User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 66
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Niet genoeg voeding... 4 mnd dip...??  (gelezen 3934 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Janneke

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 30
Niet genoeg voeding... 4 mnd dip...??
« Gepost op: augustus 07, 2009, 18:18:13 »
Dag lieve mensen,

Heb me gisteren aangemeldt op het forum in de hoop wat hulp / advies te kunnen vragen.
Mijn zoontje Tibbe is nu 4 maanden. In het begin hebben we best een worsteling gehad om het borstvoeden onder de knie te krijgen, maar het is ons goed gelukt.

Sinds 2 weken is het echter huilen met de pet op  :nee:.
De ochtendvoeding gaat alles nog prima, de 2e voeding is iets onrustiger en vanaf de 3e voeding is het een groot gevecht. Aanhappen, loslaten, brullen en weer aanvallen. Het is net alsof ik dan geen voeding meer heb.
Mijn borsten zijn ook zoveel slapper dan 2 weken terug. Ben verschillende dingen gaan proberen, waaronder zelf regeldagen invoeren en extra kolven, maar dat heeft nog geen effect gehad (voorzover ik kan beoordelen). Misschien een kwestie van geduld en langer doorzetten?

Hij slaapt trouwens ook sinds 2 weken door (20:30-05:30), dat heeft er misschien ook mee te maken... hoe fijn ze ook zijn die extra uurtjes. Kreeg een tip om hem 's nachts dan maar wakker te maken, maar dan wil meneer helemaal niet drinken... sinds deze week sta ik dan maar zelf op 's nachts om even snel te kolven.

Omdat hij echt ontevreden is na z'n voeding geef ik hem sinds een paar dagen een flesje afgekolfde melk toe, maar dat voelt heel dubbel. Ben bang dat ik het nu zelf in de hand werk. Uit een flesje drinkt natuurlijk makkelijk en straks wil hij misschien helemaal niet meer aan de borst drinken. Al met al levert het op het moment behoorlijk wat stress op en het lukt ook niet altijd om genoeg te kolven om een flesje te kunnen geven. Geef na de lastige voedingen ong. 40-50 cc toe en dat gaat er makkelijk in.

Ik heb begrepen dat het ook te maken kan hebben met z'n 4 mnd sprong. En die heeft 'ie zeker, hij is op het moment sowieso erg onrustig en snel afgeleid. Zoveel te bekijken en ontdekken natuurlijk.

Zal ook nog even wat vragen beantwoorden (had m'n verhaal al kort verteld bij het voorstellen):
@Nynke:
- Plasluiers waren voordat ik de gekolfde melk toe ging geven ook goed... hij groeit goed en ziet er prima uit, maar omdat hij zo onrustig en ontevreden blijft na de latere voedingen maak ik me toch zorgen of hij wel genoeg binnenkrijgt (verstand en gevoel zit elkaar op dat punt een beetje in de weg)
- Ik heb idd het gevoel dat de kraan is dichtgedraaid. Heb eigenlijk 3,5 mnd goed gevulde borsten gehad voor elke voeding en 's ochtends helemaal. Maar sinds 2 weken dus niet, terwijl hij juist de nacht doorslaapt, dus dan zou ik verwachten dat ik 's ochtends wel wat stuwing zou hebben. Dat in combinatie met het onrustige drinken en een ontevreden kindje maakt dat ik denk dat het teruggelopen is.

Bij de ochtendvoeding denk ik steeds 'dit wil ik nog heel lang' en 's middags denk ik 'dit is niet te doen, ik stop ermee'. Mijn omgeving blijft maar roepen, stoppen, heeeeel irritant   :boos:. Omdat ik ip heel graag door wil gaan met de borstvoeding zijn alle tips en ervaringen welkom!

Groetjes Janneke

ps Nog even antwoord op je laatste vraag Nynke. De naam Tibbe komt uit Friesland. Wij kwamen de naam tegen in een boekje van Annie M.G. Schmidt, Minoes.

Offline Nicole

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re: Niet genoeg voeding... 4 mnd dip...??
« Reactie #1 Gepost op: augustus 07, 2009, 21:17:51 »
Hoi Janneke,

Balen dat het voeden niet lekker loopt nu en dat je omgeving ook niet echt meewerkt..

Je doet er alles aan om je productie op te krikken lees ik wel.

Je borsten voelen naarmate je langer voedt niet steeds zo vol aan als ze in het begin voelde, ze leren nu voeding te maken op verzoek, meeste voeding wordt op den duur tijdens het voeden aangemaakt, ik merk nu zelf ook dat mijn borsten na een nacht doorslapen vol zitten maar zijn niet hard op zo, ze voelen alleen zwaarder.

Heb je wel een toeschietreflex tijdens die 2e en 3e voeding, of duurt het wat langer voordat die komt, dat kan het natuurlijk ook zijn dat hij daar kwaad om wordt, voor sommige kindjes kan het niet snel genoeg gaan.

Over dat navoeden met de fles, ja dat gaat natuurlijk ook veel makkelijker en kan ook zijn roep zijn om de fles tijdens het eten, moeilijk te zeggen.

Blijft ie ook onrustig nadat je hem aan hebt gelegd en je het idee hebt dat hij klaar is en geef je hem dan de fles, geef je 1 of 2 borsten per voeding ?
Hier merk ik nog wel eens verschil als ik Jasper de "verkeerde" borst aanbied, dus de borst waar hij kort van te voren nog aan gedronken heeft, hier zuigt ie dan nog eventjes aan maar drinkt niet door, als ik hem de andere aanbied die dus voller is drinkt ie lekker leeg.

Sprongen brengen meestal wel wat onrust in het voeden, ze willen nu inderdaad gaan rondkijken, rechtop gaan zitten om dingen te bekijken, maakt het ook niet makkelijker, ik kan hier ook bijna niet voeden als zuslief tv aan het kijken is, dan wil hij dat ook en dan kijkt hij ook echt op zijn gemak tv met zijn duim in zijn mond, pas als ik dan boven op bed ga zitten drinkt ie lekker door...

Zo weer een heel verhaal geworden, hoop dat je er wat aan hebt anders horen we het wel..

 :knuf: Nicole


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Niet genoeg voeding... 4 mnd dip...??
« Reactie #2 Gepost op: augustus 07, 2009, 21:48:44 »
Heeeej Janneke,

Ik dacht al dat ik de naam Tibbe herkende, kon het alleen even niet meer plaatsen. Annie MG Schmidt heeft wat mooie boeken op haar naam staan!

Ik herken de onrust helemaal! Het is net alsof je mijn meiden rond die tijd omschrijft. Met Anne ben ik toen idd ook gaan bijvoeden en kon het met kolven niet bijbenen... achteraf ben ik er pas achter gekomen dat ze de extra voeding niet nodig had, maar dat ze die fles wel zo heerlijk makkelijk vond.... ik zette een nieuwe speen er op (toen was ik dus al helemaal over op de dieetvoeding) en ze werd weer net zo nijdig als toen aan de borst... wat heb ik toen gehuild zeg!

Bij Renée ben ik er niet "ingetuind" ik lette op haar plasluiers, op haar groei en iets minder op gedrag. Tuurlijk zag ik haar gedrag wel, is ook erg moeilijk om dat te negeren.... en las overal om me heen dezelfde verhalen over die leeftijd... zoveel onrust in het lijfje, zo veel ongenoegen tijdens het drinken, zoveel ongeduld... zoveel poeha!

En nee, het ging niet zonder twijfels, hartzeer en veel tranen... wat een dramaperiode was dat zeg! Maar ik putte hoop uit haar drinkgedrag 's nachts en 's morgens... en als ze goed sliep 's nachts kreeg ik ook weer een signaal dat ze overdag wel voldoende uit mijn borsten haalde. Was ze overdag echt te onrustig, haalde ze het 's nachts wel weer in. Vermoeiend, dat wel... maar we zijn er doorheen gekomen! Van de ene op de andere dag had ik weer een heel ander grietje! Eerst hier en daar een dagje dat het goed ging... en toen weer helemaal!

Probeer Tibbe zoveel mogelijk aan de borst te houden en probeer de flesjes (als je die al wilt blijven geven) zo moeilijk mogelijk te maken, zo klein mogelijk gaatje in de speen, de fles zo horizontaal mogelijk (zwaartekracht niet laten meehelpen), laat hem zijn best doen aan de borst! Hij is de beste stimulans voor jouw productie!

Maar meis, twijfel alsjeblieft niet aan je productie, kijk naar zijn luiers, kijk naar zijn groei... zijn groei wordt nu wel minder, dat hoort ook zo... anders zouden het olifantjes worden. Bij bijna ieder borstgevoed kind gaat rond de derde/vierde maand de groei minder hard verder. Hoort zo.... laat je niets anders wijsmaken!

