User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 110
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: wij hebben spruw, meld en vraagtopic.  (gelezen 43879 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline nance

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 57
  • een echte jongensmama.
Re: Wij hebben spruw
« Reactie #15 Gepost op: april 14, 2008, 12:10:26 »
Ik ben nu vanaf woensdag aan het smeren met Gentiaan Violet, en ik heb het idee dat het bij Kaene minder word, maar mijn tepels, doen nog best zeer en jeuken ook afentoe behoorlijk. Net als de zijkant van mijn borst nog regelmatig "steken" hebben. Ik blijf nog maar even doorsmeren. Nou lees ik wel twee verschillende dingen, bij de ene zeggen ze dat je voordat je je wattenstaafje in het Violet stopt, eerst in het water doen, en bij de ander lees ik dat je gewoon het wattenstaafje in het Violet moet doen, zonder natmaken van te voren. Hoe doen jullie dat?
« Laatst bewerkt op: augustus 08, 2010, 19:21:57 door yfke »
Trotse mama van Dwight (15-07-92) Clint (22-03-05) en Kaïne (03-03-08)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Wij hebben spruw
« Reactie #16 Gepost op: april 14, 2008, 12:24:31 »
Als je open wondjes hebt (of je kind heeft open wondjes) mag je de oplossing wat verdunnen door het wattenstaafje/schijfje eerst vochtig te maken met water. Maar als alles dicht is, mag je het ook gewoon puur gebruiken.

Let wel heel goed op het aanleggen van Kaene he? Door de spruw is hij waarschijnlijk ook slordiger gaan aanhappen en dit moet je toch even corrigeren. Tijdens de gehele borstvoedingsperiode zul je dat af en toe moeten doen. Onze ukkies gaan graag voor het gemak... zolang er maar melk uit komt. Alleen is dat niet zo fantastisch voor onze tepels.

Welke maatregelen heb je allemaal getroffen? Weet je zeker dat je niet een besmettingshaard vergeten bent?

Als je het aanleggen goed aangepakt hebt en alle tips en trucs wat betreft spruwbehandeling goed hebt gevolgd, zou het ook nog kunnen zijn dat de spruw in je borst zit en je een ander middeltje er bij nodig hebt. Overleg anders even met Gonneke van Veldhuizen als je het niet vertrouwt. Hier is de gevoeligheid weg, dus is de GV goed aangeslagen.

Je mag de GV maar maximaal een week gebruiken achter elkaar he? Zie hier voor meer info.

Groetjes Nynke
« Laatst bewerkt op: augustus 08, 2010, 19:22:24 door yfke »
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline nance

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 57
  • een echte jongensmama.
Re: Wij hebben spruw
« Reactie #17 Gepost op: april 14, 2008, 12:36:11 »
Misschien zie ik iets over het hoofd, zal even proberen neer te typen hoe ik het gedaan (nog doe) heb.
Elke dag smeer ik beide tepels in met Violet, en Kaene zijn mondje, elke dag schone bh aan, elke voeding nieuwe kompressen, alle doekjes gooi ik na 1 keer in de was (60 graden) Bh om in bed met compressen, Luier van Kaene zijn bed elke dag in de was. Knuffels, spenen en flessen gebruik ik niet, dus dat is het niet. Kan jij nog iets bedenken, want misschien zie ik echt iets over het hoofd. Misschien is dat flesje (van vriendin) wel niet meer sterk genoeg, want als ik de foto zie van dat kindje haar/zijn mondje bij de informatie, is dat mondje wel heel paars, is dat bij jou en je mop ook zo? Ook geeft het niet echt af op mijn tepels, als ik aanleg, alleen als ik mijn tepels de na de vorige voeding heb ingesmeerd, dan zit Kaene de volgende voeding wel onder het paars, naast zijn mond hihi. Jeetje joh wat een gedoe dat spruw. Als het echt zo door blijft gaan, dan ga ik even contacten hoor met Gonny, blijf tot woensdag even smeren.
« Laatst bewerkt op: augustus 08, 2010, 19:23:05 door yfke »
Trotse mama van Dwight (15-07-92) Clint (22-03-05) en Kaïne (03-03-08)

