User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 103
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Twee borsten per voeding of één?  (gelezen 6542 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Janneke

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 30
Twee borsten per voeding of één?
« Gepost op: januari 31, 2012, 11:51:15 »
Hi!

Het is alweer een tijd terug dat ik iets gepost heb op het forum. Dat was een kleine 3 jaar geleden bij de geboorte van mijn eerste.
Ik heb hier toen zo veel info vandaan kunnen halen en fijne adviezen gehad.

3.5 week geleden is mijn tweede zoontje, Olle, geboren en voor alsnog gaat de bv heel goed gelukkig.
Vanaf het begin gaf ik twee borsten per voeding. Nadat de eerste goed leeg was bood ik de tweede aan tot hij zelf losliet.
Sinds een dag of 3 wil hij niet meer dan één borst per voeding. Hij is voldoende verzadigd en slaapt na z'n voeding ook tevreden.
Hij komt niet vaker en maak me ook geen zorgen of hij wel voldoende binnen krijgt.
Wat ik me alleen wel afvraag is of dit niet nadelig is voor de bv. Ik heb begrepen dat door het geven van één borst per keer je voeding terug kan lopen.
Omdat ik het zo heerlijk vind dat het deze keer allemaal zo goed gaat wil ik dat graag voorkomen dus ik was benieuwd wie hier ervaring mee heeft.

Alvast bedankt!

Grtjs Janneke

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:Twee borsten per voeding of één?
« Reactie #1 Gepost op: januari 31, 2012, 15:00:50 »
Hoi Janneke,

Gefeliciteerd met de geboorte van Olle, leuke naam!
Wat fijn dat de borstvoeding goed loopt.
Als het goed gaat met Olle, voldoende plas- en poepluiers en hij is gezellig en alert. En als alles goed gaat met jou, het gevoel dat je borst goed wordt leeggedronken en in aan de andere kant geen pijn, rode plekken etc. Dan is het geen probleem om 1 borst te geven.
Mocht je het gevoel krijgen dat er weer een regeldag is, of Olle meer zou willen, kan je op dat moment weer beide borsten aanbieden.

doe het zoals je gevoel je ingeeft en dan komt het vast en zeker goed, als ik het zo lees.

Mocht je nog andere vragen hebben, hoor ik het wel.

groetjes Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline Janneke

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 30
Re:Twee borsten per voeding of één?
« Reactie #2 Gepost op: januari 31, 2012, 16:51:07 »
Bedankt Antoinette, je krijgt hier nog steeds heel snel antwoord merk ik, zo fijn.
Geen zorgen hier gelukkig want voldoende plas en poepluiers.
Ik moet zelf wel wennen aan het gespannen gevoel in de borst die ik niet geef, maar het is niet pijnlijk en geen harde plekken.
Als we toch tegen dingen aanlopen dan meld ik me weer!

Grtjs Janneke

Offline yfke

  • First class twat!
  • Forum Admin
  • *****
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re:Twee borsten per voeding of één?
« Reactie #3 Gepost op: januari 31, 2012, 18:07:19 »
hier ook eentje die vanaf zijn geboorte zelfs af maar een borst wil.. deander hooguit om te sabbelen, want als hij er al drinkt spuugt hij enorme hoeveelheden, dan overvult hij zijn maagje..
Hij groeit heel goed , althsns de vorige metingen zat hij keurig op de middellijn van de who :)
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Twee borsten per voeding of één?
« Reactie #4 Gepost op: januari 31, 2012, 21:45:46 »
Hier ook een meisje wat meestal een kant drinkt. Af en toe wil ze nummer 2 nog als toetje. Zolang je zorgt dat je goed afwisselt en ze ook goed leeggedronken worden is het geen probleem. Hier gaat het al 13 mnd goed.
Succes



Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Twee borsten per voeding of één?
« Reactie #5 Gepost op: februari 02, 2012, 21:48:07 »
Hoi Janneke,

Welkom terug en van harte met je tweede kindje. Leuke naam!
Hier eigenlijk ook al vanaf het begin een borst per keer, terwijl de 1ste altijd twee borsten per keer wilden. En ook hier gaat het al 13 maanden (precies) goed.

Groetjes, Babette


Offline Janneke

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 30
Re:Twee borsten per voeding of één?
« Reactie #6 Gepost op: februari 03, 2012, 11:37:45 »
Goed om te horen!!
Yfke hier merk ik nu ook dat als ik hem toch de andere borst geef (en hij hem accepteert...) dat hij enorme hoeveelheden voeding teruggeeft.
Gisteren ben ik bij het cb geweest. Olle is in 4 weken tijd flink bijgekomen in gewicht, bij geboorte woog hij 3180 en gisteren bijna 4500 gram.
We gaan dus rustig op deze voet verder en ik geniet ervan dat ik nu in tegenstelling tot 3 jaar geleden echt kan zeggen dat de bv soepel gaat.

Groetjes!