User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 110
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: S'nachts een moeizame TSR..  (gelezen 3904 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline dana-dune

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.718
  • Geslacht: Vrouw
  • TROTSE MAMA VAN DANA-DUNE, EN BODI-SKY
S'nachts een moeizame TSR..
« Gepost op: augustus 26, 2009, 20:17:35 »
Hebben jullie s'nachts ook last van een moeizame, of helemaal niet komende TSR?
Bodi wordt er vreselijk boos van, en dat is echt niet handig op dat tijdstip. hij moet immers daarna weer gaan slapen.
Soms (als Bodi erg slaperig is) duurt het wel 20 minuten voordat er een tsr komt, en dan nog is het geen krachtige.

Ik word er een beetje moedeloos van, en aan de ontspanning ligt het nu dus niet, want dat ben ik echt wel s'nachts! (ik zit soms zelfs te knikkenbollen..)
Diep ademhalen wat ik overdag nog weleens doe als het even op zich laat wachten werkt niet, alleen de syntocinon helpt.

Hebben jullie dit ook? of kennen jullie dit probleem? en nog belangrijker; komt het weer goed????

  :knuf: Joyce


Offline Nicole

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re:S'nachts een moeizame TSR..
« Reactie #1 Gepost op: augustus 26, 2009, 20:24:27 »
Helaas geen ervaring mee, maar hoop dat je 's nachts weer snel en rustig mag gaan slapen !!!

 :knuf: :knuf:


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:S'nachts een moeizame TSR..
« Reactie #2 Gepost op: augustus 26, 2009, 21:30:17 »
's nachts, nee dan juist minder problemen dan overdag. Al voel ik mijn tsr lang niet altijd, Renée was altijd wel tevreden. Maar misschien heeft hij de laatste tijd 's nachts minder gedronken en denken je borsten al dat je door mag slapen??? Is de trage tsr 's nachts al lang zo?

Het is wel fijn dat de syntocinon werkt, maar het is nou ook weer niet de bedoeling dat je dat bij iedere voeding gaat gebruiken. Zou het kunnen komen omdat jij het gevoel hebt dat je die syntocinon nodig hebt, dat daardoor de TSR niet makkelijk komt? Lichamelijke gewenning aan het spulletje is niet te verwachten (neem aan dat lactatiekundigen daar wel gelijk in hebben) maar geestelijke gewenning kan natuurlijk wel. Ik had dat toen der tijd iig wel toen ik het een tijdje gebuikte tijdens een heeeeel diep dal.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline dana-dune

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.718
  • Geslacht: Vrouw
  • TROTSE MAMA VAN DANA-DUNE, EN BODI-SKY
Re:S'nachts een moeizame TSR..
« Reactie #3 Gepost op: augustus 26, 2009, 21:47:45 »
Het speelt al een tijdje hoor, paar weken, maar dacht dat het wel weer over zou gaan..
Hij drinkt s'nachts normaal juist beter en langer dan overdag.

Ik wil die spray ook niet te vaak gebruiken, en gebruik hem alleen als ik denk dat hij anders teveel over de zeik gaat.
Heel gek, geen idee waar dit vandaan komt!

  :knuf:

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:S'nachts een moeizame TSR..
« Reactie #4 Gepost op: augustus 26, 2009, 21:50:48 »
Zie net je ticker.... groeispurt????

Hier rond de zes maanden een heel heftige die een week of vijf/zes aanhield. Vooral 's nachts heeeeeeeeeel vaak wakker en heeeeeeel boos/verdrietig 's nachts. Overdag ging nog... maar wilde dan ook niet echt slapen. Ze kwam toen 's nachts ieder uur, echt megaveel! Ze voelde zich echt van slag.

:knuf: nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:S'nachts een moeizame TSR..
« Reactie #5 Gepost op: augustus 26, 2009, 21:54:45 »
Ja, Joyce, die van 6 maanden is heftig. Duurde bij ons een week of 6, 7. Zou zomaar de boosdoener kunnen zijn.

Succes!

 :knuf: Babette


Offline dana-dune

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.718
  • Geslacht: Vrouw
  • TROTSE MAMA VAN DANA-DUNE, EN BODI-SKY
Re:S'nachts een moeizame TSR..
« Reactie #6 Gepost op: augustus 26, 2009, 22:08:22 »
Toevallig is hij nu al 5 keer wakker geworden...pfff...
Waarom gaat de tijd zo langzaam als je wil dat hij iets sneller gaat???
 :knuf:

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:S'nachts een moeizame TSR..
« Reactie #7 Gepost op: augustus 26, 2009, 22:19:52 »
hihi als tijd sneller gaat, is het ook weer niet goed! Moet ik nu al weer wakker worden? Het is nog maar vijf minuten terug (ipv een uur of twee)  ;-)
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline dana-dune

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.718
  • Geslacht: Vrouw
  • TROTSE MAMA VAN DANA-DUNE, EN BODI-SKY
Re:S'nachts een moeizame TSR..
« Reactie #8 Gepost op: augustus 27, 2009, 08:37:42 »
Hahahah, dat is waar! Hij kwam vannacht om de 2 uur, dat vond ik al snel.. :bloosmeer:
Nu ik er aan terug denk voel ik me best schuldig dat ik op die momenten denk; nee he?! niet nu alweer! en dat terwijl hij zo lief is!

Heb vannacht maar wel weer de syntocinon gebruikt, de eerste keer niet maar toen dacht ik na 3 kwartier dit gaat niet werken en dus toch maar ff gesprayed.
Heb echt geen idee hoe dit kan, ik ben hartstikke ontspannen, adem rustig, kijk naar zijn lieve koppie, ruik aan hem...maar niks hoor!
Ook geprobeerd juist aan iets heel anders te denken, maar ook dat hielp niet.

Nou ja, gelukkig gaat het overdag prima!  :knuf:

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:S'nachts een moeizame TSR..
« Reactie #9 Gepost op: augustus 27, 2009, 08:47:33 »
Lieve Joyce,

Met zoveel onrust ga je gewoon twijfelen aan je productie én aan je TSR, onbewust (hoe ontspannen je ook bent) ben je toch bang dat die TSR weer niet gaat komen of pas heel laat komt. Dit werkt mee of tegen beter gezegd.

En nee je hoeft je niet schuldig te voelen, je bent ook maar een mens! Overdag ben je al druk met de kindjes, 's nachts willen we graag slapen, bijtanken voor de volgende dag. En zijn ze nou ziek, dan stel je je er op in en kan je het ook beter begrijpen. Dit onrustige gedrag zonder aanwijsbare oorzaak (en zonder signalen dat hij pijn heeft of zich echt niet lekker voelt) gaat gewoon irriteren, da's normaal!!!!

Even doorbijten meis!!! Ook deze fase gaat weer voorbij!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline dana-dune

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.718
  • Geslacht: Vrouw
  • TROTSE MAMA VAN DANA-DUNE, EN BODI-SKY
Re:S'nachts een moeizame TSR..
« Reactie #10 Gepost op: augustus 27, 2009, 09:05:50 »
Tja het zal ongetwijfeld onbewust meewerken/tegenwerken.. maar ja kan er niks aan doen, zal vanzelf wel weer over gaan hoop ik dan maar.

Dat schuldig voelen gaat vanzelf, ik weet dat ik het goed doe, en dat het komt doordat ik gewoon te weinig/te licht slaap, maar als ik nu naar dat heerlijke bekkie kijk
:luvya:....

  :knuf: Joyce




Offline Anneke mv 3

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 888
  • Geslacht: Vrouw
Re:S'nachts een moeizame TSR..
« Reactie #11 Gepost op: augustus 27, 2009, 18:45:05 »
Ik herken het. Heb het ook met de voeding die rond middernacht zit. Met Lieke had ik hier helemaal geen last van, maar nu wel. Ik gebruik dan ook dat yn-dinges. Ik denk dta het dan komt omdat ik tre moe ben ofzo... Maak me er niet al te druk om zal het binnenkort weer eens zonder proberen wie weet lukt het.

Offline dana-dune

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.718
  • Geslacht: Vrouw
  • TROTSE MAMA VAN DANA-DUNE, EN BODI-SKY
Re:S'nachts een moeizame TSR..
« Reactie #12 Gepost op: augustus 27, 2009, 19:31:29 »
Nou inderdaad, soms denk ik ook dat het ligt aan het feit dat ik gewoon doodmoe ben s'nachts!
Maak me er ook niet al te druk over hoor, maar vind het wel lastig.
Had er eerder helemaal geen problemen mee, is echt iets van de laatste weken.
We wachten het gewoon maar even af he?!

  :knuf: Joyce

Offline esther mv 4 meiden

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 5.755
  • Geslacht: Vrouw
Re:S'nachts een moeizame TSR..
« Reactie #13 Gepost op: augustus 27, 2009, 19:38:00 »
yn-dinges.
Wat is dat??

Ik herken het ook. Ik heb ook het idee dat er 's nachts niet zoveel is... Maar ja voor alsnog neemt Fenna er genoegen mee.

Loeka 04-04-'00, Mara 21-01-'04, Ilana 22-08-'06 en Fenna 03-03-'09

Offline Erika

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 435
  • Geslacht: Vrouw
Re:S'nachts een moeizame TSR..
« Reactie #14 Gepost op: augustus 28, 2009, 15:44:33 »
Bij mij hielp het vaak als ik met mijn hand mee-masseerde. Op die manier kreeg ik vaak alsnog een tsr.