User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 45
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Zit er nog wel voeding in je borsten?  (gelezen 3473 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Balletje

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.051
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet
    • WBW Nederland
Zit er nog wel voeding in je borsten?
« Gepost op: september 01, 2006, 16:53:02 »
Hai,

Waar ik in mijn borstvoedingsperiodes heel vaak tegenaan ben gelopen (vooral tijdens de onrustperiodes van groeispurten en regeldagen) is de vraag:
Zit er nog wel voldoende voeding in je borstvoeding? Wordt het geen tijd voor de fles?

Ik werd daar zo ontzettend moe van, al die goedbedoelde (ja ze waren goedbedoeld) opmerkingen over de hoeveelheid voedingsstoffen in de bv. Gelukkig heb ik drie Bessie Turfjes gehad (in de babytijd) en kon de vetrollen laten zien. Maar er zijn ook moeders met slanke, ranke kindertjes, waarvan de bouw erfelijk bepaald is... Ik ging er dan ook iedere keer vrij fel op in, legde geduldig doch beslist uit dat de voedingsstoffen altijd goed zijn, maar dat kinderen nou eenmaal hele onrustige periodes kennen waarin ze heel slecht slapen. Nu bij mijn derde maken de mensen die opmerkingen dus ook niet meer.... hopelijk ook niet tegen andere borstvoedende moeders.

Komen jullie die opmerking nog veel tegen? Of twijfel je er zelf wel eens aan?

Groetjes Nynke
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée


Offline Msbugz

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 27
  • Geslacht: Vrouw
  • Ons wondertje geboren op 28-11-05
Re: Zit er nog wel voeding in je borsten?
« Reactie #1 Gepost op: september 01, 2006, 17:55:39 »
Oef Nynke je bent me voor!!

Gisteren gingen de oms'a (schoonmoeder en schoonoma) mee baby zwemmen omdat ik anders geen vervoer had. Op de heenweg in de auto vertelde ik dus eerlijk  ( ::)) dat Larissa voor een paar "helnachten" gezorgd had. Eerste reactie die (schoon)oma gaf: "ja maar San weet je wel zeker dat ze genoeg voeding krijgt?" Dat is verdorie ALTIJD de eerste reactie van mensen!! Zo vermoeiend inderdaad, helemaal na een nacht dat ik maar 2.5-3 uur geslapen heb. Mijn antwoord: "ja oma als Larissa honger zou hebben zou ze niet de hele tijd lachen en gek doen" Ja dat vond ze dan ook wel weer, maar gewoon die eerste reactie,, iedere keer weer,, ZUCHT!!!!

Als moeders die de fles geven zoiets vertellen dan wordt er toch ook niet meteen gevraagd "hoeveel melk krijgt je kindje,, en moet dat niet meer zijn?" Waarom altijd bij ons wel? Sorry ik reageer een beetje boos, maar de frustratie van gisteren zit er geloof ik nog wel ;) Ah well, we gaan hier lekker door en afgelopen nacht heeft papa de halve nacht voor zijn rekening genomen waardoor ik alleen nog maar moe ben en niet meer  totall loss.
Groetjes Sanne mv Larissa 28-11-05


Offline Mammie

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 178
    • borstvoedingsforum
Re: Zit er nog wel voeding in je borsten?
« Reactie #2 Gepost op: september 01, 2006, 20:09:49 »
en de aanverwant aan deze opmerking krijg ik geregeld voor mijn kiezen.
"Heb je nog wel melk? Ben je nog niet opgedroogd?"
Tja schoonmoeder best lief en vindt het een hele prestatie van mij (ja, is toch het beste hè?), maar elke keer als ze hier of ik daar ben stelt ze die vraag weer. Is het nou nog niet op?
Dan leg ik het weer uit en dan is het duidelijk, maar zo'n kort geheugen :-\
groetjes Wanda, mv Alex & Nicôle

Offline Chella Verhoeven

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 97
  • Geslacht: Vrouw
    • Moedermelk Netwerk
Herinnering...
« Reactie #3 Gepost op: september 28, 2006, 17:10:13 »
Ik kan me niet herinneren dat ze dat ooit tegen me zeiden terwijl ik Zion anderhalf jaar heb gevoedt. Misschien zie ik er wel uit als iemand die toch geen aanstoot neemt aan wat een ander zegt. Het zou verspilde moeite zijn geweest denk ik.

Anders was het bij nummer 2; :( Toen zei het consultatieburo na 2 maanden dat er niet genoeg voeding in mijn borsten zat en ik was overrompeld zodat ik na 2 dagen al aan de KV zat.  Als ik die muts nu tegen zou komen moet ze iig niet vóór mijn auto gaan staan....... zo..dat is eruit!! Pfffff Wat een truttebol, ze pretendeerde er verstand van te hebben.

Groet,
Chella, mama van 5, IBCLC
MOEDERMELK NETWERK | Chat / Kolf-Forum
Kolfwinkel, Kolfinstructies, Begeleiding bij borstvoeding en donormelk

www.moedermelknetwerk.nl

Offline Balletje

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.051
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet
    • WBW Nederland
Re: Zit er nog wel voeding in je borsten?
« Reactie #4 Gepost op: september 28, 2006, 17:17:52 »
Oef, je bent er nog boos over... wat een impact maakt zo'n domme opmerking toch he? Als we alles van te voren wisten... was alles heel anders gegaan.

Laten we hopen dat dat mens nooit voor jouw auto gaat staan... geeft zulke rare deuken en vlekken... toch zonde...

We gaan er gewoon voor zorgen dat de huidige en toekomstige borstvoedende moeders betere info krijgen!!!

Groetjes Nynke
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée


Offline Esther

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 146
Re: Zit er nog wel voeding in je borsten?
« Reactie #5 Gepost op: september 28, 2006, 17:34:18 »
Ach, dat moet een beetje ruitenwisser toch aankunnen?   knipoog

Ik heb inderdaad ook een aantal malen die opmerking aan moeten horen "je hebt zeker niet genoeg, daarom komt hij zo vaak"

NEE, ik heb wel genoeg, maar hij groeit en gaat dus meer eten en daarom krikken we nu de boel even op, grrrrrrrrrr.
Ik heb eigenlijk nooit rustig kunnen reageren als ze zo begonnen. Alsof je niet voldoet of zo.

Of deze "kunnen jouw borsten wel genoeg aanmaken?" Ja waar denk je dat ze anders voor zijn!!!! :o

Ik heb me er gelukkig nooit door laten weerhouden om door te gaan, maar het kwetste me heel diep! Ik denk wel dat sommige mensen niet in de gaten hebben hoe gevoelig dit ligt. Je geeft jezelf aan je kind en als daar commentaar op komt, voel ik me persoonlijk aangevallen. Dat moet ik niet doen, dat weet ik, maar het borstvoeden voelt heel intiem en het is heel erg mooi, daar mag gewoon niemand aan komen.

Maar, ik hoop dat het me nog eens lukt mijn schouders erover op te halen, zulke opmerkingen komen uit onkunde niet uit kwade bedoelingen en ik vind dat ik er ook zo mee om moet gaan, maar ja na een regelweek en een sprong van drie week, is mijn relativeringsvermogen gedaalt naar ver beneden nul. blink blink blink

Offline Chella Verhoeven

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 97
  • Geslacht: Vrouw
    • Moedermelk Netwerk
Re: Zit er nog wel voeding in je borsten?
« Reactie #6 Gepost op: september 28, 2006, 20:00:50 »
Alsof je niet voldoet of zo.



Dat is het m nou juist..... Jij voldoet wél maar ze willen dat je bij hun clubje komt.
Ik krijg er altijd zo'n 'Jerry Springer' gevoel van! Lekker gnuiven over een ander als het niet lukt. Lukt het wél? Dan praten we je toch gewoon zo'n gevoel aan??

groet,
Chella, mama van 5, IBCLC
MOEDERMELK NETWERK | Chat / Kolf-Forum
Kolfwinkel, Kolfinstructies, Begeleiding bij borstvoeding en donormelk

www.moedermelknetwerk.nl

Offline Esther

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 146
Re: Zit er nog wel voeding in je borsten?
« Reactie #7 Gepost op: september 28, 2006, 20:42:52 »
Haha, ja inderdaad en ik krijg de neiging (na slapeloze nachten) om een Jerry reactie te geven.

Maar ik hou me in. hihi knipoog

Offline mamatotje

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 94
Re: Zit er nog wel voeding in je borsten?
« Reactie #8 Gepost op: september 28, 2006, 21:04:50 »
Of deze:
"tja, eigenlijk moet je niet zeuren dat hij nog niet doorslaapt, dat is toch inherent aan bv kinders?!"

 >:( :( :o  ::) :-\ :'(
 :-X anders ga ik schelden!!

Offline Jelief

  • hehe eindelijk een andere ticker ;)
  • Mama
  • ****
  • Berichten: 269
  • Geslacht: Vrouw
  • Je kan ook niet alles weten...
Re: Zit er nog wel voeding in je borsten?
« Reactie #9 Gepost op: oktober 03, 2006, 12:33:48 »
Ik krijg af en toe wel de vraag of Emma wel genoeg heeft aan de bv, of ze niet nogiets erbij moet. Mijn schoonmoeder vroeg laatst of Emma niet onderhand aan ander drinken moest wennen, want was de bv wel genoeg vocht? Ze verwacht ook dat ik ga stoppen als er een tweede in aantocht is.
Mijn moeder roept juist andersom, dat ik zoveel voeding heb omdat ik van die grote borsten heb... Maakt niks uit mam... ja maar toch...nee mam...ow :-\
zelfs op het cb kreeg ik bij het 9maandsbezoek te horen dat de bv nu toch echt niet meer genoeg voedingsstoffen bevatte en dat het in arme landen wel voldoende is maar dat we er hier op ingesteld zijn dat er toch wat andere dingen naar binnen gaan. (Emma is een dun popje dat qua gewicth aan de onderrand van de grafiek zit(ook de bvgrafiek) Ze eet nu pas sinds een week of drie echt behoorlijke warme maaltijden(lees: drie eetlepels). Ik merk dat de overgang van bv naar vaste voeding gewoon heel gelijdelijk gaat, gelukkig maar ik wil nog wel even door!