User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 65
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: ultieme nieuwsgierigheidsbevrediging  (gelezen 2502 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mamaMarije

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 4.328
ultieme nieuwsgierigheidsbevrediging
« Gepost op: mei 14, 2009, 12:45:17 »
Morgen is Jesse een half jaar (say what?!?!? ja echt waar  :eek:) en aangezien we in het weekend russsstig aan gaan met bijvoeding wou deze mama nog weleens weten wat de laatste stand is op een halfjaar helemaal alleen borstvoeding.
Komt goed uit weeguurtje op een tijd dat het kan met school etc was vanochtend, dus hop het ventje even in de blote billen.

En hij is de afgelopen 6 week 850 gram gegroeid  :goei: en blijft nu staan op 7350 gram schoon aan de haak bij bijna 68 cm. Mama is trots  :bloosmeer:
Gemiddeld is hij per week vanaf zijn geboortegewicht 101 gram gegroeid, dus best netjes dacht ik hihi.

Zo'n verschil met Matthijs zeg. Daar heb ik het eerste halfjaar best weleens moeten worstelen. Behoorlijke dips gehad in produktie en hij was zelfs een keer afgevallen in gewicht en mede door een dip duurde het toen best lang voor er echt weer stijging in zat. En nu met Jesse maar 1x regeldagen gehad en verder is meneer lekker bezig (op wat nachten na  :lekker:).
Oh ja laatst schreef ik over shirtjes die Matthijs veel later droeg. Klopt dus ook wel, want Jesse heeft nu de verhoudingen die Matthijs met ruim 8 maand had. Wel dezelfde verhoudingen lengte en gewicht alleen bij een andere leeftijd.

Nog even zijn curves erbij.





Nou ja, mama wou gewoon dus even weten hoeveel hij zuiver en alleen op bv was gegroeid in dat eerste halfjaar en dat stelde ook nog eens meer dan tevreden  :)

Offline Nicole

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re: ultieme nieuwsgierigheidsbevrediging
« Reactie #1 Gepost op: mei 14, 2009, 12:56:19 »
Leuk he om te weten en te zien zo, nu lekker gaan genieten van uitproberen wat lekker is en lekker met eten laten spelen, veel plezier dit weekend.

Zal tegen die tijd dat Jasper een half jaar ook eens laten zien hoe hij op de bv is gegroeid.

 :knuf: Nicole


Offline Marloes V.I.P.

  • Superplusmama
  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.366
  • Geslacht: Vrouw
Re: ultieme nieuwsgierigheidsbevrediging
« Reactie #2 Gepost op: mei 14, 2009, 13:02:55 »
Hey trotse mamma,

je hebt alle recht om trots te zin hoor want jou ventje doet het super op de mamapowermelk die jij produceert! Ik ben benieuwd hoe Jesse het bijvoeden gaat vinden. Waar ga je mee beginnen? En ik verwacht natuurlijk wel dat ik met foto's gespamd word he  :goei: !

 :knuf:

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: ultieme nieuwsgierigheidsbevrediging
« Reactie #3 Gepost op: mei 14, 2009, 14:49:18 »
Super Geesje!!!! En dat allemaal puur en alleen op jouw melk!!!!

Wat is hij trouwens een aardig tijdje stil blijven staan in gewicht? Van vier tot 16 weken.. Heb je daar een oorzaak voor? Of ging hij de eerste vier weken zo super hard, dat het daarna pas eigen lijntje is gaan worden?

:knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline yfke

  • First class twat!
  • Forum Admin
  • *****
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re: ultieme nieuwsgierigheidsbevrediging
« Reactie #4 Gepost op: mei 14, 2009, 15:16:13 »
goed zo geesje en jesse, mooi spul dat BV  :knuf:
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline mamaMarije

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 4.328
Re: ultieme nieuwsgierigheidsbevrediging
« Reactie #5 Gepost op: mei 14, 2009, 15:17:57 »
@Nynke, hij heeft er even over gedaan om na de gewichtsafname (waarbij onze kerels alledrie de normen nemen en ook gewoon de max. afvallen) weer te gaan groeien. Bleef wel op gewicht toen, maar kwam nog niet weer aan, dat duurde eventjes en net als zijn grote broers is de groei daarna even heel rap om dan te normaliseren en een eigen lijn te zoeken. Wij vonden het dus heel normaal dat hij het zo deed haha.
Overigens vond het CB het geen enkel probleem. Ze zagen het wel vaker en hij ontwikkelde zich verder compleet normaal (daar viel toen overigens mijn mond van open hoor, bij Matthijs waren ze 'moeilijker').

Zelf had ik eigenlijk gedacht dat hij nog iets lichter zou zijn vandaag, dat hij een lijn evenwijdig aan het gemiddelde zou gaan trekken, maar hij groeit er dus weer meer naar toe.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: ultieme nieuwsgierigheidsbevrediging
« Reactie #6 Gepost op: mei 14, 2009, 17:17:18 »
Is dus genetisch bepaald  ;-)

Gedrag zegt vaak al heel veel, zouden ze echt tekort krijgen, zouden ze slaperiger en zwakker worden... Nu ziet het er idd naar uit dat ze gewoon hun eigen lijntje opzoeken nadat ze een vliegende start gehad hebben. Met de onrustigere nachten nu, krijgt hij waarschijnlijk ook wat extra maaltijden binnen, misschien is hij de volgende keer wel weer dichter bij die middellijn!

Fijn dat het CB bijgeschoold is (zo klinkt het mij iig wel in de oren) en nu een stuk relaxter doet en naar het gehele kindje kijkt en niet alleen de curves!

:knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline dana-dune

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.718
  • Geslacht: Vrouw
  • TROTSE MAMA VAN DANA-DUNE, EN BODI-SKY
Re: ultieme nieuwsgierigheidsbevrediging
« Reactie #7 Gepost op: mei 14, 2009, 17:54:06 »
Hartstikke goed hoor!  :knuf: Joyce