User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 111
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: toch een afspraak met een lactatiekundige gemaakt...  (gelezen 5724 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline dana-dune

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.718
  • Geslacht: Vrouw
  • TROTSE MAMA VAN DANA-DUNE, EN BODI-SKY
toch een afspraak met een lactatiekundige gemaakt...
« Gepost op: april 06, 2009, 11:31:03 »
Hoi meiden,

Hier weer even een berichtje van ons.
Bodi is inmiddels klaar met de Nystatine kuur, en het lijkt dat we de spruw onder controle hebben. :goei:
Hij is een heel stuk rustiger geworden, en slaapt ook veel beter.
Het drinken gaat ook beter, maar hij is nog steeds best vaak erg boos/verdrietig na een paar minuutjes drinken...
Had gehoopt dat het helemaal zou verdwijnen als hij geen last meer heeft van de spruw, en het ging ook een stuk beter, maar nu begint hij gewoon opnieuw.
De laatste dagen zelfs bijna bij iedere voeding, alleen snachts gaat het iets beter.
Gisteravond was ik naar een musical geweest, en heeft mijn moeder opgepast.
Ze heeft hem 2 flesjes gekolfde melk gegeven, en dat ging zonder enig probleem...  :???:
Hij is zelfs na het drinken als een blok in slaap gevallen.
Begin nu toch echt te denken dat hij de borst gewoon niet wil, of dat hij vind dat hij teveel zijn best moet doen.
Dus om toch meer zekerheid over alles te krijgen heb ik een afspraak met een lactatiekundige gemaakt.
Wil toch voor mezelf uitsluiten of ik niets verkeerd doe, of nog belangrijker, of hij misschien pijn heeft...
15 april moet ik langskomen, ben erg benieuwd..

Liefs Joyce en Bodi  :knuf:

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: toch een afspraak met een lactatiekundige gemaakt...
« Reactie #1 Gepost op: april 06, 2009, 12:12:44 »
Oei dat duurt nog negen dagen, had ze niet eerder een gaatje? Heb je een lactatiekundige met IBCLC achter haar naam?

Met de nystatine, ben je daar nog lang mee doorgegaan nadat symptomen verdwenen waren? Artsen schrijven korter voor dan dat lactatiekundige voorschrijft he? Bij kort behandelen heb je kans dat spruw weer terugkomt. Laat je de TSR nog weglopen? Of is hij juist boos als de melk niet meer zo hard stroomt? Helpt het als je dan wat borstcompressie uitoefent?

Fijn dat er een lactatiekundige gaat meekijken, hoop dat de oorzaak boven tafel komt!

:knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Nicole

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re: toch een afspraak met een lactatiekundige gemaakt...
« Reactie #2 Gepost op: april 06, 2009, 12:53:45 »
Hoi Joyce,

Goed dat je een lactatiekundige mee laat kijken, alleen jammer dat het nog zo lang duurt..

Wel frappant dat ie inderdaad zijn flesjes zo fijn leegdrinkt, is toch iets met de bv wat hij niet fijn vind lijktm e, maar goed daar kan de lactatiekundige weer naar kijken, hopelijk trekt het deze week nog beetje bij.

Zoals al eerder gemeld, de spruw wel ff goed doorbehandelen ook al lijkt het weg om herhaling te voorkomen.

 :knuf: Nicole


Offline dana-dune

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.718
  • Geslacht: Vrouw
  • TROTSE MAMA VAN DANA-DUNE, EN BODI-SKY
Re: toch een afspraak met een lactatiekundige gemaakt...
« Reactie #3 Gepost op: april 06, 2009, 19:03:50 »
Hallo,

Ik ben door het consultatiebureau doorverwezen naar deze lactatiekundige.
Ik heb een folder van de Evean gekregen over borstvoeding, en daar moest ik even naartoe bellen, dus neem aan dat ze wel goed zijn daar? (maar weet eigenlijk niet of er IBCLC achter haar naam staat..)
Heb gewoon om een afspraak gevraagd en ze zei dat ik 15 april terecht kon.

Ik zag na een dag of 3 a 4 al geen parelmoer waasje meer in zijn mondje, maar ben daarna nog 10 dagen doorgegaan, in totaal 2 weken dus.
Dat zal toch wel genoeg zijn?

Ik laat de tsr meestal wel weglopen, maar als hij erg hongerig is, en ik haal hem van de borst als ik de tsr voel opkomen wordt hij erg woest omdat hij door wil eten... :huilen:
Maar merk ook niet zo erg veel verschil eigenlijk, hangt echt van zijn bui af.
Het boos worden begint juist een paar minuutjes na de tsr, als hij zelf moet gaan werken voor zijn eten..
Denk dus ook dat hij daarom een flesje beter drinkt want dat gaat natuurlijk continu met hetzelfde gemak.
Borstcompressie doe ik ook al, werkt wel even, maar gaat uiteindelijk toch weer huilen.
ik krijg er natuurlijk ook nooit zoveel uitgemasseerd als hij zou willen denk ik.
Klinkt als luiheid, maar dat kan hij toch nog niet bevatten?
Hij heeft net trouwens wel weer zonder boosheid gedronken...

 :knuf:



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: toch een afspraak met een lactatiekundige gemaakt...
« Reactie #4 Gepost op: april 06, 2009, 21:02:10 »
Hij moet het geduld opbrengen om zelf de melk goed uit de borst te masseren. Waar je nog wel op kan letten, is of hij goed is aangelegd. In de loop der weken worden onze ukken slordiger, zeker als ze door krijgen dat er toch wel melk uit de borst komt, of ze nou goed happen of niet... Wij moeten ze dan weer even bij de les zien te krijgen, omdat het op langere duur niet goed is voor de productie als zij niet goed drinken....

Als ik even zoek bij Evean, verwijzen zij naar mia van den nieuwenhuizen en zo te zien is die idd IBCLC geschoold/gecertificeerd.

De spruwbehandeling klinkt goed, heb je ook alles wat met melk in aanraking komt gewassen op meer dan 60 graden? Speen/fles/flessenspeen/kolf/kolfmaterialen uitgekookt?

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline dana-dune

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.718
  • Geslacht: Vrouw
  • TROTSE MAMA VAN DANA-DUNE, EN BODI-SKY
Re: toch een afspraak met een lactatiekundige gemaakt...
« Reactie #5 Gepost op: april 06, 2009, 21:48:34 »
Volgens mij heb ik een erg ongeduldige uk... ;-)
Voor zover ik weet leg ik hem goed aan, let er juist erg goed op omdat ik weet dat hij daardoor minder goed kan gaan drinken.
En ik wil zo graag dat hij ooit goed gaat drinken..
Maar vind het vooral vervelend voor hem.
Dat hij huilt wil toch zeggen dat hem iets dwars zit lijkt me?
Het lijkt me zo heerlijk als hij gewoon als een tevreden mannetje wil drinken.
Vind het ook zo frustrerend dat hij wel goed uit een flesje drinkt.
Geeft me helemaal zo een gevoel dat het aan mij ligt.
Ik denk nu ook steeds; ik geef hem wel alle voedingen gekolfde melk uit een flesje als hij zich dan lekkerder voelt..
Het breekt me vooral op om hem verdrietig te zien, maar dan komen er weer een paar goede voedingen (en wat meer nachtrust dus..) en dan denk ik; gewoon doorgaan!
Eerst maar even afwachten wat die lactatiekundige er van vind.
Gelukkig krijgt hij wel genoeg voeding binnen, anders had hij geen 300 gram per week gegroeid toch?
Positief blijven dus!

Alles op 60 graden gewassen hoor, en spuugdoekjes en hydrofiele luiers zelfs op 90 graden...
Ook alle flessen/spenen iedere dag uitgekookt!

 :knuf:
« Laatst bewerkt op: april 06, 2009, 21:52:19 door dana-dune »

Offline Nicole

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re: toch een afspraak met een lactatiekundige gemaakt...
« Reactie #6 Gepost op: april 06, 2009, 21:50:56 »
Spruwbehandeling klinkt inderdaad goed, dus moet nu toch wel verbannen zijn lijkt me

Mijn oudste was jammergenoeg ook snel overstag toen ze, dacht ik, tijdelijk een fles kreeg met bv, ik had vreselijke kloven, met daarop nog eens spruw, niet echt de ideale omstandigheden om nog live toe voeden, dacht te kolven totdat kloven genezen waren en daarna die meid weer aan de borst te krijgen, waar ze vanaf het begin ook al niet super aan dronk, dit helaas niet gelukt, ook niet met behulp van een lactatiekundige, maar dit alles speelde zich ook al af 2 weken na de geboorte, ze was dus snel overstag met de fles, toen heb ik ruim 14 maanden fulltime gekolft voor haar.

