User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 95
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: knoflookpers  (gelezen 12130 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline mamaMarije

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 4.328
Re: knoflookpers
« Reactie #15 Gepost op: november 10, 2008, 13:52:41 »
tis idd soms nog heel onwerkelijk.... en dan ben ik potdorie bijna 40 week zwanger haha!
Maar dat er na 2 kinderen gewoon straks weer eentje in de wieg zal liggen, ons nachten wakker zal houden, maar oh zo geweldig zal zijn....

Offline Marloes V.I.P.

  • Superplusmama
  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.366
  • Geslacht: Vrouw
Re: knoflookpers
« Reactie #16 Gepost op: november 10, 2008, 13:54:10 »
Wow als ik dat zo lees wil ik ook nog wel een kindje erbij....

 :knuf:

Offline esther mv 4 meiden

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 5.755
  • Geslacht: Vrouw
Re: knoflookpers
« Reactie #17 Gepost op: november 10, 2008, 23:09:38 »
Ik krijg er ook helemaal warme gevoelens van Geesje!! als ik dit zo lees zou ik de klok vooruit willen zetten naar eind Febr. Maar ben eigenlijk nog wel blij dat het nog ff duurt.....Eerst jij nu maar

Loeka 04-04-'00, Mara 21-01-'04, Ilana 22-08-'06 en Fenna 03-03-'09

evanweerdenburg

  • Gast
Re: knoflookpers
« Reactie #18 Gepost op: juni 06, 2009, 22:48:00 »
Nou, ik moet zeggen dat ik het in het begin toch ook niet echt pijnloos vond, hoor. Ik ben zelf verloskundige en kreeg mijn eerste dochter toen ik een jaar werkte. Toen ik mijn meissie voor het eerst aanlegde schoot toch wel de gedachte door mij heen: "en nou heb ik een heel jaar beweerd dat het géén pijn mag doen...". Ik heb nooit kloven gehad, wel een keer een bloedblaartje op de 3e dag in mijn kraamtijd geloof ik. Pas na een week of 2 vond ik het echt pijnloos worden.
Dus beweren dat het echt helemaal geen pijn mag doen doe ik niet meer.

Verder heb ik een keer een verstopt melkkanaaltje gehad. Uiteindelijk heb ik onder de douche net zolang gemasseerd en zelfs geknepen tot het "plugje" eruit schoot, het was toch wel een soort klein spagettisliertje  :snif: AUAUAUAUAUAUW! Dus ook van "klonten" weet ik mee te praten.

Gelukkig heb ik ook heel goede ervaringen: de oudste 16 maanden gevoed, de middelste 2,5 jaar en de jongste nog volop aan de borst, zij is nu bijna 1 jaar.

Groetjes, Esther

PS: Tepels in de knoflookpers is inderdaad van Daphne Dekkers, net als tennisbal door je neus snuiten, ook zo'n lekker opbeurende opmerking...

evanweerdenburg

  • Gast
Re: knoflookpers
« Reactie #19 Gepost op: juni 06, 2009, 23:06:29 »
duss

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: knoflookpers
« Reactie #20 Gepost op: juni 06, 2009, 23:13:34 »
Duss??????

hahahaha het zijn idd niet echt opbeurende opmerkingen! Maar wel herkenbaar!

Helemaal pijnloos is het in het begin niet, zeker niet omdat je baarmoeder gelijk samentrekt en de TSR nog behoorlijk gevoelig kan zijn. Ook je tepels moeten even wennen aan het feit dat ze opzwellen en wat uitgerekt worden, het eerste aanleggen was lonend, maar geen pretje. Maar er zit wel verschil tussen tanden op elkaar klemmen en tenenkrommend en ongemakkelijk en ff adem inhouden en doorzetten. Pijnloos is iets teveel gezegd, maar het mag idd geen gillende pijn doen.

De stuwing is ook geen pretje, ook niet pijnloos.... maar borstontsteking is fiks pijnlijker! Hangt grotendeels ook van je eigen pijngrens af, maar met bevalling in het achterhoofd weet je als het goed is wel het onderscheid te maken.

Raar is dat spaghettisliertje he? Heb het nu ook nog wel eens bij mijn kliertjes van Montgomery en heel af en toe ook op mijn rechtertepel. Gelukkig niet meer pijnlijk en ook geen borstonsteking... maar toch een spaghettisliertje...

Ow welkom trouwens Esther! Hoop dat je je ook nog even wilt voorstellen in het daarvoor bestemde forumdeel! Ik heb ook drie kinderen, vind het een superaantal! Jongste van bijna vier is nog aan de borst.

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: knoflookpers
« Reactie #21 Gepost op: juni 06, 2009, 23:18:58 »
ps: je ticker ff gefixed, je had het op andere plaats in je profiel ingevuld (websitetitel en websiteadres)

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Erika

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 435
  • Geslacht: Vrouw
Re: knoflookpers
« Reactie #22 Gepost op: juni 08, 2009, 13:40:14 »
Heb weer zo´n zin in het geven van borstvoeding!
Vooral na het lezen van deze verhalen.
Bij het voeden van Mertel heb ik nooit gevoeld dat mijn baarmoeder samen trok, maar dat schijnt bij een eerste wel vaker voor te komen. Meestal voel je dit pas bij de 2e, toch?

Spagetti-sliertjes??? Hmmmm, nooit last van gehad. Klinkt ook erg pijnlijk.
Wel een keer een gesprongen adertje waardoor Mertel rode melk dronk. Toen ben ik wel even geschrokken (wist niet meteen wat het was, dus dacht dat hij inwendig bloedde)