User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 114
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: punthoofd van slechte nachten, tanden, spurtjes enz...  (gelezen 8245 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Erika

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 435
  • Geslacht: Vrouw
Re:punthoofd van slechte nachten, tanden, spurtjes enz...
« Reactie #15 Gepost op: februari 15, 2010, 13:58:54 »
Het scheelt al veel om even te mogen klagen!!!
En meestal is het zo, dat als ik hier mijn probleem vertel, het ineens een stuk beter gaat. En wat denk je, Thieme heeft net 40 ml afgekolfde melk uit een bekertje gedronken!
Doet hij overigens wel vaker om het vervolgens weer een tijdje NIET te doen, dus de kans is groot dat ik te vroeg juig.
Maar toch... dit soort dingen geeft dan weer hoop.
Als hij vannacht nou laat zien dat hij 3 uur achter elkaar kan slapen, dan ben ik nog veel blijer!
Ik hoef echt niet een hele nacht door te slapen (mag natuurlijk wel altijd) maar 2 of 3 nachtvoedingen vind ik wel genoeg.

Ik merk aan hem ook dat hij minder vrolijk is nu hij zo slecht slaapt. Als hij wat grotere rukken maakt is hij veel 'spraakzamer' 'onderzoekender' en dat maakt het voor mij ook veel makkelijker en leuker.

Het is zo vermoeiend dat zowel de dag als de nacht moeizaam gaat. Als nu 1 van beide goed ging...
Maarja, nog maar even door de zure appel heen bijten en hopen dat deze sprong snel genomen is.

Drinkt Fenna ook niet uit een gewoon bekertje of tuitbeker?
Poe das pittig. Ik had gehoopt dat tegen die tijd Thieme toch op z'n minst een volledige voeding uit een bekertje kan drinken.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:punthoofd van slechte nachten, tanden, spurtjes enz...
« Reactie #16 Gepost op: februari 15, 2010, 17:01:10 »
Oei Erika, zit Thieme in de lange zes maanden spurt??? Dat is echt een drama periode, ik had Renée toen gewoon de hele nacht aan de tiet liggen.... kon ik tenminste nog een beetje slapen.

Kan me nog wel herinneren dat ik aan het eind van die zesmaandenspurt een einde heb geforceerd, ben toen overdag slaaptraining gaan doen. Niet keihard, maar op mijn eigen manier. Overdag heel goed op slaapsignalen letten en bij eerste signaaltje gelijk in bed leggen, niet in slaap voeden of wiegen. Eerste dag ging maar half goed, tweede dag ging al beter en even later ging ze 's nachts plots ook veel langer slapen. Vanaf die spurt heeft ze eigenlijk 's nachts alleen nog maar gehuild als ze wilde drinken of zich niet lekker voelde (volgende spurt of ziekte), als ze gewoon wakker werd, draaide ze zich weer om en sliep zelf verder.

Maar deze ellendige spurt heeft volgens mij wel een week of 5-6 geduurd... ik heb medelijden met je!!

Sterkte meis! Dikke :knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Erika

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 435
  • Geslacht: Vrouw
Re:punthoofd van slechte nachten, tanden, spurtjes enz...
« Reactie #17 Gepost op: februari 15, 2010, 21:07:04 »
Nou Nynke, de ellende is dat we de 6-maanden spurt net achter de rug hebben. Inderdaad, zat er toen compleet doorheen. Maar direkt na de 6-maanden spurt kreeg hij flink de griep te pakken en is een dikke week ziek geweest. Dus eigenlijk geen verschil met de spurt, daarop aansluitend regeldagen en nu zitten we in week 29, dus de bewuste 2 weken dat ze in de gaten krijgen dat mama weg kan gaan.
Bij Thieme is dat dus net zo heftig als een fikse sprong.
Hier dus al zo'n 6 a 7 weken ellende.

Al met al denk ik elke keer dat er licht is aan het eind van de tunnel maar dan wordt dat toch weer gedwarsboomd door een griep, regeldagen, spruw... en tot overmaat van ramp krijg ik nu zelf de griep.

Ben er wel even klaar mee.

Ik let inderdaad heel goed op zijn slaapsignalen maar ik merk dat als ik hem in bed leg zodra hij in zijn oogjes begint te wrijven, dat het veel te lang duurt voordat hij in slaap valt, huilt dan ook zo erg dat ik hem toch weer oppak.
Als ik 5 minuten langer wacht, gaat het beter.
Heb bij Mertel 's avonds zelf ingegrepen toen hij 9 maanden was. Ben toen naast zijn bedje gaan zitten en heb gezegd dat hij echt niet mocht drinken. Hij heeft me toen 40 minuten huilend aangekeken, heb zelf ook 40 minuten mee zitten brullen, en toen ging hij liggen en slapen. Heb hem toen 2 weken alleen om 01.00 uur 's nachts gevoed en die toen ook geweigerd.
Geen vuiltje aan de lucht.

