User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 117
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Wat is wijsheid....  (gelezen 1568 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Nicole

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Wat is wijsheid....
« Gepost op: maart 15, 2009, 22:47:44 »
Jasper is al een paar avonden na de voeding van 19.30 uur helemaal in coma, slaapt dan heerlijk, gisteren schrok ik wakker om 00.30 uur en wou hem gaan voeden, maar meneertje dacht er anders over, die hield zijn lippen stijf op elkaar, ik dacht hij meldt zich wel als hij honger heeft en inderdaad om 1.45 uur was hij wakker om te drinken, had ie dus vanaf 19.30 uur geslapen.

Wat is wijsheid, sta nu ook op het punt om naar bed te gaan, ik maakte hem eerst steeds wakker voor de voeding van 23 uur, deze dronk hij soms goed en soms maar een paar slokjes, daarom dacht ik gisteren toen ik in slaap gevallen was, hij meldt zich wel als hij honger heeft.

Zal ik op deze tour verder gaan, kan ik in ieder geval beetje op tijd naar bed (vanavond ook weer niet gelukt), overdag komt ie om de 2,5-3 uur voor een voeding, de voeding van 19.30 uur drinkt ie erg lang, alsof ie dan echt even goed drinkt om de nodige uurtjes te slapen, dat blijkt.

Hij is de laatste dagen ook erg veel wakker overdag, slaapt alleen als we weggaan, vandaag een keertje voor hem een rustdag ingepland, gisterenmorgen heel morgen op pad geweest, maar hij was dus zowat de hele dag wakker, met wat hazeslaapjes tussendoor, legde hem wel na de manier van wakker worden, voeden,knuffelen, spelen voeden slapen in bed maar hij was het er niet mee eens, of ik hield het niet lang genoeg vol, maar om 18 uur even volgehouden en hij heeft zowaar 45 minuten geslapen, daarna lekker gespeeld in de box, toen mee naar boven genomen en hem gevoed en is lekker gaan slapen.

Vanaf morgen maar eens echt een regelmaat inbrengen zodat het duidelijk wordt dat ie moet gaan slapen, kan dan door de weeks alleen maar in de middag 's morgens moet ie in de kinderwagen slaen vanwege zwemles van floor, ophalen/wegbrengen psz enz enz, maar goed dan slaapt ie ook wel maar wordt dan vaak weer wakker als  we stil staan.

Pffff weer een heel verhaal geworden, hoop dat het duidelijk is, ga nu lekker mijn bedje opzoeken, lees morgen de eventuele reacties wel.

Weltrusten  :knuf:


Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is wijsheid....
« Reactie #1 Gepost op: maart 15, 2009, 23:06:47 »
Hat lijkt er op dat hij om 19:30 aan het tanken is om een lange ruk te slapen.
Het is alleen jammer dat hij dit niet rond 23:00 doet, zodat jij lekker de nacht kan doorslapen.
Als zijn plasluiers goed zijn, hij blijft goed aankomen en hij blijft alert, hoef je je geen zorgen hierom te maken.
Ik denk dat de regelmaat vanzelf wel komt, je hebt toch je bezigheden en je kan hem niet alleen thuis laten, dus hij zal er toch aan moeten wennen dat hij wat vaker op stap is, dan Floor vroeger. WIe weet dat hij wel aan die kinderwagen zal wennen.

groetjes,
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Wat is wijsheid....
« Reactie #2 Gepost op: maart 15, 2009, 23:19:36 »
Hai Nicole,

Hoe lang duurt het voeden/knuffelen/spelen/voeden in totaal? De meeste ukken zijn niet zo lang vol energie... En het kan zijn dat je zijn perfecte in slaap val moment dus net mist. En als je die mist, is hij wat oververmoeid, waardoor het in slaap vallen nog weer moeilijker wordt.

