User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 99
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Happy van kraamzorgcentrum  (gelezen 9601 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Happy van kraamzorgcentrum
« Gepost op: oktober 26, 2010, 21:12:53 »
Kreeg vandaag brief van het kraamzorgcentrum over intake ed. Werd helemaal happy van de brief. Zat de vorige keer ook bij dit centrum en was al tevrede, maar als je deze brief leest (ga een paar citaten plaatsen) dan word je als bv mamma helemaal blij. Vorige keer was dat (nog) niet zo (of het is mij niet opgevallen, dat kan ook)

"werken volgens richtlijnen van WHO en Unicef--- hebben codes opgesteld om de veilige en geschikte voeding voor baby's te garanderen, wereldwijd.----- Stimuleren keuze voor bv"

'onze jarelange ervaring leerd dat de keuze voor flesvoeding in sommige gevallen te maken heeft met (slechte) ervaringen uit het verleden of onwetendheid betreft bv"

"willen informeren en ondersteunen in de voedingskeuze------- belangrijke keuze omdat de keuze onomkeerbaar is zodra u voor kunstvoeding gekozen heeft."

"-Kunt gebruik maken van de kennis van lactatiekundige en vrijwilligers die landelijk opereren, ook in uw regio"

2/3 van de inleidingsbrief gaat over het bv beleid van het centrum, het overige over de rest. Dat noem ik nog eens pro bv.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Happy van kraamzorgcentrum
« Reactie #1 Gepost op: oktober 26, 2010, 23:42:37 »
Netjes!!!! Fijn dat je zo'n kraamzorgcentrum getroffen hebt!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Happy van kraamzorgcentrum
« Reactie #2 Gepost op: oktober 27, 2010, 07:42:25 »
kraambegleiding was vorige keer ook super hoor van hun uit. Ook bv begeleiding. Kraam is de enige die goede info gegeven heeft toen (ok de lk in het ziekenhuis ook, maar daar had ik zo onwijs veel verschillende meningen gehoord dat ik door de bomen het bos niet meer zag.)



Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Happy van kraamzorgcentrum
« Reactie #3 Gepost op: oktober 27, 2010, 09:14:18 »
Fijn dat ze er zo goed in staan. Gevoel had ik toen ik de folder las van de kraamzorg hier. Zit nu op intake telefoontje te wachten, eens zien hoe dat gaat.

Ben het boek van Stefan aan het lezen, zie nu precies waar het in de eerste weken met Jochem mis ging: ruggenprik, vacuumbevalling, kraamverzorgster (alhoewel met heel veel zorg) die Jochem aan de borst hielp door mijn borsten in de juiste vorm te drukken.

 :knuf: Babette


Offline Chella Verhoeven

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 97
  • Geslacht: Vrouw
    • Moedermelk Netwerk
Kritisch blijven WAS:Happy van kraamzorgcentrum
« Reactie #4 Gepost op: oktober 27, 2010, 12:23:57 »
Zo te zien heeft het kraamzorgburo hun zaakjes prima in orde.
Als de kraamverzorgsters ook zo goed zijn bijgeschoold dan ga je een fijne kraamperiode tegemoet!

Blijf in elk geval kritisch en trek op tijd aan de bel mocht je hulp nodig hebben.

grt, Chella
Chella, mama van 5, IBCLC
MOEDERMELK NETWERK | Chat / Kolf-Forum
Kolfwinkel, Kolfinstructies, Begeleiding bij borstvoeding en donormelk

www.moedermelknetwerk.nl

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Happy van kraamzorgcentrum
« Reactie #5 Gepost op: oktober 27, 2010, 16:40:56 »
Oh zeker hoor, maar wel een goed begin toch. Het ziekenhuis van de vorige bevalling heeft ook certificaat, maar dat was in mijn optiek een ramp mbt bv. Heb echt rampenadvies gehad daar de eerste dagen. Als het goed is krijg ik de zelfde kraam als vorige keer, en dat was de eerste die mij goed advies gaf, dus als ik haar heb zit ik in ieder geval op de goede weg, en dan heb ik het forum nu ook, toen pas na een week of 5-8 geloof ik
en lkat ik hier terecht kwam. En als ik dan nog hulp nodig heb dan bel ik gelijke een lk, daar heb ik de vorige keer te lang mee gewacht. Ga nu voor minimaal een jaar en niet zoals bij Bo voor een klein halfjaar omdat het gewoon echt niet meer ging voor mijn eigen gezondheid (was echt uitgeput)

@babette, ik heb hem net uit, ben nu met het andere boek bezig over de bijvoeding. Herken ook veel dingen waarin het bij bo mis is gegaan. Eerste nacht flesjes gehad zodat ik rust zou hebben (had haar alleen afgestaan omdat ze spuugde, niet om gevoed te worden, maar was niet assertief genoeg om er wat van te zeggen, nu wel anders) Na de bevalling eerst handelen ed en daarna pas aan de borst en geforceerd door verpleegster. Ze was natuurlijk prematuur, dus dat maakte het ook niet handig. Voeden op schema, gelijk moeten kolven wat me op dag 2 al kloven bezorgde, en met een hele foute en oude kolf. Eerst 4 dagen bijgevoed met kv, heeft kraam er thuis gelijk binnen een dag afgegooit en ben gaan bijvoeden met bv en binnen 2 dagen daarna helemaal niet meer want Bo vond het wel makkelijk dat vingervoeden, enz enz. Genoeg om te verbeteren dus. Maar er zijn ook zeker dingen goed gegaan danzij de kraam. Maar de eerste 4 dagen waren aardig verstoord leer ik achgteraf. En dat in combi met de allergie was net te veel.



Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Happy van kraamzorgcentrum
« Reactie #6 Gepost op: oktober 27, 2010, 16:46:04 »
En dan nog eerste kindje ook. Hoop dat we beiden dit keer assertiever zullen zijn.
Dikke  :knuf: Babette


Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Happy van kraamzorgcentrum
« Reactie #7 Gepost op: oktober 27, 2010, 18:07:02 »
Ik geloof dat dat wel gaat lukken Babette, dit gebeurt mij geen 2e keer. Hoop dan mijn vk de bevalling gewoon mag doen, dan is een goede start in ieder geval (indien medisch verandwoord) een hele stap op weg want zij denkt er net zo over als stephan.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Happy van kraamzorgcentrum
« Reactie #8 Gepost op: oktober 27, 2010, 19:58:27 »
Wat ook heel belangrijk is, is dat papa net zo assertief gaat zijn! Jij bent straks net bevallen (hopelijk op redelijk normale manier) en de hormonen gieren door je lijf. Laat het gevecht aan papa over en ga jij eens genieten en uitrusten! Zorg dat je geen energie hoeft te verliezen door gevecht wat papa ook kan uitknokken!

:knuf: nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Happy van kraamzorgcentrum
« Reactie #9 Gepost op: oktober 27, 2010, 20:04:08 »
Hebben van de week een geboorteplan gemaakt. 10 nov doorspreken met vk en dan heeft hij zeker wat om iedereen me om de oren te slaan. Het staat immers op papier. Maar pappa is ook wel assertief hoor als het om dit onderwerp gaat in ieder geval. Die wil ook niet meer zo'n begin als met Bo.
Vk heeft al aangegeven dat ze het helemaal met ons eens is, maar het graag ook nog op papier heeft voor het geval ze de bevalling niet zelf kan doen of wanneer ik naar het ziekenhuis moet. Kan zij de artsen ermee om de oren slaan, hihi. Ben erg blij met mijn vk.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Happy van kraamzorgcentrum
« Reactie #10 Gepost op: oktober 29, 2010, 21:20:08 »
Klinkt alsof het helemaal goed gaat komen!!! Dat zal al een rust geven zeg! Heerlijk zulke mensen om je heen!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Happy van kraamzorgcentrum
« Reactie #11 Gepost op: oktober 29, 2010, 22:01:13 »
Nu hopen dat ik de 37 weken ga halen en mijn vk het gewoon zelf kan doen en ik niet naar het ziekenhuis hoef, dat zou ook een hoop extra stress schelen, hihi. Nog 6 wkn werken en dan verlof, kijk er naar uit.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Happy van kraamzorgcentrum
« Reactie #12 Gepost op: oktober 29, 2010, 23:50:51 »
Met een beetje geluk, heeft je lichaam het nu geleerd! En mag je gewoon deze baby tot volle termijn uitdragen!

Niet te druk maken meis, daar heb je onder normale omstandigheden al moeite mee, dus gaat lastig worden, dat weet ik... Maar besef dat je lichaam iedere keer weer leert en probeer het een beetje los te laten!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Happy van kraamzorgcentrum
« Reactie #13 Gepost op: oktober 30, 2010, 10:29:17 »
Hihi. ik ga gevoelsmatig uit van een week of 38 deze keer(rond kerst), weet niet waarom. Maar weet dondersgoed dat het ook 22 januari kan worden (liever niet natuurlijk, hihi)



Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Happy van kraamzorgcentrum
« Reactie #14 Gepost op: juni 29, 2011, 21:46:45 »
Zit net even te lezen. had het toch aardig voorspeld, hihi
Cate is met precies 38 weken op 1e kerstdag geboren, hihi