User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 118
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: niet zonder jas naar buiten ivm borstontsteking.  (gelezen 2343 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline moemie

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 261
  • Geslacht: Vrouw
niet zonder jas naar buiten ivm borstontsteking.
« Gepost op: december 30, 2006, 20:15:47 »
Ik heb die regel altijd voor waar aangenomen ( al hou ik me er eigenlijk nooit aan) maar nou lees ik bij de andere topics (die over het melk drinken) dat dat een fabel is.

Klopt dat?

Offline Balletje

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.051
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet
    • WBW Nederland
Re: niet zonder jas naar buiten ivm borstontsteking.
« Reactie #1 Gepost op: december 30, 2006, 20:27:53 »
Ik heb me aan die "regel" nooit gehouden... ja tenzij er een echt frisse wind was en ik er anders pijn aan kreeg. Zeker in de eerste maanden waren mijn borsten best wel gevoelig voor temperatuurschommelingen. Door de kou knijpen de vaten samen en dat kan een ongemakkelijk gevoel geven. Maar zodra de borst weer op temperatuur komt, kan de melk er weer prima door. Met mijn logische verstand kan dat dus ook geen borstontsteking veroorzaken.

Bij mijn weten komt een borstontsteking alleen door het niet goed legen van de borst, eventueel in combinatie met spruw. Maar ik moet zeggen dat ik weinig verstand heb van borstonstekingen, heb er gelukkig nog nooit last van gehad.

Wel eens een dreigende BO, maar die kreeg ik vrij snel weer weg. Dat vond ik al gevoelig genoeg, dus knijp mijn handen dicht dat het nooit erger is geweest.

Groetjes Nynke
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée


Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re: niet zonder jas naar buiten ivm borstontsteking.
« Reactie #2 Gepost op: december 30, 2006, 22:10:47 »
Mijn kraamverzorgster vertelde mij dit ook
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline mamadonna

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 74
  • Geslacht: Vrouw
  • ik geef nu al weer 17 mnd met veel plezier kmv-bv
Re: niet zonder jas naar buiten ivm borstontsteking.
« Reactie #3 Gepost op: januari 01, 2007, 12:56:33 »
uitkijken hoor, ik heb het wel gemerkt! 5 x bo gehad.... 3 x antibiotica nodig gehad omdat ik echt doodziek was en heel hoge koorts, 41,5, binnnen een paar uur! maar ook vermoeidheid en stress en mindere weerstand helpen daar niet aan mee!
zeker in het begin is het topsport bv geven en de gebroken nachten en de nieuwe situatie, je krijgt als je werkt niet voor niets zwangerschapsverlof. hoe zit dat eigenlijk dan met huisvrouwen??? toen mijn man ging werken na een week was mijn verkof ook over!!! en hij had een week omdat ik een (2e)keizersnee had gehad en de oudtse herfstvakantie had! anders had ik na 2 dagen al weer volle bak gemoeten!
moeder van 8-jarige die 22 maanden bv heeft gehad en van baby (12-10 een jaar!) die allergisch reageert op melk-soja-appel-sesam en ze had reflux