User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 70
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Reflux?  (gelezen 15036 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Reflux?
« Reactie #15 Gepost op: februari 19, 2012, 21:39:58 »
Vervelend, maar helaas wel herkenbaar. Kan je nu even niet meer tips geven helaas. Sterkte, hoop dat het snel wat minder word zodat jullie even tot rust kunnen komen.
 :knuf:



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Reflux?
« Reactie #16 Gepost op: februari 20, 2012, 20:58:03 »
Hey Janneke,

Hoe is het vandaag gegaan? Is Olle nog steeds zo ongelukkig? Kon je nog bij de huisarts terecht?

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mhb

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 12
Re:Reflux?
« Reactie #17 Gepost op: februari 21, 2012, 14:47:33 »
Hey Janneke,

Hoe was het bij de huisarts? Ben heel benieuws wat de huisarts heeft gezegd.
Jouw verhaal is erg herkenbaar en ik snap dat je er op een gegeven moment geen raad meer mee weet. Het is vreselijk om continu met een huilende kind op de arm te zitten en daarbij ook nog te gissen wat het nu is.
Sterkte!

Marijke

Offline Janneke

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 30
Re:Reflux?
« Reactie #18 Gepost op: februari 22, 2012, 10:39:35 »
Eindelijk de rust gevonden om te antwoorden. Organiseren met twee kids vind ik soms nog ff wennen.

De huisarts heeft ons een doorverwijzing gegeven voor de kinderarts, gelukkig hoefde we haar niet te overtuigen.
Zelf schrijft ze geen medicijnen e.d. voor aan baby's dus we zullen moeten afwachten wat de kinderarts zegt.
Ik verwacht vandaag een telefoontje over wanneer we terecht kunnen, vlgns de huisarts zal dat binnen nu en een week zijn.

Gisteren had Olle een betere dag, vooral 's avonds en 's nachts onrustig. Ik ben ook maar bij gaan houden wat ik eet op een dag in combi met hoe hij zich voelt.
Opeens vroeg ik me af of dat er ook nog mee te maken zou kunnen hebben, en bijhouden kan iig geen kwaad.

We zijn blij dat we de doorverwijzing hebben en hopen dat we snel meer weten en vooral ook wat extra handvatten hebben om Olle te helpen.
Bedankt voor de lieve berichten  :knuf:


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Reflux?
« Reactie #19 Gepost op: februari 22, 2012, 11:43:48 »
Hai Janneke,

Wat fijn dat je huisarts zo wijs is! En ja, het kan te maken hebben met wat je eet/drinkt, alleen is het vaak niet het eerste wat we bekijken  ;-)

De meest verstandige aanpak is om eerst het drinkgedrag goed te bekijken, vaak komt het daar vandaan. Opboeren/opgeven heeft vaak te maken met ingeslikte lucht (te snel drinken, lucht meeslikken, te vol maagje).

Waarom denk je aan je eigen voeding? Zitten er allergieën in de familie?

Hoop dat de kinderarts snel plek heeft! Enneh organiseren met twee kids, is inderdaad erg lastig. Je voelt je in tweeën of zelfs drie/vieren getrokken, iedereen heeft wat van je nodig, iedereen wil aandacht en je bent er zelf ook nog!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:Reflux?
« Reactie #20 Gepost op: februari 25, 2012, 13:42:34 »
Hey Janneke,

hoe gaat het ondertussen en heb je al een afspraak bij de kinderarts?

groetjes Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline Janneke

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 30
Re:Reflux?
« Reactie #21 Gepost op: februari 26, 2012, 09:30:00 »
Hoi!

We hebben woensdag een afspraak bij de kinderarts.
Van de week met de kinderen twee nachten bij mijn ouders geslapen en waarempel ging het wat beter met Olle... je zou er bijna wat van denken  :hmmm:
Vooral 's nachts was hij wat rustiger. Mijn moeder had een schapenvachtje in zijn bedje gelegd, hij lag heerlijk maar of dat nou tegen het opgeven helpt.
We hebben het meegenomen, baat het niet dan schaadt het niet, dus hier thuis ook eens proberen. Vannacht samen in slaap gevallen dus het grootste gedeelte van
de nacht bij mij geslapen.

Nienke er zitten geen allergieen in de familie hoor, het geeft me gewoon het gevoel dat ik 'iets' doe omdat hij er zo'n last van heeft en we nog
geen echte oplossing voor hem hebben gevonden. Een beetje met zo'n gevoel van 'dan heb ik daar iig naar gekeken'.

Drinkgedrag probeer ik goed op te letten, ik voed hem altijd met zijn hoofd/bovenlijf wat hoger, laat m'n tsr weglopen, geef meerdere kleine voedingen en laat hem tussendoor boeren en vervolgens zorg ik dat hij een tijdje rechtop bij me zit. Zijn er nog meer dingen die ik in de gaten moet houden?

Nutriton nu al flink wat dagen met een beetje gekolfte melk uit een flesje gegeven. Het helpt wat tegen het spugen, maar je hoort het nog wel omhoog komen.

Voor nu is het wachten op de woensdag!




Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Reflux?
« Reactie #22 Gepost op: februari 26, 2012, 20:14:27 »
Wat fijn dat je woensdag al terecht kan! Het kan helemaal geen kwaad dat er eens goed naar gekeken wordt.

Waar kan je nog meer op letten...
- dat zijn neus, kin, navel, kruis op één lijn zit (dus niet met hoofdje scheef of lijfje gedraaid) zodat zijn slokdarm mooi recht loopt en er geen rare kronkels in zitten. Als wij met een schuin hoofd proberen te drinken, gaat het bij ons ook niet vlekkeloos.
- dat hij geen rare geluidjes maakt (klakken, smakken, slurpen, etc.) wat er op kan wijzen dat hij lucht meeslikt.
- dat hij na en tussen de voeding goed boert, niet alle kindjes boeren makkelijk, ook hier moet je op de rechte lijn letten... dus niet met hoofje scheef tegen je schouder aan, maar het liefst ondersteund door jouw hand (vingers onder zijn oortjes bijvoorbeeld) rechtopzittend op schoot.
- dat de melk niet te hard naar binnen schiet (en anders na die sloot melk, eerst laten boeren)
- dat hij je borst echt goed aanhapt, dat je tepel er mooi weer uitkomt en niet als lippenstiftvorm.
- dat hij tepel én tepelhof in zijn mond heeft, liefst onderkant tepelhof wat meer dan de bovenkant (hij masseert met onderkaak en tong, daar heeft hij de ruimte nodig)
- dat je vroeg gaat voeden en niet als hij al even huilt (bij huilen slikt hij vaak ook al lucht in en als hij al even huilt, zal hij gulziger aanhappen en drinken, wat niet bevorderlijk is voor het goed drinken)

Denk dat we dan het meeste al wel gehad hebben, dat we eerst moeten kijken of dit voldoende helpt voordat we eventueel naar jouw voeding gaan kijken. Bij mij was mijn voeding wel de oorzaak... maar bij ons zijn er ook meerdere allergieën in de familie.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Janneke

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 30
Re: Reflux?
« Reactie #23 Gepost op: maart 05, 2012, 13:22:04 »
Uiteindelijk ging de afspraak van vorige week woensdag niet door en zijn we vanochtend bij de kinderarts geweest.
Het was een heel prettig mens, tijdens het bezoek gevoed en 'gelukkig' liet Olle precies zien waar we ons al die tijd
al zorgen overmaken. Inmiddels weer thuis mét Zantac.  Nu hopen dat dit verbetering op gaat leveren.
Als het niet afdoende is krijgt hij evt. nog Motilium voorgeschreven, zij wilde daar liever nog even
mee wachten omdat sommige kinderen er vrij heftig op reageren.

Verder heeft een irritant virusje ons allemaal in z'n greep, dus iedereen een loopneus / hoesten en verhoging, bah.
'T drinken is daardoor iets lastiger en het is extra goed opletten dat hij niet teveel lucht doorslikt.
Maar goed, dat waait wel weer over, nu eerst maar eens afwachten wat de Zantac ons gaat brengen :hmmm:.

Nu ga ik eens rond kijken op het forum want ontdek nu net dat het vernieuwd is!







Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Reflux?
« Reactie #24 Gepost op: maart 05, 2012, 13:24:13 »
Hey Janneke,

Wat fijn dat de arts gelijk goed kon kijken en medicatie heeft voorgeschreven. Eerst maar zorgen dat de slokdarm weer tot rust komt, de rest komt later... Met de verkoudheid zal het toch al lastig genoeg zijn om hem goed te laten drinken.

Hou je ons op de hoogte?

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Reflux?
« Reactie #25 Gepost op: maart 05, 2012, 23:00:31 »
Zantac werkte hier uiteindelijk heel goed. Duurde wel een paar dagen voor we echt verschil zagen. Sterkte met het virusje.