User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 35
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Opeens had ik niks meer  (gelezen 2742 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dunja

  • Gast
Opeens had ik niks meer
« Gepost op: oktober 04, 2006, 11:26:40 »
Ik hoor regelmatig in mijn omgeving dat mensen met BV geven zijn gestopt omdat ze opeens niets meer hadden. En dan denk ik.  ???
Maar ik kan dan praten als brugman, ze zeggen echt dat ze niks meer hadden....
Melk kan niet zomaar stoppen

Offline Balletje

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.051
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet
    • WBW Nederland
Re: Opeens had ik niks meer
« Reactie #1 Gepost op: oktober 04, 2006, 11:33:57 »
Hai Dunja,

Allereerst welkom hier! Ik zag dat je je net had geregistreerd. Volgens mij zijn we elkaar al eens eerder tegengekomen op het forum van de SBO... klopt dat? Misschien dat je je straks nog even kan voorstellen in Voorstellen, ben wel benieuwd of ik je inderdaad al ken...


Dit soort fabels zijn heel hardnekkig en irritant, ik kan me er ook zo aan ergeren. De meesten hebben dan al fiks flesjes bij gegeven en vinden het dan raar dat de voeding drastisch terugloopt... Of voeden op schema ipv op vraag... Vaak zijn ze dan nog niet eens zo heel lang bezig met voeden en dan is een verstoring van de productie snel in gang gezet.

Groetjes Nynke



« Laatst bewerkt op: augustus 20, 2007, 16:21:09 door Nynke Bal »
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée


wendy

  • Gast
Re: Opeens had ik niks meer
« Reactie #2 Gepost op: oktober 04, 2006, 22:42:28 »
Nu wil ik toch even reageren!
Ik heb mijn oudste 6 a 7 maanden gevoed.
Toen kwam de tweede en ook dat liep lekker met de bv.
Maar echt waar met 4 maanden had ik letterlijk op een avond niets meer!!
Het was echt "op"!
Geen stuwing of pijnlijke borsten.
Echt jammer dat ik niet zelf het moment van stoppen heb uitgezocht.
Maar geloof me het kan echt wel, het is mij gebeurt.
Denk niet dat ik niet meer heb aangelegd, dat wel, maar zonder resultaat.

Groetjes Wendy

Offline mamatotje

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 94
Re: Opeens had ik niks meer
« Reactie #3 Gepost op: oktober 05, 2006, 07:21:56 »
Ze zeggen wel eens zeg nooit nooit!!
Maar vaak is er onderweg dan iets verkeerd gegaan. Niet goed aangelegd, te weinig aangelegd, niet intensief genoeg gedronken oid..
Regeldagen gemist, noem maar op.

Offline Madre

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 13
  • Geslacht: Vrouw
Re: Opeens had ik niks meer
« Reactie #4 Gepost op: oktober 06, 2006, 19:37:18 »
Tja, ik had ook niets meer...
Dan kan je inderdaad praten als brugman, maar ik weet of er wel of niet wat in mijn borsten zit toch....

Ik weet ook waarom ik niets meer had. Ten eerste wist ik vrij weinig van bv af.
Ik kolvde alle voedingen en legde dus niet aan. Daarbij gaf ik niet op verzoek, maar elke 3 uur, omdat iemand mij dat had aangeraden. Al die dingen bijelkaar zijn niet stimulerend voor het omhoog houden van je productie..

Dus ja, ik had op een gegeven moment niet meer, het bestaat echt hoor...

Offline mamatotje

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 94
Re: Opeens had ik niks meer
« Reactie #5 Gepost op: oktober 06, 2006, 19:59:10 »
Als ik nu vandaag naar mezelf kijk, kan ik ook zeggen "ik heb niets meer". Ik kolf normaal in 5 minuten 250cc. (ja echt!!)
Vandaag haal ik in 20 minuten letterlijk 40cc bij elkaar. Ik heb vaker van die dipjes, nou zou ik het bijltje erbij neer kunnen gooien, maar ik weet dat het, tot nog toe tenminste, altijd weer goed is gekomen. Niet dat ik niet enorm twijfel op zulke dagen.
Ook kwam Kylian om de 60 minuten vannacht. (alsjeblieft niet nog zo'n nacht, ik moet morgen naar de bijscholingsdag!! ::)) Hij voelt haarfijn aan dat het niets is vandaag, gister trouwens ook niet  :'( :-\

Vandaag hebben we een aanleg dagje gehad, geen idee hoe dat morgen gaat, we zien wel!!

Offline Mammie

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 178
    • borstvoedingsforum
Re: Opeens had ik niks meer
« Reactie #6 Gepost op: oktober 06, 2006, 20:11:15 »
Maar bij opeens niets meer hebben denk ik aan vandaag heb ik nog wel (genoeg) en morgen is het van het ene op het andere moment op. Dat is dus de fabel, dat kan niet!

Wel is het mogelijk, dat door allerlei mogelijke oorzaken, je voeding redelijk snel erg terugloopt. Dat je dan niet meer genoeg of je zelfs het idee hebt dat het op is, is waar, maar wat al gezegd is, dan is daar een (al dan niet op dat moment bekend) een verklaring voor, en had het met de nodige hulp voorkomen of weer opgekrikt kunnen worden.

En daar schuilt dus die fabel: Het is zomaar op. deed alles goed, kan er niets aan doen. Dat is dus in 99,9% (er zijn altijd uitzonderingen op de regel) niet waar!
« Laatst bewerkt op: oktober 06, 2006, 20:37:48 door mammie »
groetjes Wanda, mv Alex & Nicôle

Offline Madre

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 13
  • Geslacht: Vrouw
Re: Opeens had ik niks meer
« Reactie #7 Gepost op: oktober 06, 2006, 20:28:44 »
Ik duim voor je mamatotje, en 250 cc...Ik wil dat ook kunnen..

Nee precies, niet van de een op andere dag, bij mij duurde het 4 weken tot ik droog was...

Offline moemie

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 261
  • Geslacht: Vrouw
na 6 maanden
« Reactie #8 Gepost op: december 30, 2006, 20:18:32 »
Kwam mijn hond onder een auto. Ik ben daar zo van geschrokken en overstuur van geweest dat de melk opeens op was. Ik had het niet zo snel door en ben door blijven voeden. Maar Rune heeft toen echt honger gehad.

Ik geloof dus wel dat de melk op kan zijn maar niet zomaar.

Offline Chella Verhoeven

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 97
  • Geslacht: Vrouw
    • Moedermelk Netwerk
Re: Opeens had ik niks meer
« Reactie #9 Gepost op: januari 04, 2007, 22:22:29 »
Misschien kan je wel zomaar opeens een productiedip hebben maar dat betekend niet dat je volledig moet stoppen met BV.
KV is uitgevonden voor de nood. Dus....... een beetje erbij, daar is niks mis mee. Als het hoofdbestanddeel maar BV of bijvoeding blijft, van geval tot geval bekeken..

Groet, Chella
VBN, Gilze
www.moedermelknetwerk.nl
Chella, mama van 5, IBCLC
MOEDERMELK NETWERK | Chat / Kolf-Forum
Kolfwinkel, Kolfinstructies, Begeleiding bij borstvoeding en donormelk

www.moedermelknetwerk.nl