Offline nance

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 57
  • een echte jongensmama.
Re: Wij hebben spruw
« Reactie #18 Gepost op: april 14, 2008, 12:40:49 »
Hij sabbelt ook weleens op het wattenstokje, en dan zie je ook niet echt heel erg paars op het tongetje, wat alleen wel heel erg kleurt zijn de lipjes aan de binnenkant. Lees ook net dat vijf dagen het maximum is van smeren, dus ik ga vanmiddag maar even bellen, als Kaene weer slaapt. Jeetje het houd wat in, wil echt niet stoppen met bv, dus die spruw moet echt weg. Is het trouwens zo dat kindjes na vier maanden over spruw heen kunnen groeien?
« Laatst bewerkt op: augustus 08, 2010, 19:23:28 door yfke »
Trotse mama van Dwight (15-07-92) Clint (22-03-05) en Kaïne (03-03-08)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Wij hebben spruw
« Reactie #19 Gepost op: april 14, 2008, 13:16:15 »
Die foto is qua kleur niet echt "realistisch" denk ik. Het huidje heeft al een iets donkerdere kleur dan eigenlijk zou horen, lijkt mij. De bovenkant van de tong wordt hier echt paars. Mijn tepel kleurt pas echt paars op als ik het direct aanbreng. Als ik haar mond doe en dan eerst aanleg verkleurt tepel wel iets, maar niet zo heftig dat ik niet meer hoef bij te smeren.

Misschien ben ik ook wel te zuinig  ;-)

Normaal idd max 5 dagen en dan eventueel na een week herhalen. Maar er staat daar ook in de tekst: Een andere dosering is 1 maal daags zo lang als nodig is met een maximum van een week.

Bel of mail nu even met Gonneke, beter een keer teveel gevraagd dan een keer te weinig! Misschien heeft die vriendin wel een gebruikt wattenstaafje in de oplossing gedoopt... je weet maar nooit.

Hier foto's van renee haar tong, let niet op haar waterige koppie... ze is nu ziek


Op haar tandjes ook wel paarse gloed te zien
« Laatst bewerkt op: augustus 08, 2010, 19:25:21 door yfke »
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline nance

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 57
  • een echte jongensmama.
Re: Wij hebben spruw
« Reactie #20 Gepost op: april 14, 2008, 14:01:58 »
Hihi wat een lekker kind. Nou die tong is wel paars hoor, dat is hier dus veel minder.
Ik ga zo even mailen, daar ben ik beter in de in bellen. Je hoort van me!
Trotse mama van Dwight (15-07-92) Clint (22-03-05) en Kaïne (03-03-08)

Offline nance

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 57
  • een echte jongensmama.
Re: Wij hebben spruw
« Reactie #21 Gepost op: april 14, 2008, 18:01:21 »
Ik heb gemaild, en gelijk vragen terug gehad, zodat ze het beter kan beoordelen. Super zo'n snelle reactie. Benieuwd wat er uitkomt.
Trotse mama van Dwight (15-07-92) Clint (22-03-05) en Kaïne (03-03-08)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Wij hebben spruw
« Reactie #22 Gepost op: april 14, 2008, 18:20:51 »
Gonneke kennende antwoordt ze zo snel mogelijk! Het is echt een schatje...
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
spruw
« Reactie #23 Gepost op: april 18, 2008, 17:37:06 »
Hier waarschijnlijk ook spruw!

vanmiddag zag ik een parelmoerachtige glans op de lippen van Sofie.
het jeukt bij mij en voelt anders aan als normaal.
Het drinken was ook wel gevoelig, maar ik dacht dat het door de doorkomende tanden kwam.
Sofie drinkt ook al een paar dagen onrustig.

Dus morgenavond krijg ik via via gentiaan violet in huis.
Natuurlijk kom ik er achter om 16:30 op vrijdag middag en dat schiet niet op.

Hopen dat het morgenavond verlichting zal gaan geven.
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline Balletje

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.051
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet
    • WBW Nederland
Re: spruw
« Reactie #24 Gepost op: april 18, 2008, 17:59:57 »
OEI BALEN!!!!! Hoezo via via? Gonneke levert rap hoor!

Hoop dat het bij jou net zo snel werkt als bij mij!

