User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 108
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: wij hebben spruw, meld en vraagtopic.  (gelezen 43860 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline antoinettez

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re: wij hebben spruw, meld en vraagtopic.
« Reactie #30 Gepost op: juni 10, 2008, 13:14:51 »
Hier ook weer spruw.
Ik denk dat het door de ab kuur van mij komt, en verminderde weerstand.
De velletjes hangen aan mijn tepels :snif:
Ik ben vandaag begonnen met gentiaan en hoop dat we het zo weer tot rust kunnen krijgen.
Vandaar nog steeds die rode billen!

groetjes,
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline Marloes V.I.P.

  • Superplusmama
  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.366
  • Geslacht: Vrouw
Re: wij hebben spruw, meld en vraagtopic.
« Reactie #31 Gepost op: juni 10, 2008, 13:29:22 »
Oh auwie zeg, dat klinkt erg pijnlijk. ik hoop dat jullie er vlug weer vanaf zijn. Sterkte ermee!

 :knuf: van marloes

Offline Balletje

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.051
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet
    • WBW Nederland
Re: wij hebben spruw, meld en vraagtopic.
« Reactie #32 Gepost op: juni 10, 2008, 13:50:49 »
Oei antoinette! Nu gelijk grof inzetten? Alle symptomen behandelen? Dus ff voorraad gentiaan en billen/mond/tepels behandelen?

Sterkte meis!!
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée


Offline Ageeth

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.237
  • Geslacht: Vrouw
  • Have a nice day, unless you made other plans
    • WBW Nederland
Re: wij hebben spruw, meld en vraagtopic.
« Reactie #33 Gepost op: juni 27, 2008, 20:31:57 »
Shoot, balen joh!
Hoop dat het binnen een paar dagen alweer wat beter gaat!

 :knuf: Ageeth
Ontmoetingsdag wbw zaterdag 2 oktober! Kijk op wbwnederland.nl


Offline Ageeth

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.237
  • Geslacht: Vrouw
  • Have a nice day, unless you made other plans
    • WBW Nederland
Re: wij hebben spruw, meld en vraagtopic.
« Reactie #34 Gepost op: juni 27, 2008, 21:47:31 »
Oeps..... sorry was al even geleden...
Nu helemaal over hoop ik?  :bloosmeer:
Ontmoetingsdag wbw zaterdag 2 oktober! Kijk op wbwnederland.nl


Offline Erika

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 435
  • Geslacht: Vrouw
Re: wij hebben spruw, meld en vraagtopic.
« Reactie #35 Gepost op: augustus 20, 2009, 12:53:24 »
Hi dames,

Even een vraagje. Heb vanochtend voor de 4e keer mijn tepels behandeld met GV.
Thieme heeft gelukkig geen spruw, alleen ikzelf (Thieme wordt uiteraard wel licht behandeld bij het aanleggen)
Maar echt veel resultaat merk ik nog niet.
Zit met het aanhappen nogsteeds tegen het plafond, echter tijdens de voeding zelf heb ik geen pijn meer.
Ik lees namelijk in dit topic dat men al na 24 uur geen pijn meer heeft...

Blijkbaar heb ik een schimmel in mijn lichaam dat eens in de x aantal tijd wordt geactiveerd. Had dit keer namelijk al spruw in het kraambed, ondanks alle hygiene voorschriften die ik naleef.
Is er iets dat ik preventief kan doen tegen spruw?
Heb ergens gelezen over lapacho-thee, ofterwijl pau d'arco. Maar ergens anders wordt weer afgeraden deze tijdens zwangerschap op bv-periode te drinken.
Ik drink veel optimel en karnemelk, om mijn lichaam zuur te houden, echter ik lees dat melk(producten) juist slecht zijn voor de schimmel.
Ook lees ik dat je beter geen suiker kan nemen. Daar start ik vandaag mee.
Weten jullie verder nog iets dat ik preventief kan doen/nemen?

Groetjes Erika

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: wij hebben spruw, meld en vraagtopic.
« Reactie #36 Gepost op: augustus 20, 2009, 13:47:12 »
Hey Erika,

Wat dacht je van een fikse probioticakuur voor jezelf? Als je weerstand beter is, krijgt spruw minder kans. Ik was zelf niet binnen 24 uur pijnvrij hoor! Met een dag of drie voelde ik flinke verbetering, maar het bleef nog wel even gevoelig. Ga nog een paar dagen door met behandelen, je zou nog even met gonneke kunnen overleggen of je het niet tijdelijk twee keer per dag op je tepels mag doen. Ik mocht dat toen tijdelijk (paar dagen) wel bij luieruitslag twee keer doen (op billen dus) omdat de billen bij behandeling een paar uur veel rustiger waren en 's avonds weer begonnen op te vlammen. Twee of drie dagen twee keer per dag behandeld en toen kon ik overstappen naar een keer per dag. Aangezien jij uitwendig behandelt (alleen tepels en tepelhof) zou het eventueel ook kunnen... maar wel even in overleg hoor!

Candidadieet kan je natuurlijk gaan volgen, maar aangezien iedereen de candida in zijn lijf heeft... en het alleen bij sommigen heel erg opspeelt, is verbeteren weerstand misschien slimmer... en minder belastend voor jou.

:knuf: Nynke
« Laatst bewerkt op: augustus 08, 2010, 19:28:31 door yfke »
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Erika

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 435
  • Geslacht: Vrouw
Re: wij hebben spruw, meld en vraagtopic.
« Reactie #37 Gepost op: augustus 20, 2009, 14:47:48 »
Fikse probioticakuur klinkt goed.
Maar hoe doe ik dit? Wat moet ik hiervoor doen/eten?

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: wij hebben spruw, meld en vraagtopic.
« Reactie #38 Gepost op: augustus 20, 2009, 14:56:08 »
Tja, je hebt van die flesjes en drinkyoghurt met probiotica er in (gewone winkel) maar is misschien niet de goede dosis. Bij natuurwinkel of bij drogist kan je ook probiotica halen.

Meer info op foodinfo Met even googlen kom je al heel ver. Voor Candida hebben ze dus wel bewezen resultaten met probiotica.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Erika

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 435
  • Geslacht: Vrouw
Re: wij hebben spruw, meld en vraagtopic.
« Reactie #39 Gepost op: augustus 20, 2009, 18:13:17 »
Inderdaad, zo ben ik al een heel eind.
Zie dat in best veel "zure" produkten probiotica zit.
Heb bijvoorbeeld kwark van Almhof staan, zit probiotica in.
Ik zal me ook eens bij een reformwinkel voor laten lichten.

Bedankt!
« Laatst bewerkt op: augustus 08, 2010, 19:29:11 door yfke »

Offline marleen

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 103
  • Geslacht: Vrouw
  • Marleen ( moeder van Lisa, Nora en Rosa)
Re: wij hebben spruw, meld en vraagtopic.
« Reactie #40 Gepost op: augustus 20, 2009, 23:00:03 »
Getver..................................wij hebben dus toch ook spruw. Vandaag is het voor het eerst goed te zien in Rosa haar mond.
Ik baaal als een stekker, de wasmachine draait alweer overuren. Moet ik ook de afgekolfde melk weg doen? Ik heb alles op datum maar ja hoelang speelt het al??

Ik wil graag gentiaan gaan gebruiken, ............ Helaas weet ik dat diktarin niet echt goed werkt bij ons. Bij Nora is de spruw zo`n 6 keer terug gekomen :snif:! Dus lijkt me gentiaan het proberen waard..kan ik dat ook ergens kopen of moet ik dat via internet bestellen. Ik heb nu van de huisarts diktarin gekregen maar Rosa spuugt het steeds in dikke klodders  :trut: uit en weigert de borst dus ook met dat spul erop. Kortom weer een heleboel vraagjes....

Bedankt weer voor het meedenken  :knuf:
Marleen

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: wij hebben spruw, meld en vraagtopic.
« Reactie #41 Gepost op: augustus 20, 2009, 23:29:53 »
Hey Marleen,

Balen zeg!!!! Maareh... hoe doe jij de dactarin??? In dikke klodders uitspugen is niet mogelijk als je het doperwtgewijs in haar mondje uitsmeert  ;-) Als je er een heel lepeltje in een keer probeert in te krijgen, dan lukt dat weer wel (mooi gezicht dat spuugwerk)

Probeer nou eens eerst om gewoon een dun laagje op alle vlakken in haar mondje te smeren. Een klein erwtje in linkerwangzak uitsmeren, nog een in rechterwangzak, een op tong en verhemelte, een voor haar kaakjes en tegen haar lipjes... dan heb je er ongeveer al een dosering in zitten. Maar dit dan wel doen na iedere voeding (daghoeveelheid delen door aantal voedingen, kom je op mindere hoeveelheid uit dan dat je 4x per dag moet smeren) Deze hoeveelheid krijgen ze bijna niet uitgespuugd!!! En in deze hoeveelheid, vinden ze het meestal ook nog wel lekker en fijn. Die grote klodders is teveel... probeer jij maar eens een lepel plakkerige, slijmerige substantie door te slikken.... gaat ook niet zonder kokken!

Voor je tepels kan je miconazol halen bij de apotheek. Is zelfzorg, dus wel zelf betalen, een creme die je heel dun op je borsten smeert en als je binnen het uur weer moet voeden, dan wel even de resten afwassen... maar om de drie uur voeden, dan is het al wel ingetrokken.

Gentiaan zou de apotheek zelf moeten kunnen maken, maar via internet bestellen is een stuk makkelijker. En je hebt het sneller in huis dan dat apotheek het maakt. Als je het via www.eurolac.net bestelt, weet ik zeker dat het goed komt. Is betrouwbaar, is onze eigen Gonneke van Veldhuizen!

Sterkte meis!!!!

:knuf: Nynke
« Laatst bewerkt op: augustus 08, 2010, 19:33:06 door yfke »
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Erika

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 435
  • Geslacht: Vrouw
Re: wij hebben spruw, meld en vraagtopic.
« Reactie #42 Gepost op: augustus 21, 2009, 12:39:55 »
Thieme heeft het sinds vandaag ook  :huilen:
Ik had gehoopt dat hij het niet zou krijgen omdat ik mezelf met GV behandel en hij dus ook wat gesmeerd krijgt tijdens een voeding, maar helaas...

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: wij hebben spruw, meld en vraagtopic.
« Reactie #43 Gepost op: augustus 21, 2009, 12:52:05 »
Een beetje binnenkrijgen nadat je jezelf behandelt, is niet genoeg om ook de spruw bij de kinderen ook aan te pakken. Je moet namelijk ook bij GV het hele oppervlakte behandelen, dus wangzakken, binnenkant lipjes, tong en verhemelte. Dat red je niet met de hoeveelheid die op je tepel zit. En waarschijnlijk is de schimmel al voor dat je ging behandelen ook bij Thieme fijn gaan nestelen en gaan vermenigvuldigen.

Balen hoor, nou moet je toch ook in zijn mondje aan de gang!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Erika

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 435
  • Geslacht: Vrouw
Re: wij hebben spruw, meld en vraagtopic.
« Reactie #44 Gepost op: augustus 21, 2009, 13:02:16 »
Ja precies, het zal zich dagen geleden al zijn gaan nestelen en nu pas tot openbaring zijn gekomen.
Getver!

Zo sneu dat hij nou ook pijn heeft.