Op dit soort momenten moet je echt vertrouwen op de signalen die je krijgt en als gedrag zo anders is dan anders... is het helemaal zaak om de standaard dingen goed te bekijken. Luiers, groei, en in iets mindere mate het drinkgedrag.

Heb je hem al wel eens laten controleren op spruw? Zelf ook geen last van je borsten? Zou daar nog een extra "pesterij" in kunnen zitten???

Probeer het kolven tot één keer per dag te beperken, probeer het verder los te laten... denk je echt dat hij niet genoeg binnen heeft gekregen, kan je aan het eind van de dag die gekolfde voeding nog bijgeven. Probeer het flesje bijgeven ook tot die ene keer per dag te beperken en hem voor de rest met wisselvoeden, borstcompressie en rust (hoe moeilijk ook, jouw spanning werkt zijn spanning weer in de hand) zo goed mogelijk tevreden te krijgen. Maar wanhoop niet als je hem nu niet tevreden krijgt... de onrust in zijn lijf werkt hem ook niet mee.

Let goed op het aanleggen, ze worden in de loop der maanden slordiger met aanhappen (hier pijnlijk duidelijk geworden toen spruw ook in het spel was) ze zijn gewend dat er toch wel melk komt... tot de stroom melk aangepast is op wat hij nodig heeft en dan schrikken ze dat het niet meer zo makkelijk komt.....

Je borsten worden steeds soepeler, soms komt de stuwing nog terug (waarschijnlijk op het moment dat jij je echt gaat ontspannen) maar de echte stuwing van de eerste tijd heb ik al in geen eeuwen meer gevoeld! En toch heeft mijn dochter nog precies die hoeveelheid melk die zij graag wil hebben.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Janneke

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 30
Re: Niet genoeg voeding... 4 mnd dip...??
« Reactie #3 Gepost op: augustus 08, 2009, 12:11:26 »
Hoi!

Wat fijn om zo snel al reacties te krijgen!

Heb besloten om idd te proberen zijn gedrag enigsinds te 'negeren' en me meer te richten op zijn luiers en z'n groei. Dus vanaf vandaag ook maar even de flesjes achterwege laten en zoveel mogelijk aanleggen.
Suf eigenlijk dat het zo werkt, je ziet dat je kind goed groeit en toch ga je je zorgen maken of het allemaal wel goed gaat, waarschijnlijk ook omdat het m'n eerste is.

@Nicole
Je vraag over het tsr vind ik lastig te beantwoorden. Soms voel ik het gebeuren, maar lang niet altijd.
Ik neem aan dat dat niet betekend dat je er dan helemaal geen hebt  :???: Maar zoiets zou het natuurlijk goed kunnen zijn. Hij is wel een beetje een juffertje ongeduld en het kan hem allemaal niet snel genoeg gaan.

Verder geef ik 2 borsten per voeding, als hij bij allebei al snel ontevreden is wissel ik ze af, het blijft dan wel een onrustige voeding. Bij het aanleggen is hij even tevreden, maar na een paar slokken begint het loslaten, brullen en aanvallen. Ik ga nu wel opletten dat ik hem de volste borst aanbied, klinkt ook logisch. Tot nu toe deed ik op advies van de kraamhulp destijds, li-re en de volgende voeding re-li. Het is na de ontrustige voedingen dat ik meteen een flesje gaf.

En die afleiding, pfff. Z'n vader komt binnen, heeeey gezellig. Stemmen van buiten, daar draait z'n hoofd weer.
Tv en radio zet ik express uit, maar ja, ik heb dan ook niet nog een kindje wat z'n ruimte nodig heeft.

@Nynke
Wat ontzettend jammer dat je destijds met Anne gestopt bent met de borstvoeding. Maar ja, als je ook niet beter weet, en je maakt je constant zorgen, wat een gedoe. Kan me voorstellen dat je enorm gebaald hebt. Daar ben ik dus ook bang voor. Dat ik op een stress moment denk 'dan maar stoppen' en dat ik later spijt krijg.
Halleluja voor dit forum, nu weet ik dat Tibbe en ik niet de enige zijn met dit 'probleem' en dat het er in veel gevallen blijkbaar bij hoort. Maakt het toch een stuk makkelijker om door te zetten.

Spruw heb ik ook nog aan gedacht, maar zijn mondje is mooi schoon en ik heb zelf geen pijnlijke en/of rode tepels.
Ben niet speciaal bij de huisarts geweest om het te laten controleren hoor, want ik heb niet het idee dat dat meespeelt, gelukkig.

Duuuus, nu maar even een paar flinke ontspanningsademhalingen voor het benodigde 'zen' gevoel tijdens z'n driftbuitjes  :whaaa: en doorzetten. Ik hoop echt dat het dan weer beter zal gaan.

lfs en bedankt Janneke



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Niet genoeg voeding... 4 mnd dip...??
« Reactie #4 Gepost op: augustus 08, 2009, 13:16:49 »
Oeeeeemmmmmmmmmmm Oeeeeemmmmmmm ontspannnnnnnnnnnnnnnnnn of neem vlak van tevoren een lekkere warme douche, wil hier ook nog wel eens helpen!

De volste borst geven wil de ongeduld nog wel eens helpen voorkomen, maar hou in de gaten dat je mindere borst niet te weinig gestimuleerd wordt! Want anders loopt hij misschien iets te rap terug. De volste borst is natuurlijk fijn om uit te drinken, maar hij moet ook zijn best blijven doen op de iets minder voller aanvoelende borst!

Met wisselvoeden kan je hem beide borsten geven, dus ook de vollere komt aan de beurt. Probeer flesjes in stapjes af te bouwen ipv gelijk volop stoppen. De frustratie van nog wel bij krijgen en helemaal niets bij krijgen, kan net ff te veel van het goede zijn. Probeer het eerst eens om en om te doen, dus als je normaal de voedingen na de middag bijgeeft, doe je de ene voeding wel/andere niet of je stelt het zo lang mogelijk uit... maar hij moet ook weer niet compleet overstuur raken he?

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Niet genoeg voeding... 4 mnd dip...??
« Reactie #5 Gepost op: augustus 08, 2009, 19:45:22 »
Ik vond die 4 mnd dip ook onwijs zwaar. Ik gaf al wat kunstvoeding bij en was ook geneigd om steeds meer te geven. Heb na de dip nog over kunnen schakelen naar volledig borstvoeding. Succes met de dip, als je deze hebt gehad word het alleen maar beter.
 :knuf:



Offline dana-dune

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.718
  • Geslacht: Vrouw
  • TROTSE MAMA VAN DANA-DUNE, EN BODI-SKY
Re: Niet genoeg voeding... 4 mnd dip...??
« Reactie #6 Gepost op: augustus 08, 2009, 22:20:21 »
Hoi Janneke,

Goed dat je na het geworstel in het begin toch nog BV geeft! :goei: Ik kan me je radeloze gevoel heel goed voorstellen, heb hier ook een erg driftig/ongeduldig kereltje, en heb ook vaak gedacht; waar ben ik in godsnaam mee bezig?!
En ook hier de zogenaamd goed bedoelde adviezen; Waarom stop je niet gewoon???!!! Ik werd daar juist nog fanatieker van, en dacht alleen maar dit gaat mij lukken, ik wil het, ik wil het, ik wil het!!!

Bodi is inmiddels ruim 6 maanden, en krijgt nog steeds volledig BV. Hij is al een stuk rustiger geworden, maar is wel nog steeds erg snel afgeleid en nog steeds snel driftig. Vooral als mijn TSR iets langer op zich laat wachten kan hij erg boos worden, maar kan hier nu wel beter mee omgaan, en dat is dankzij de geweldige meiden op dit forum! Zonder hen had ik nu geen BV meer gegeven..

En wat betreft die ontspannings ademhalingen...dat werkt echt om een snellere TSR te krijgen! Een paar keer diep inademen en rustig uitademen met je ogen dicht voor je hem aanlegt deed, en doet nog steeds, wonderen bij mij.

Ik voel de TSR meestal wel goed aankomen, maar de tweede niet altijd, en kijk dan naar zijn manier van drinken. Als je een TSR krijgt neemt hij grote lange slokken,en laat zijn mond dan iets langer open dan de gewone zuigbewegingen die de boel moeten stimuleren.

Geef je de eerste voeding (die wel goed gaat) in bed? Kan ook zijn dat hij dan minder afgeleid is en daarom beter drinkt?
Ik voed Bodi altijd boven op bed, zo krijgt hij de minste afleiding en concentreert zich beter op het drinken.

Succes met Tibbe!

Liefs Joyce :knuf:

Offline Janneke

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 30
Re: Niet genoeg voeding... 4 mnd dip...??
« Reactie #7 Gepost op: augustus 09, 2009, 19:55:49 »
Hoi!

Je had gelijk Nynke, de flesjes meteen helemaal stoppen was een beetje overenthousiast, maar heb uiteindelijk van de 6 voedingen maar 2 keer 50cc bijgegeven gisteren en dat ging best goed. Hij heeft prima geslapen, dus blijkbaar heeft hij echt voldoende. Ik let idd op dat ik m'n mindere borst ook blijf stimuleren, anders kan ik straks alleen nog maar met li voeden  :eh: Vandaag maar 1 flesje van 70cc gegeven en hij ligt nu te slapen, even afwachten of hij 't er mee doet..

Ha Joyce, ook al zo'n pittig mannetje hoor ik. Ik was net aan het rondneuzen op het forum en las je verhaal over het onrustige drinken, zo herkenbaar. Super dat je Bodi nu nog steeds BV geeft en fijn te horen dat hij al een stuk rustiger is! En je hebt gelijk, heel fijn om via het forum je verhaal kwijt te kunnen en goede adviezen en steun te krijgen. In die paar dagen heeft het me al goed geholpen. Ik word ook heel opstandig van de reacties in m'n omgeving, grrr. Het zal wel goed bedoeld zijn, maar ik wil helemaal niet stoppen. En het is vaak in de trand van 'vroeger gaf ik gewoon de fles en mijn kind is er ook niet slechter van geworden... Ach... Tibbe en ik gaan rustig verder!
Voed hem 's ochtends altijd in bed. Probeer dat bij z'n andere voedingen ook te doen of anders iig op z'n kamertje. In de woonkamer is op het moment te onrustig en met visite is het helemaal onbegonnen werk, haha, dan is het feest. Als Bodi nu 6 maandjes is dan ben je ook vast begonnen met bijvoeding, zit de spinazie al op het plafond  :hmmm:

Vandaag ging het al met al best goed, zo gaat het vast de goede kant op.

Groetjes  :knuf: Janneke

ps Mama van Bo, wat fijn dat het uiteindelijk lukte om de KV weer af te bouwen en toch weer volledig BV te geven. Nu ik meelees / schrijf op dit forum, lees ik dat het idd klopt dat iedereen zo z'n eigen strijd heeft moeten leveren met de BV. Maar als het dan allemaal loopt (letterlijk en figuurlijk  ;-)) is het toch wel heerlijk.



 

Offline Nicole

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re: Niet genoeg voeding... 4 mnd dip...??
« Reactie #8 Gepost op: augustus 09, 2009, 20:54:03 »
Goed hoor dat je de flesjes al af kan bouwen, lekker gevoel moet dat toch geven dat je het toch helemaal zelf kan...

Het tsr voel ik zelf ook meestal maar bij de 1e borst, als ik de 2e borst voedt zie ik wel wanneer het beter gaat stromen maar steekt het niet meer in mijn tepel..

Hier drinkt Jasper ook onrustiger als we ergens zijn, vandaag ook zowat de hele dag op pad geweest en dan merk ik dat hij ook onrustiger drinkt als er mensen om hem heen zitten, die wil hij dan toch ook in de gaten houden, dus maar ff rustiger plekje opgezocht en dan gaat het redelijk, thuis heeft hij wel weer alles ingehaald voor hij naar bed ging, 2 borsten goed leeggedronken.

Inderdaad erg fijn dat je hier ff je hart kan luchten zonder dat er iemand meteen zegt ach waarom geef je hem niet gewoon kv..altijd begrip en hulp hier, daarom kom ik hier ook al bijna 3 jaar !!!

Ga zo lekker door Janneke, jullie komen er ook wel saampjes !!!

 :knuf: :knuf:


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Niet genoeg voeding... 4 mnd dip...??
« Reactie #9 Gepost op: augustus 09, 2009, 22:09:58 »
Hai Janneke,

Wat ontzettend goed dat jullie samen al zo'n grote stap voorwaarts hebben gemaakt!!! Wat heerlijk om te horen!

Ik snap die andere mensen wel... zij zijn het anders gewend en kinderen worden op een flesje idd ook groot... en je kan het ook nog zo geven dat je alle lichamelijke warmte, knusheid en signalen van je kind goed kan volgen. Het kan... maar is voor mij en zo te horen ook voor jou een tweede keuze... en dat hebben ze te respecteren. Ze mogen best vertellen dat je het ook anders kan doen en hoe het bij hun gegaan is, zolang ze jou maar niks opleggen. Jij legt hun immers ook niets op...

Vooral op dit soort momenten (maar tussendoor is het ook heel fijn) kan je wel wat tips en weetjes van andere moeders gebruiken die ook borstvoeding geven. Het is nou eenmaal heel anders, je ziet niet wat er in gaat, je ziet alleen wat er uit komt en hoe de groei is. Je weet wel dat wat er in gaat... van goede temperatuur en samenstelling is! Da's wel weer een heel groot pluspunt! En je mag op verzoek voeden, dus als je kind al meer honger heeft dan normaal... dan mag het dat helemaal zelf regelen!

Lieve Janneke, jullie redden het wel saampjes! En daar waar we kunnen, zullen we je helpen! Kennis en ervaring genoeg hier... en dat wat je er van wilt gebruiken, mag je... en dat wat je niet ziet zitten, laat je gewoon links liggen. Zo doen we het hier allemaal! Er worden dingen aangereikt, dat wat goed voelt, kan je gaan toepassen, dat wat niet goed voelt... gewoon niet doen! Jij en Tibbe zijn een team! Jullie weten precies wat wel en wat niet bij jullie past!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re: Niet genoeg voeding... 4 mnd dip...??
« Reactie #10 Gepost op: augustus 11, 2009, 21:57:11 »
Hoi Janneke,

Die 4-maanden dip is killing. Zo ben ik ook op het internet terecht gekomen (en uiteindelijk hier). Fijn om te lezen dat je al heel veel aan de tips hier gehad hebt. Super van je dat je doorzet, het is zo moeilijk om goedbedoelde adviezen die niet in lijn liggen met wat je eigen gevoel je zegt vriendelijk naast je neer te leggen, terwijl de hormonen waarschijnlijk nog door je lijf heen gieren (dat deden ze bij mij in ieder geval nog wel met 4 maanden).

Wat een prachtige naam trouwens Tibbe!

:knuf: Babette


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Niet genoeg voeding... 4 mnd dip...??
« Reactie #11 Gepost op: augustus 12, 2009, 12:22:25 »
Hoe gaat het nu???

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Janneke

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 30
Re: Niet genoeg voeding... 4 mnd dip...??
« Reactie #12 Gepost op: augustus 12, 2009, 12:43:10 »
Het lijkt erop dat het de goede kant op gaat!!
Gisteren voor het eerst een dag zonder ook maar een extra flesje, hartstikke fijn.
Tibbe is wel nog steeds ongeduldig en druk tijdens het drinken, maar nu laat ik me minder snel van de wijs brengen gelukkig.
Ik weet hoe het komt en blijf tegen mezelf zeggen dat het ook weer over gaat.
Vandaag moet ik jammer genoeg de deur uit zonder dat ik de gemiste voeding kan kolven (maar dat had je ergens anders al voorbij zien komen  :)), nu hoop ik dat dat niet al te veel invloed zal hebben. Ben zo blij dat het nu weer beter gaat dat ik er misschien ook iets te spastisch over doe hoor.
Maar in de afgelopen week is het dus al enorm verbeterd!
 
lfs Janneke

p.s. Babette dank je wel! Vinden het zelf ook een erg leuke naam. Mijn tante zei: 'Goh, ehhh, tja, waar komt zoiets nou vandaan', haha. Ach, smaken verschillen! En wat de hormonen betreft, die zijn nog volop aanwezig hoor!

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Niet genoeg voeding... 4 mnd dip...??
« Reactie #13 Gepost op: augustus 12, 2009, 19:32:57 »
Mooi meis!!! En ook dit overleeft je productie wel! Vergeet niet... je lijf is al vier maanden ervaren leverancier he! Komt wel goed, hou zijn luiers in de gaten en als je denkt dat hij te weinig plast, kan je altijd nog een beetje melk bijgeven.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Nrg50

  • Gast
Re:Niet genoeg voeding... 4 mnd dip...??
« Reactie #14 Gepost op: oktober 05, 2009, 16:22:19 »
Hoi, bij mij gaat het ook een beetje zoals bij jou, steeds onrustiger drinken en steeds loslaten naarmate de dag vordert. Ik ga nu sinds een week rond 3 uur samen met hem op bed slapen, en laat hem half slapend drinken. Meestal slaap ik zelf een uurtje, en blijf dan nog even liggen voeden (nu ook! Haha). Voor mij heeft dat heel goed geholpen.