Dus ja luiheid, er zijn denk ik wel kindjes die al snel het gemak van een fles herkennen en er niet meer moeite voor een borst willen doen.

Hoop dat Bodi snel overstag gaat en lekker rustig aan de borst gaat drinken.

 :knuf: Nicole


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: toch een afspraak met een lactatiekundige gemaakt...
« Reactie #7 Gepost op: april 06, 2009, 21:56:04 »
Hey meis,

Met driehonderd gram per week, zou je eventueel ook nog aan een teveel aan melk kunnen denken.... Dat kan ook pijn en last geven terwijl het met het flesje rustiger blijft omdat dan voor/achtermelk goed gemixed en gedoseerd is. Misschien toch een teveel aan voormelk en maagje vol voordat de achtermelk ook goed binnen heeft kunnen komen? Al eens geprobeerd om de eerste borst nogmaals aan te bieden voordat je wisselt naar de nieuwe borst?

Zijn de goede voedingen eind middag/avond??? En de slechte 's morgens?

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline dana-dune

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.718
  • Geslacht: Vrouw
  • TROTSE MAMA VAN DANA-DUNE, EN BODI-SKY
Re: toch een afspraak met een lactatiekundige gemaakt...
« Reactie #8 Gepost op: april 06, 2009, 22:41:27 »
Kan hij teveel melk binnen krijgen als hij maar 10 minuutjes drinkt?
Als hij rustig is en langer drinkt, (15-20 minuten) valt hij gewoon in slaap.
Ik probeer hem zo lang mogelijk aan 1 kant te laten drinken zodat hij hem goed leeg drinkt, maar hij trapt er echt niet in als ik hem weer dezelfde kant aanbied..
En de andere borst pakt hij dan meestal meteen, maar ook maar voor een paar minuutjes want dan begint hij weer opnieuw.
De goede voedingen zijn juist snachts, maar hij drinkt dan hooguit 5 minuten aan de ene kant en 5 minuten aan de andere kant.
smorgens als hij wat actiever wordt gaat het al minder, en dat verergerd dan in de loop van de dag.
De voeding van rond een uur of 18:00 is meestal de lastigste.
Daarna leg ik hem in bed, dus bij de voeding van 21:00 is hij weer slaperig, dus rustig..
Het gekke is dat hij soms ook goede dagen heeft, met maar 1 of 2 lastige voedingen.

 :knuf:

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: toch een afspraak met een lactatiekundige gemaakt...
« Reactie #9 Gepost op: april 06, 2009, 22:52:23 »
Vreemd... en ja het kan dat hij teveel voormelk binnen krijgt in een voeding van tien minuten. Ze kunnen aardig wat wegslobberen maar maagje is een keer vol. En als jouw melk makkelijk en rijkelijk stroomt ('s morgens, begin middag) kan dit voor wat klachten zorgen. 's Avonds als melk minder makkelijk stroomt (en je minder vol gevoel hebt) krijgt hij meer rustgevende achtermelk binnen wat hem uiteindelijk meer rust geeft.

Het is gissen meis, ik weet niet wat er precies speelt, kan hem niet zien drinken... en dan nog, is het bij ieder moeder/kindkoppel anders. Zijn rust/slaperigheid laat hem rustiger doordrinken, hij raakt niet zo snel in paniek van een snelle melkstroom en zal zich dan ook minder verslikken. Misschien is dat de truc....

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline dana-dune

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.718
  • Geslacht: Vrouw
  • TROTSE MAMA VAN DANA-DUNE, EN BODI-SKY
Re: toch een afspraak met een lactatiekundige gemaakt...
« Reactie #10 Gepost op: april 07, 2009, 21:02:03 »
hoi hoi,

Vandaag weer een dag vol "drama"-voedingen... :(
Veel verder dan de tsr bij bijde borsten kwam hij niet, en daarna gaat hij huilen...
Ik ga morgenochtend weer bellen met Evean om te vragen of ik eerder langs kan komen, want dit ga ik niet nog 8 dagen trekken ben ik bang..
Als het niet gaat lukken om eerder langs te komen ga ik maar op zoek naar een andere lactatiekundige.
Iemand enig idee of er een goede in de buurt van Purmerend zit?
Had al naar het adres van Gonneke gekeken, maar dat is wel erg ver weg..
Al moet ik zeggen dat ik op dit moment overal naartoe rij, haha!
Hij ligt nu heerlijk te slapen...op naar een (hoop ik) goede nacht!

Liefs Joyce

Offline Nicole

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re: toch een afspraak met een lactatiekundige gemaakt...
« Reactie #11 Gepost op: april 07, 2009, 21:49:23 »
Jeetje Joyce, balen zeg dat het vandaag weer drama gaat, dan is inderdaad 8 dagen wachten erg lang.

Heb deze nog voor je gevonden http://www.borstvoedingscentrumschermer.nl/welkom.php?part=voorstellen

Misschien dat zij je sneller kan helpen, anders ff via google zoeken.

Hoop voor je dat je nacht wat rustiger verloopt.

 :knuf: Nicole


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: toch een afspraak met een lactatiekundige gemaakt...
« Reactie #12 Gepost op: april 07, 2009, 22:55:40 »
Hey Joyce,

Oei, dat klinkt niet lekker! Logisch dat je eerder een deskundige mee wilt laten kijken!

Vermoed ergens dat Bodi nu deels fles gewend is en de tepel + tepelhof niet ver genoeg in zijn mondje neemt. De TSR gaat hard, dat geeft hem extra lucht in maagje, wat weer zeer gaat doen. Maar bij niet ruim genoeg aanhappen krijgt hij niet de mogelijkheid om de vettere achtermelk er ook goed uit te masseren. Je zit nu ook op een lastige leeftijd, alles om hem heen is interessanter dan de borst, zeker als hij er iets meer moeite voor moet doen (en die moeite wordt groter als hij niet goed aanhapt)

Lijkt me toch verstandig als er een deskundige mee gaat kijken! Mocht je niet iemand snel vinden, dan is afkolven en met fles geven een tijdelijke noodoplossing. Ik vermoed echt dat het met het aanleggen te maken heeft. Met een kleine correctie kom je volgens mij al een heel eind! Geef het de tijd, geef het een kans.... geef niet zomaar op!

Tuurlijk, het kan zijn dat hij met de TSR wegdrinken (en stiekem nog een paar slokken) de borst wel redelijk leeg heeft. Ze kunnen op een gegeven moment heel snel veel drinken. Maar een deskundige moet dat wel redelijk kunnen inschatten, zeker als groei, gedrag, luiervulling en aanlegtechniek onder de loep genomen wordt!

:knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline dana-dune

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.718
  • Geslacht: Vrouw
  • TROTSE MAMA VAN DANA-DUNE, EN BODI-SKY
Re: toch een afspraak met een lactatiekundige gemaakt...
« Reactie #13 Gepost op: april 08, 2009, 10:32:47 »
goedemorgen,

Vannacht ging erg goed..om 22:00 gevoed, en toen kwam hij pas om 02:00.
En daarna kwam hij pas weer om 06:30, heerlijk!
Hij heeft ook vrij goed gedronken, zowel vannacht als vanmorgen.. :goei:
Vanmorgen nog even naar het adres van Mia van den Nieuwenhuizen gekeken, maar ze blijkt helemaal in Deurne te wonen, en komt dan 2 keer per maand naar Evean Purmerend.
Vandaar ook dat het zo lang duurt voor ik terecht kan vermoed ik..
Dus vanmorgen meteen naar de lactatiekundige uit grootschermer gebeld waarvan ik het linkje van Nicole heb gekregen. (thanks Nicole!)
En ze komt morgenochtend om 11:00!!! :)
Ben erg benieuwd..
Hou jullie uiteraard weer op de hoogte meiden!

Enne...opgeven doe ik niet hoor Nynke!
We gaan ervoor!

:knuf: Joyce

Offline Nicole

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re: toch een afspraak met een lactatiekundige gemaakt...
« Reactie #14 Gepost op: april 08, 2009, 12:55:10 »
Fijn dat je een goede nacht hebt gehad, geeft een mens weer moed he.

Goed dat je toch verder bent gaan zoeken naar een andere lactatiekundige en dat ze morgen al kan komen, hoop voor je dat ze je verder kan helpen en dat Bodi weer lekker rustig aan de borst kan drinken, is niks zo frustrerend als een onrustig kind aan de borst, heb het bij de oudste meegemaakt, nu kan ik gelukkig genieten van live voeden, ook eens de andere kant meemaken.

Succes morgen, hopelijk een succesverhaal !!!

 :knuf: Nicole