User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 41
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Minder drinken.  (gelezen 2998 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline superlynn

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.082
  • Geslacht: Vrouw
Minder drinken.
« Gepost op: juli 07, 2010, 21:52:07 »
Hi,

Ik heb het idee dat mijn Jillepil minder drinkt, nu las ik net in een ander berichtje dat ze in vijf of tien minuten wel een voeding leeg kan drinken.
Ze drinkt nu zo'n vier/vijf keer afhankelijk van de nacht, de ene keer komt ze wel en de andere keer niet.
Is wel grappig als ze 's nachts wakker wordt komt ze zelf naar mijn bed toe gekronkeld, en word ik wakker omdat er dan ineens een baby naast me ligt. Ze valt dan uit haar bed in mijn bed.
Ik heb ledinkantje naast bed staan, en daar drie spijlen tussenuit getrokken, en dan kan ze naar me toe.
Verder is ze wel tevreden naar mijn idee, denk ook niet dat de behoefte er is om vaker te willen drinken. Heel af en toe wil ze dat wel eens.
Nu heeft ze dan waterpokken en er komen ook ineens twee tandjes door, de onderste twee. Helemaal stoer.
X

Offline Nicole

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re:Minder drinken.
« Reactie #1 Gepost op: juli 07, 2010, 22:45:13 »
Ze gaan inderdaad steeds effectiever drinken, dus kunnen ooit snel klaar zijn en zolang ze genoeg plas en poepluiers produceren is het goed he en een tevreden indruk maakt...

Stoer hoor die 1e tandjes, hopelijk gaat ze ze niet op jou uitproberen.....

 :knuf:


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Minder drinken.
« Reactie #2 Gepost op: juli 07, 2010, 23:10:30 »
Hey Joyce,

Wat spannend, weer een nieuw mijlpaal de eerste tandjes!!! Hoop dat ze zachtjes met je doet en dat het haarzelf ook niet teveel last geeft!

Zoals Nicole al zegt, let op de luiers! Daaraan kan je aflezen of ze genoeg drinken binnen krijgt. Daarnaast kan je nog de groei bekijken, en natuurlijk haar gedrag en zo is het plaatje dan al snel weer rond.

Wat heerlijk dat Jill er al zo'n ritme in heeft zitten, je mag in je handjes knijpen hoor! Meeste ukkies willen op deze leeftijd nog vaker drinken, maar als ik Nicole haar verhaal er naast leg, heb ik zo'n vermoeden dat geboorteplaats er ook nog mee te maken heeft  ;-) Vier a vijf keer, wat een luxe!!! Daar kwamen we hier pas met een jaar of drie eindelijk eens op omdat ik actief ben gaan minderen...

Wat is het toch lekker he, zo'n ledikant waar ze zelf uit kunnen kruipen om bij jou te komen drinken!

Je geeft haar waar ze om vraagt en als je haar luiers in de gaten houdt (en haar groei) is je aangeboren onzekerheid (al wij moeders zijn onzeker) ook weer gerustgesteld!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline superlynn

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.082
  • Geslacht: Vrouw
Re:Minder drinken.
« Reactie #3 Gepost op: juli 08, 2010, 13:41:35 »
Hi,

De luiers zijn ietsjes minder vol, ik verschoon haar dan nu ook kei vaak vanwege de pokken en de hitte.
Poep is niet hard ofzo, is nog steeds mosterdachtig.
Uit de fles vindt ze niet veel aan, dan drinkt ze maar honderd als ze dat al haalt. Vindt ze gewoon niks aan, en haalt ze 's avonds weer in als ik weer thuis ben.
X

Offline superlynn

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.082
  • Geslacht: Vrouw
Re:Minder drinken.
« Reactie #4 Gepost op: juli 18, 2010, 11:06:31 »
Hi,

Die fles vindt ze echt niks aan hoor, gister denk zo'n 80 gedronken.
Wat een toestand.
En dan heb ik verse melk hè, ik kolf zelfde dag af, ze heeft van de week twee dagen oude melk gehad, normaal zou ik dat hebben weggegooid, maar dacht ach twee daagjes lekker in de koeling dat gaat wel, knap van mij hè?!
X

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Minder drinken.
« Reactie #5 Gepost op: juli 18, 2010, 11:36:15 »
Netjes hoor!!! Ik vind 80 uit de fles nog best wel flink, mijn meiden dronken alleen het hoognodige... met 80 kan je nog wat kanten op!!!

Twee dagen oude melk is nog prima hoor, je mag melk vijf dagen bewaren in de koeling! Eerder weggooien is zonde hoor! Je kan natuurlijk ook nog eens kijken of ze ontdooide melk ook lust, geeft je nog weer wat extra speling en dan kan je de gekolfde melk gelijk in de vriezer leggen/zetten.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline superlynn

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.082
  • Geslacht: Vrouw
Re:Minder drinken.
« Reactie #6 Gepost op: juli 21, 2010, 15:39:34 »
Hi,

Oh nee dat vind ik niks die vriezer, heb ik ook nog nooit gedaan hoor.
Ik kolf liever gewoon zelfde dag, of ooit een dagje van te voren, maar meer ook niet, dat zie ik niet zitten.
Mijn eten gooi ik ook na twee dagen weg, dus vind het knap dat ik de melk voor de verandering heb laten staan, en die gewoon heb gegeven.
En aan die extra speling ben ik nog niet toe, wat een muts ben ik hè?! Heb zelf geen last van mezelf, hihi.
X

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Minder drinken.
« Reactie #7 Gepost op: juli 21, 2010, 17:34:50 »
hahaha dan heb je geluk dat kolven je zo makkelijk afgaat, meesten moeten iets vaker kolven om een voeding bij elkaar te sprokkelen!

Ik gebruikte die extra speling ook niet hoor, kan mijn kinderen slecht uit handen geven, zeker als ze nog zo klein zijn. Nu dat mijn jongste al wat groter is, doe ik het ietsjes makkelijker, maar dan nog... logeren vind ik nog steeds niet nodig  ;-) Ze gaat nu wel wat vaker een dagje spelen bij opa en oma of bij vriendinnetje.

Maar vond het wel erg prettig om het achter de hand te hebben, als ik naar tandarts moest (wat gelukkig nu iets makkelijker gaat, maar tijdje terug echt geen lolletje was voor mij) nam ik haar toch maar niet mee. Mijn spanning zou dan op haar overslaan. Mocht ze dan echt trek krijgen, kon papa of tante as haar wat aanbieden. Maar zorgde er vaak voor dat ik zo snel mogelijk weer terug was!!!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.