User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 147
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Wel ja.....  (gelezen 3702 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Wel ja.....
« Gepost op: november 26, 2010, 22:08:03 »
Spruw, waarvoor Dactarin, maar de pijn werd aan een kant niet minder. Na grondig onderzoek ontdekte ik net een gemeen kloofje! Balen. Kon er nog wel bij...

Hoe krijg ik een kloofje dicht terwijl ik blijf smeren met dactarin?

En het liefst zou ik deze borst even ontzien. Krijg echt tranen in mijn ogen bij het voeden. Kan dat kwaad? Hoe lang kan ik deze borst met rust laten voor ik me zorgen moet gaan maken over de productie? Het is mijn 'beste' borst maar ik kan er op dit moment even weinig aan verdragen. Die spruw en kloof doen zooooo'n pijn!

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Wel ja.....
« Reactie #1 Gepost op: november 26, 2010, 22:10:45 »
Oei Stef, dat doet zeer... ik heb zelf geen ervaring met spruw, maar wel met kloven (gelukkig alleen in de kraamweek). Toen hielp Bepathen heel erg goed. Ligt de tepel wel goed in Arthurs mond? Misschien dat het aanleggen niet helemaal goed gaat door de spruw? En dat je daarom het kloofje zo erg voelt?

Sterkte ermee!

 :knuf: Babette


Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:Wel ja.....
« Reactie #2 Gepost op: november 26, 2010, 22:17:10 »
Zo, jij bent snel!

Ik weet wel waar het mis gaat: 's nachts. Hij wil dan van 3 tot 7 aan de borst blijven en ik ben dan zo moe dat ik niet steeds scherp op kan blijven letten of hij goed aanhapt.
Daarnaast begint hij veel interesse te krijgen in zijn omgeving en hangt dus het liefst al zuigend àchterstevoren aan mijn borst. Heb er moeite mee hem recht te houden en probeer hem nu zoveel mogelijk boven te voeden, zonder stoorzendertjes er omheenrennend.

Heb ook al geprobeerd hem in rugby-houding te voeden. Gaf helaas nog niet de gewenste verlichting. Denk er nu aan die kant alleen maar te kolven, zodat hij er in iedergeval niet aan kan gaan hangen...

Groetjes

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Wel ja.....
« Reactie #3 Gepost op: november 26, 2010, 22:29:44 »
Hey Meis,

Oei dat doet zeer!!! Ik leef met je mee!

Je kan in ieder geval 's nachts je borst ontzien, kans is dat je goede borst je gewone borst wordt en je gewone borst opgekrikt wordt tot de goede versie. Maar zou wel zorgen dat de borst goed geleegd wordt. Overdag kan je veel beter opletten bij het aanleggen en best kans dat hij de eerste dagen heel geconcentreerd drinkt aan die borst! Die is dan 's morgens immers overvol! Hij zal dan niet eens tijd hebben om aan iets anders te denken!

Waar zit je kloofje??? Is hij te ontzien? En is het een optie om met die ene borst over te stappen op behandeling met gentiaan violet? Dactarin kan nog wel eens de huid wat dunner maken (of was dat nou alleen de miconazol crème? zelfde werkzame stof, dus mogelijk wel allebei)

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:Wel ja.....
« Reactie #4 Gepost op: november 26, 2010, 22:44:14 »
Hoi,
kloofje zit op rechter borst aan de onderkant, iets naar links op de overgang van tepel naar tepelhof. Hoe ontzie ik die plek?
Gelukkig nog niet bloedend, meer 'ontveld'.
Weet niet of gentiaan-violet een optie is. Waar haal ik dat vandaan?
Pfff ben moe en weet dat hij weer de halve nacht wil drinken. Even door die verdomd zure appel heen! Ik begin nu weer te snappen waarom het bij de vorige twee op een gegeven moment klaar was.

Maar nu, met die reflux, wil ik persé door tot dit iets verbetert.
Donderdag 1e afspraak bij kinderarts. 3 soorten medicatie hielpen niks... Hij raakte er alleen door verstopt.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Wel ja.....
« Reactie #5 Gepost op: november 26, 2010, 23:03:51 »
OK en die reflux heeft niets te maken met voedingsmiddelen??? Het heeft namelijk regelmatig wel met elkaar te maken...

Oei dat is een lastige plek om te ontzien. Je moet al bijna contra gaan liggen, zodat kloofje in de mondhoek of anders bij bovenlip komt. Rugbyhouding (lijfje wel lager dan hoofd, bijna in zithouding, om kloof in mondhoek te krijgen) was makkelijker geweest, maar dat wil hij dus niet.

Gentiaan Violet bestel ik altijd bij Gonneke in haar webwinkel. Voor de spruwbehandeling van Renée werkte het niet goed genoeg, maar voor luieruitslag met schimmeltje werkt het perfect en voor mijn tepels deed het ook goed werk! De spruw bij Renée was ook wel heel erg hardnekkig en reageerde alleen nog op fluconazol.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:Wel ja.....
« Reactie #6 Gepost op: november 27, 2010, 01:04:20 »
Hoi,
waar die reflux vandaan komt is mij nog niet duidelijk. Het weglaten van melk heeft hier geen effect.
En verder weet ik niet goed in welke hoek ik het moet zoeken.
Weet dat als ik pindakaas eet de geur van zijn urine verandert (gaat naar pindakaas ruiken) en de reflux is alle dagen ongeveer even sterk. Zal dan dus iets moeten zijn wat ik dagelijks/ regelmatig gebruik...
Krijg nu al schrik dat we weer met een andere allergie moeten gaan leren leven. Weet dat zonder melk ook wende (t is alsof het nooit anders was) maar nog iets erbij.... Tja, t is geen keuze. We zullen zien.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Wel ja.....
« Reactie #7 Gepost op: november 27, 2010, 12:39:35 »
Misschien kan je een korte periode hypo allergeen gaan eten? Gewoon de meest bekende allergenen even uitsluiten. Je merkt dan waarschijnlijk snel genoeg of het verschil maakt, kan wel even een paar dagen duren voordat slokdarm wat rustiger wordt. Ik heb het toen juist nog radicaler aangepakt, ben even heel veilig en saai gaan eten. Maar ik wist natuurlijk al dat fruit bij ons ook hevige problemen gaf, dan is het gewone dieet niet goed genoeg.

Helpt het niet, kan je dat ook weer van je lijstje afstrepen...

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:Wel ja.....
« Reactie #8 Gepost op: november 27, 2010, 15:42:23 »
Bedoel je melk, soja en kippenei? Misschien moet ik dat maar proberen. Maar wat eet je dan bijv voor brood? En welke boter?
Avondeten zal tijdelijk enorm behelpen worden. Eten bijna overal sojasaus in. Maar goed, dan maar een weekje AGV. Erg saai maar het is voor een goed doel...

En hij heeft aan zijn eerste flesje nepvoer moeten geloven. Heb het idee dat je productie tijdelijk erg laag is (vermoeidheid bij mij? slordig drinken? Spruw?). Zal de boel dus flink op moeten gaan krikken... Grrr waarom komt alles ineens?? Wil zooo graag doorgaan maar afbouwen is zo aantrekkelijk.
Zit er echt even doorheen. Krijg er tranen van in mijn ogen. Wil mijn kereltje zelf blijven voeden maar trek het gewoon even niet meer. Bestaat er een 5 maandendip voor moeders...?

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Wel ja.....
« Reactie #9 Gepost op: november 28, 2010, 11:08:12 »
Hey Stef,

Ja hoor, die dip is zelfs vrij normaal, ook niet zo raar met de viermaandendip in gedachten, die van ons duurde wel 6 weken... dus einde dip viel pas in vijfde maand! Echt afzien!

Probeer ook heel goed op het aanleggen te blijven letten! Niet alleen voor je productie, maar ook om lucht meeslikken tegen te gaan. Zou toch jammer zijn als al dat oprispen en spugen door overtollige lucht zou komen?? Sommige kindjes boeren niet zo makkelijk, maar die lucht moet er wel een keer weer uit.

Ik gebruik zonnepond van gouda's glorie voor op brood, wajang plantaardige margarine om in te bakken en haal mijn brood bij de Lidl (sesam volkoren maar dan de platte versie, niet de gewone brood vorm). Maar moet eerlijk zeggen dat ik ze al in geen tijden nagelezen heb, omdat het bij Renée niet meer zo nauw komt.

Wij eten bijna nooit AGV, we maken zelf bami (mis je de sojasaus niet in), rijstschotels, pasta, gevulde pannenkoeken, gevulde paprika's, etc.

Kom op meis, je bent bijna bij de zes maanden en dan wordt het al weer wat makkelijker, kan je wat gaan spelen met bijvoeding. Ligt de druk ook niet meer zo hoog. En... als de dip eenmaal voorbij is, loopt het ook wat soepeler en kan je er wellicht weer gewoon van genieten!

Hoe moeilijk ook, het is een fase en iedere fase gaat weer voorbij! En als jij wat rust kan krijgen door eens een flesje erbij te geven, moet je dat gewoon doen hoor! Wel proberen te zorgen om je productie stabiel te houden of weer op te krikken, zodat het niet nog sneller mindert. Je wilt immers nog een tijdje blijven voeden...

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wel ja.....
« Reactie #10 Gepost op: november 28, 2010, 12:09:00 »
Even kort
Volumevoordeelbrood van de AH Bruin en volkoren zijn melk ei soja vrij (3 broden voor 2 euro met bonuspas)
bleuband goede start witbrood ook (niet de bolletjes) en de c1000 kidswit als het goed is ook, maar heb ik al een jaar niet nagekeken.
Ik heb normaal becel light boter voor op brood en de bleuband vloeibaar voor bakken (even lezen, er zijn 3 soorten, weet niet zeker of ze alle 3 kunnen)



Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Wel ja.....
« Reactie #11 Gepost op: december 10, 2010, 20:52:22 »
He Stefanie,

Hoe is het er nu mee? Las in een ander topic dat je naar de kolf ging grijpen voor een weekje? Zijn de kloofjes al geheeld? En wordt de reflux nog iets minder?

 :knuf: Babette


Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:Wel ja.....
« Reactie #12 Gepost op: december 10, 2010, 22:10:55 »
Hoi,
Ja, als ik de kolf heb opgehaald (vriendin heeft PISA over) dan ga ik een weekje kolven en krijgt Arthur Friso allergie-care. is in overleg met kinderarts. Reflux is met Zantac echt niks minder, ook blijft hij, zelfs met lactulose, verstopt...
Hij heeft ontdekt dat je leuke dingen met de melk kan dus de spuug sproeit tegenwoordig in het rond!  :nee:

Als dit gebeuren met kinderarts niks oplevert ga ik het maar eens in het alternatieve circuit kijken... Iemand gaf met het adres van een huisarts die ook thuis is in de homeopatie en bio-resonantie. Zou zo graag weten waar de oorsprong van het spugen ligt (ik ga hem niet meteen volpompen met weer andere dingen hoor!). heeft iemand ervaring met bio-resonantie?

Verder nog een drukpunt-masseuze, helderziende en ostheopaat in de aanbieding, maar vooral van die laatste weet ik niet wat die kan bijdragen.
jaja, we kunnen nog even vooruit!

lief dat je er naar vraagt!

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Wel ja.....
« Reactie #13 Gepost op: december 11, 2010, 17:11:27 »
Hey Stefanie,

Wat een grote stap!!! Knap hoor, dat je een week fulltime gaat kolven! Zou fijn zijn als de friso allergycare kan uitwijzen of allergenen de oorzaak zijn van het spugen en de andere klachten. Dan weet je in ieder geval of je op de goede weg bent.

Bio-resonantie heeft bij ons veel gekost, weinig opgeleverd. Veel beloftes, veel dingen benoemd, weinig echt kunnen bevestigen door eliminatie/provocatie/re-eliminatie. Beweringen dat de "behandeling" aansloeg en dat ze dan tegen bepaalde dingen wel zou moeten kunnen (niet dus) wat dus nog weer meer behandelingen nodig had... (ook zonder resultaat) maar misschien had ik ook gewoon wel de verkeerde therapeuten te pakken.

Osteopathie heeft bij ons wel veel geholpen. Qua allergie kon hij weinig doen (al kon hij wel testen welke stoffen wel/niet goed vielen door spierspanningstesten, uitslag was behoorlijk accuraat. Niet iedere osteopaat kan dit) Hij heeft blokkades losgemaakt, waardoor voorkeurshouding opgelost werd, hij heeft zo ook heup en hoofdpijn klachten opgelost en andere dingen beter gemaakt. Kortom, ik ben wel blij met onze osteopaat, hij laat ons ook niet overdreven vaak komen, is open en eerlijk.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:Wel ja.....
« Reactie #14 Gepost op: december 16, 2010, 09:12:07 »
Grrrr, 3 dagen volledig aan de pepti en hij slaapt door!!! Wat haat ik dit. Natuurlijk heerlijk om even bij te kunnen tanken, maar hij voelt zich wellicht toch beter met deze stinkende troep! (wat een lucht zeg, niet te harden!!! Vooral als hij nu toch nog een keer spuugt of scheetjes laat  :(.

Maar goed, de week is nog niet om. Wie weet was het een eenmalige 'vergissing'. We maken de week nog
maar even vol. Het voortdurend spugen is minder. Denk dat het nu 'normaal spugen' is (heb hier geen ervaring mee, andere 2 spuugden zelden)

Begrijp me niet verkeerd hè, natuurlijk vind ik het superfijn dat hij zich beter voelt, maar dat het dan waarschijnlijk weer een allergie oid is vind ik jammer. Had gehoopt dat het 'gewoon' over ging bij vaste voeding. Lekker naïef!