Waarom leg je hem na voeden en knuffelen niet in de draagdoek tegen je aan? Dan kan hij zelf zijn ultieme moment pakken om in slaap te vallen en heb jij alsnog je handen vrij om met Floor aan de gang te gaan. Kleine ukkies hebben hun eigen ritme en die past jammer genoeg lang niet altijd bij het ritme wat we graag zouden zien. En het tempo kan alleen maar zo snel als dat de langzaamste aan kan...

Waarom moet hij persé in eigen bedje slapen, slaapt hij dan beter? Voelt hij zich daar beter? Kijk naar Jasper en wat hij graag zou willen, wat hij nodig heeft om lekker mee te draaien in je gezin. Slapen is goed voor hem, maar maakt in principe niet uit waar... Probeer het "blom-principe" om te buigen naar iets wat werkt voor jullie allemaal. Hij hoeft niet te huilen, daar is hij nog veel te klein voor....

:knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Nicole

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is wijsheid....
« Reactie #3 Gepost op: maart 16, 2009, 08:45:32 »
Dank je wel alvast voor de antwoorden, zat vannacht ook te denken om eens te proberen om hem toch rond 23 uur wakker te maken en dan af te tanken voor de nacht, hij heeft vannacht ook tot 2.30 uur geslapen, dus hij kan het wel, kijken of het op die manier lukt, kunnen we een lekkere ruk maken 's nachts, voorheen als ik hem om 23 uur wakker maakte kwam hij braaf om de 3-4 uur dus ben benieuwd of hij dit ritme dan weer oppakt of dan lekker doorslaapt.

Over het in zijn bedje slapen, ik merk gewoon dat hij daar rustiger slaapt als ie eenmaal slaapt, beneden vind ie zijn grote zus erg interessant, de box valt ook van alles te zien ook al ligt er niks in, kinderwagen is alleen leuk als er ook gewandeld wordt, zodra die stil staat is slapen niet leuk meer kortom beneden teveel prikkels, in de draagdoek heeft ie het ook nog niet lang volgehouden of ik moet in beweging blijven.

Bij Floor hebben we toen ook het Blom-principe toegepast in onze manier en binnen een paar dagen sliep ze lekker in haar bedje, als ze haar slaapzak al zag begon ze zich al over te geven aan de vermoeidheid.

Hoe lang ik bezig ben in totaal, denk alles bij elkaar voeden/knuffelen/spelen/voeden een uur ongeveer, misschien ietsje langer voeden en boertje laten is vaak al 20-25 minuten dan nog even samen lachen,kletsen op schoot dan eventjes in de box, dan nog toetje drinken aan de borst en dan in bed leggen als we thuis blijven.

Door de weeks gaat het ritme wel eens wat anders dan gaat ie na de borst in de kinderwagen, valt dan vaak in slaap en wordt dan weer wakker als we thuis zijn van bijv Floor naar de psz brengen, hij speelt dan nog wat in de box, krijgt daarna nog de borst en laat hem dan in de box slapen omdat hij dan een half uur, 3 kwartier later meestal weer mee moet om haar op te halen, dan valt ie meestal voor  langere tijd in slaap in de kinderwagen, dan kan ik die vaak nog op de gang laten staan met hem erin.

 :knuf: Nicole


Offline mammie2

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 15
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is wijsheid....
« Reactie #4 Gepost op: maart 19, 2009, 21:12:39 »
Hai Nicole,

Tja lastig is dat he, aan de ene kant voed je op verzoek dus denk je hij komt wel als hij honger heeft... aan de andere kant kan het dan weer zo zijn dat hij dan weer vaker komt in de nacht. Het is wel heel herkenbaar.

Is het mogelijk om Jasper iets eerder dan 19:30 te voeden zodat je de laatste voeding om 21:00/ 22:00 kunt geven? zo probeer ik het nu hier en dat werkt ook wel!
Ik heb Xem wel tot voor kort altijd voor dat ik ging slapen wakker gemaakt voor een voeding, en ook al waren het 2 slokken of een hele voeding al slapende ik probeer het meestal wel.....

x