Vrees dat het bij Thieme een ander verhaal gaat worden...
Buiten spurtjes om komt hij om de 3 uur. Tijdens spurtjes continue. Kan zelf de slaap niet echt vatten als hij ligt te drinken helaas, anders was het toch ietsje minder vermoeiend geweest.  :(

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:punthoofd van slechte nachten, tanden, spurtjes enz...
« Reactie #18 Gepost op: februari 15, 2010, 23:58:52 »
Klinkt verrekte zwaar meis, zeker als je ook niet kan slapen terwijl Thieme drinkt. Zelf de griep krijgen heeft ook veel invloed, hoop dat je na deze horde weer rust krijgt!

Bij ons liep 4-maandensprong over in de 6-maandensprong en duurde eeuwen...

Sterkte meis!!!
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Irinaaaa

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 407
  • Geslacht: Vrouw
Re:punthoofd van slechte nachten, tanden, spurtjes enz...
« Reactie #19 Gepost op: februari 16, 2010, 07:29:18 »
Nu we toch lekker aan het klagen zijn, kan ik ook nog wel even mijn ei kwijt.

Ik begrijp niet wat Yanna heeft. Ze slaapt sinds een paar weken super slecht in, duurt soms bijna 2 uur, voordat ze ligt te pitten. Dan slaapt ze lekker tot ik naar bed ga (ongeveer 3 uur later) en dan begint het feest. Ik heb het gevoel dat ze soms elk uur komt. Soms laat ze er 2 uur tussen. Maar ik ben helemaal kapot en dat al een paar weken. Ik kom daardoor (denk ik) maar niet van mijn verkoudheid af. En overdag haalt madam het lekker in en slaapt lekker lang.

Korter voeden heeft niet veel zin, dan gaat ze zitten op haar knietjes en pakt mijn lip vast en zegt "mama draaien, mama tiet!" Hartstikke grappig, maar wel vermoeiend. Gelukkig heb ik volgende week vrij genomen, kan ik tussen de middag even bijtanken.

Jus Irien
[

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:punthoofd van slechte nachten, tanden, spurtjes enz...
« Reactie #20 Gepost op: februari 16, 2010, 08:43:23 »
Oei, da's zwaar! Misschien overdag toch iets minder laten slapen, zodat ze 's nachts wat dieper slaapt? Ze is ondertussen oud genoeg om overdag iets over haar grenzen heen te gaan, zonder dat het negatieve gevolgen heeft voor haar nachtslaap.

De verkoudheid is gewoon hardnekkig meis, we lopen hier ook al een paar weken te emmeren met al dat snot. Hoop dat je volgende week idd bij kan tanken, Timo heeft dan toch ook vakantie??

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Erika

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 435
  • Geslacht: Vrouw
Re:punthoofd van slechte nachten, tanden, spurtjes enz...
« Reactie #21 Gepost op: februari 16, 2010, 09:57:40 »
Hahaha, ook wel komisch dat ze jou gewoon bij je lip pakt  :)
Maar inderdaad, een paar slopende nachten zijn best op te vangen, maar weken achter elkaar is eigenlijk niet te doen.
Dat heeft moeder natuur toch maar raar bedacht.

Pfff de 4 maandensprong overgaan in de 6maandensprong. Wat een ellende! Ik vond dit bij Mertel de 2 heftigste sprongen. Waarschijnlijk omdat het 2 lange achter elkaar zijn. Als Thieme het nu een beetje volgens het 'boekje' gaat doen heb ik straks 2 weken rust voor de volgende sprong zich aankondigd. Laten we hopen dat er nu niets tussen komt.

Enne... wat zonneschijn zou het ook goed doen. Zowel voor op mijn huid als voor als in mijn hoofd!

Offline Irinaaaa

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 407
  • Geslacht: Vrouw
Re:punthoofd van slechte nachten, tanden, spurtjes enz...
« Reactie #22 Gepost op: februari 16, 2010, 10:02:32 »
Ja, ze is echt stronteigenwijs! Gaan we dat eens proberen, korter slapen in de middag, hopelijk langer 's nachts.

Timo heeft dan inderdaad vakantie, heerlijk!

Jus Irien
[

Offline Irinaaaa

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 407
  • Geslacht: Vrouw
Re:punthoofd van slechte nachten, tanden, spurtjes enz...
« Reactie #23 Gepost op: februari 17, 2010, 12:47:40 »
Kort slapen in de middag heeft niet mogen baten...

Vannacht is ze 6 keer!!! :whaaa: gekomen!

Gelukkig morgen nog werken en dan vakantie.
[