 :knuf:
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée


Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re: wij hebben spruw, meld en vraagtopic.
« Reactie #25 Gepost op: april 18, 2008, 20:55:29 »
Wel via Gonneke, maar via reguliere weg zou het maandagmiddag worden.
En nu kan ik het morgenavond bij iemand anders ophalen, waarmee ze morgen samen mee weg gaat.

Groetjes Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline nance

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 57
  • een echte jongensmama.
Re: wij hebben spruw, meld en vraagtopic.
« Reactie #26 Gepost op: april 19, 2008, 07:20:08 »
Via Gonnie had ik gevraagd wat het bij mij kan zijn. Ik had mail terug gehad met verschillende opties, en het advies om naar de huisarts terug te gaan. Gistermiddag ben ik geweest, en weer is het spruw. Kaene heeft weer Nystatine gekregen, met gelijk een vervolgrecept. Ik heb nu Miconazolnitraat gekregen. Ook gelijk met een vervolgrecept. Bij Kaene was het maar een heel klein beetje spruw, maar mijn tepels stonden echt weer in de fik. Nu heb ik toch weer even een vraagje. Ik ben nu nog beter aan het opletten met dingen wassen op 60 graden, maar er zijn echt dingen die ik niet op die graden kan wassen. Zoals mijn inbakerzakken van Pacco, als ik die zo was, dan kan hij ze echt niet meer aan. Is het een optie om dat in azijn op 40 graden te wassen, omdat ik had gelezen dat de schimmel ook niet van zure stoffen houd?
« Laatst bewerkt op: augustus 08, 2010, 19:27:39 door yfke »
Trotse mama van Dwight (15-07-92) Clint (22-03-05) en Kaïne (03-03-08)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: wij hebben spruw, meld en vraagtopic.
« Reactie #27 Gepost op: april 19, 2008, 09:42:20 »
In azijn moet het volgens mij aardig schoon worden. Ik heb nooit zo op de temperatuur gelet bij het wassen van de pacco (had toen geen spruw) ging vaak met de witte was mee en volgens mij heb ik die ook wel op zestig gedaan en hij ging ook gewoon in de droger.

Kleding die niet op 60 kan, zou ik gewoon even niet meer aandoen... Liefst wel op zestig, zelfs ook nog wel hoger.

Sterkte met de spruw!!  :knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline lisaengel

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 106
  • Geslacht: Vrouw
  • moeder van 6 wonders
Re: wij hebben spruw, meld en vraagtopic.
« Reactie #28 Gepost op: mei 05, 2008, 13:22:58 »
hier dus ook spruw

ik wist niet dat je de medicatie er beter na kunt geven  ...

ze heeft nu weer spruw dus dan moet ik weer de arts even bellen voor wat spul weer en dan na de voeding dan maar geven ...

maar moet zeggen meiden dat de borstvoeding super goed loopt en ze doet het echt super  savond rond 9 uur of half 10 de laatste en dan komt ze weer om half 4 4 uur goed he en ze is zo rustig meisje geniet echt van der wowwwwwwwww ok meiden hoor het wel weer van jullie hopen dan de spruw dan niet weer  zo snel weer terug komt want hygene elke dag schone bh en schone piama etc elke dan twee keer bortsen goed schoon maken etc  en dfan nog steeds de spruw..,


gr lisaengel
lisaengel

Offline Balletje

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.051
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet
    • WBW Nederland
Re: wij hebben spruw, meld en vraagtopic.
« Reactie #29 Gepost op: mei 05, 2008, 13:33:23 »
Hey Lisa,

Balen zeg dat je deze schimmelinfectie weer terug gekregen hebt! Ja medicatie het liefst erna, aangezien deze medicatie voornamelijk is om het groeimilieu van de schimmel te verstoren. De schimmel kan zich dan niet vermeerderen (of bijna niet) en dooft daardoor uit... Geef je het voor de voeding, helpt het maar heel even... er komt daarna immers weer nieuwe warme zoete melk waar de schimmel zich heerlijk in thuis voelt!

Smeer ook na iedere voeding he! Dan ben je er het snelst vanaf! Wel nog tien dagen doorgaan met smeren als je denkt dat alle symptomen verdwenen zijn, die tijd heb je nog nodig om alle sporen ook te verdrijven!

Fijn dat het verder zo lekker gaat!!! Succes!
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée