Borstvoeding Ervaringen > Voeden in de eerste maanden

Zit er nog wel voeding in je borsten?

(1/2) > >>

Balletje:
Hai,

Waar ik in mijn borstvoedingsperiodes heel vaak tegenaan ben gelopen (vooral tijdens de onrustperiodes van groeispurten en regeldagen) is de vraag:
Zit er nog wel voldoende voeding in je borstvoeding? Wordt het geen tijd voor de fles?

Ik werd daar zo ontzettend moe van, al die goedbedoelde (ja ze waren goedbedoeld) opmerkingen over de hoeveelheid voedingsstoffen in de bv. Gelukkig heb ik drie Bessie Turfjes gehad (in de babytijd) en kon de vetrollen laten zien. Maar er zijn ook moeders met slanke, ranke kindertjes, waarvan de bouw erfelijk bepaald is... Ik ging er dan ook iedere keer vrij fel op in, legde geduldig doch beslist uit dat de voedingsstoffen altijd goed zijn, maar dat kinderen nou eenmaal hele onrustige periodes kennen waarin ze heel slecht slapen. Nu bij mijn derde maken de mensen die opmerkingen dus ook niet meer.... hopelijk ook niet tegen andere borstvoedende moeders.

Komen jullie die opmerking nog veel tegen? Of twijfel je er zelf wel eens aan?

Groetjes Nynke

Msbugz:
Oef Nynke je bent me voor!!

Gisteren gingen de oms'a (schoonmoeder en schoonoma) mee baby zwemmen omdat ik anders geen vervoer had. Op de heenweg in de auto vertelde ik dus eerlijk  ( ::)) dat Larissa voor een paar "helnachten" gezorgd had. Eerste reactie die (schoon)oma gaf: "ja maar San weet je wel zeker dat ze genoeg voeding krijgt?" Dat is verdorie ALTIJD de eerste reactie van mensen!! Zo vermoeiend inderdaad, helemaal na een nacht dat ik maar 2.5-3 uur geslapen heb. Mijn antwoord: "ja oma als Larissa honger zou hebben zou ze niet de hele tijd lachen en gek doen" Ja dat vond ze dan ook wel weer, maar gewoon die eerste reactie,, iedere keer weer,, ZUCHT!!!!

Als moeders die de fles geven zoiets vertellen dan wordt er toch ook niet meteen gevraagd "hoeveel melk krijgt je kindje,, en moet dat niet meer zijn?" Waarom altijd bij ons wel? Sorry ik reageer een beetje boos, maar de frustratie van gisteren zit er geloof ik nog wel ;) Ah well, we gaan hier lekker door en afgelopen nacht heeft papa de halve nacht voor zijn rekening genomen waardoor ik alleen nog maar moe ben en niet meer  totall loss.

Mammie:
en de aanverwant aan deze opmerking krijg ik geregeld voor mijn kiezen.
"Heb je nog wel melk? Ben je nog niet opgedroogd?"
Tja schoonmoeder best lief en vindt het een hele prestatie van mij (ja, is toch het beste hè?), maar elke keer als ze hier of ik daar ben stelt ze die vraag weer. Is het nou nog niet op?
Dan leg ik het weer uit en dan is het duidelijk, maar zo'n kort geheugen :-\

Chella Verhoeven:
Ik kan me niet herinneren dat ze dat ooit tegen me zeiden terwijl ik Zion anderhalf jaar heb gevoedt. Misschien zie ik er wel uit als iemand die toch geen aanstoot neemt aan wat een ander zegt. Het zou verspilde moeite zijn geweest denk ik.

Anders was het bij nummer 2; :( Toen zei het consultatieburo na 2 maanden dat er niet genoeg voeding in mijn borsten zat en ik was overrompeld zodat ik na 2 dagen al aan de KV zat.  Als ik die muts nu tegen zou komen moet ze iig niet vóór mijn auto gaan staan....... zo..dat is eruit!! Pfffff Wat een truttebol, ze pretendeerde er verstand van te hebben.

Groet,

Balletje:
Oef, je bent er nog boos over... wat een impact maakt zo'n domme opmerking toch he? Als we alles van te voren wisten... was alles heel anders gegaan.

Laten we hopen dat dat mens nooit voor jouw auto gaat staan... geeft zulke rare deuken en vlekken... toch zonde...

We gaan er gewoon voor zorgen dat de huidige en toekomstige borstvoedende moeders betere info krijgen!!!

Groetjes Nynke

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie