User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 144
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: superborst-slappe borst  (gelezen 2214 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline esther mv 4 meiden

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 5.755
  • Geslacht: Vrouw
superborst-slappe borst
« Gepost op: juni 16, 2009, 20:31:28 »
Hebben jullie ook een super"tiet" en een slappe tiet? Hier is rechts altijd wel te paaien voor een goede voeding en bij links is het regelmatig zeuren....Nu ook weer. Het is net of ie leeg is terwijl hij van het weekend echt nog mega goed z'n werk deed. Ik snap er echt niks van. Waarom doet ie het de ene keer wel goed en de andere keer zoveel minder. Ik heb echt het idee dat links gewoon iedere 2-3-4 uur gestimuleerd moet worden om het goed te blijven doen zeg maar.
Hoe zit dat bij jullie???  :knuf:

Loeka 04-04-'00, Mara 21-01-'04, Ilana 22-08-'06 en Fenna 03-03-'09

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re: superborst-slappe borst
« Reactie #1 Gepost op: juni 16, 2009, 20:33:32 »
Hier ook gehad, hoor, Esther. Rechts deed het altijd beter dan links. Links zit mijn tepel ook verder naar buiten, dus was vanaf begin al moeilijker voor Jochem om te happen. Met kolven was rechts ook altijd beter dan links. Of je er iets aan kunt doen/moet doen, geen idee...

 :knuf:


Offline dana-dune

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.718
  • Geslacht: Vrouw
  • TROTSE MAMA VAN DANA-DUNE, EN BODI-SKY
Re: superborst-slappe borst
« Reactie #2 Gepost op: juni 16, 2009, 20:37:23 »
Bij mij doet mijn linkerborst het beter.. :???:
Heb ook het idee dat hij aan die kant langer drinkt.
Bodi krijgt elke keer 2 kanten, en netjes bij de volgende voeding begin ik waar hij als laatst gebleven is.
Weet ook niet waarom, zal iedereen dat hebben?  :knuf:

Offline superlynn

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.082
  • Geslacht: Vrouw
Re: superborst-slappe borst
« Reactie #3 Gepost op: juni 16, 2009, 20:38:13 »
Hi,

Ja hoor hier ook, rechts is favo, links doet zomaar wat.
X

Offline mamaMarije

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 4.328
Re: superborst-slappe borst
« Reactie #4 Gepost op: juni 16, 2009, 21:03:13 »
bij Jesse eigenlijk niet, maar bij Matthijs wel.
die heb ik op het laatst ook alleen met links gevoed... ging prima hihi.

Links was trouwens wel de borst die het snelst 'liep' toen Jesse er eenmaal was.

evanweerdenburg

  • Gast
Re: superborst-slappe borst
« Reactie #5 Gepost op: juni 18, 2009, 10:59:21 »
Bij mij was het eerst de rechterborst die veel meer gaf, maar nu is het sinds een tijdje ineens links... Ik snap er ook niks van, maar met kolven haal ik uit links ruim 100cc, rechts geeft krap 50 cc. Heb me ook al we afgevraagd of dit wel normaal is, want het was dus eerst andersom, al was het verschil dan wel veel minder groot... :???:

Groetjes, Esther

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: superborst-slappe borst
« Reactie #6 Gepost op: juni 18, 2009, 11:35:48 »
Ja hoor, is compleet normaal!!!

Niet alleen wij maar ook onze kindjes hebben een voorkeurskant, liggen de beide voorkeurskanten gelijk, zal je heel veel verschil merken in ene of andere borst. Ligt het verschillend... zal het redelijk gelijk op blijven gaan. Als jij liever met rechts voedt (omdat je dan met links nog mooi wat kan drinken, boek vast kan houden, etc.) en je kindje drinkt zelf ook graag rechts, zal die kant meer en beter gestimuleerd worden dan de andere kant. Aan de voorkeurskant happen ze net even mooier aan, is je kleine net even makkelijker aan te leggen, drinken ze net even enthousiaster en beter door. Ligt het verschillend, zal één van jullie beiden toch doordrammen om ook de andere kant te gebruiken.

Het kan zich ook om gaan draaien, als je bijvoorbeeld 's nachts standaard liefst links geeft omdat je kindje bij je slaapt en links de veiligste kant is (terwijl rechts je sterkere kant is/was) zal links gaan bijtrekken en mogelijk zelfs de beste borst worden. en vice versa natuurlijk. Alles staat of valt met stimulatie.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.