: februari 03, 2012, 14:07:15 »
Beste Renate,

als de poep- en de plasluiers goed zijn en ze is alert, verwacht ik dat ze genoeg binnenkrijgt. Misschien dat er iets anders dwars zit, waar je nu nog niet de vinger op kan leggen. Als je altijd met 1 borst voedt, is je lichaam daar op aangepast en produceert het voldoende voor de behoefte van je dochter.

Huilt ze heel vaak, bij elke voedeing of is het af en toe. Het is het enige communucatiemiddel en als er iets niet lekker zit of als ze moe is, heb je kans dat ze daar ook door gaat huilen.

Ik kan me voorstellen dat je het vermoeiend vind, ik denk dat we daar allemaal wel eens last van hebben, de moeders van tegenwoordig "moeten" zo veel.

Probeer anders een relax-dagje of weekend in te bouwen, niet te veel afspraken plannen even tijd voor jezelf. Wie weet dat het dan ook allemaal wat makkelijker gaat.

groetjes Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline rennie

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 9
Re:kort drinken
« Reactie #4 Gepost op: februari 03, 2012, 15:51:53 »
Dank je wel voor je reactie. Ze krijgt inderdaad wel genoeg, ze is momenteel zo'n beetje uit haar maatje 56 gegroeid.. Misschien komt het nu ook doordat ik met 1 borst voedt, dat ze per keer net iets minder krijgt en daardoor vaker wil drinken.
groetjes, Renate