User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 113
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: knoflookpers  (gelezen 12131 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MamavanLucas

  • Gast
knoflookpers
« Gepost op: augustus 19, 2007, 21:23:55 »
M'n collegaatje vertelde me laatst dat ze "had gehoord"( ::)jaja!) dat borstvoeding geven aanvoelde
"alsof je je tepel in een knoflookpers stopt" dus mocht ze ooit kinderen krijgen ging ze het waarschijnlijk toch maar niet doen want daar keek ze niet zo naar uit!!!  ;D

...aanleiding tot een kort gesprek  ;D

Groetjes!

Annetrude

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: knoflookpers
« Reactie #1 Gepost op: augustus 19, 2007, 21:55:19 »
en? overtuigd? Pffft knoflookpers.... hoe komen ze erbij... en erger nog, hoe komen we daar weer af?

Als dat zo zou zijn, zouden wij toch niet met glimlach zitten te voeden? We zijn toch geen masochisten?
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Debby mv Lynn

  • Gast
Re: knoflookpers
« Reactie #2 Gepost op: augustus 19, 2007, 22:10:57 »
Nou......als ik kijk naar de beginperiode......dan zaten ze er niet veel naast!

Offline Marloes

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 449
  • Geslacht: Vrouw
Re: knoflookpers
« Reactie #3 Gepost op: augustus 19, 2007, 22:53:56 »
bij mij toch niet hoor! Zelfs niet in de beginperiode!

Debby mv Lynn

  • Gast
Re: knoflookpers
« Reactie #4 Gepost op: augustus 20, 2007, 19:32:20 »
Kloven....need i say more? :-\ :'( :P

Offline Marloes

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 449
  • Geslacht: Vrouw
Re: knoflookpers
« Reactie #5 Gepost op: augustus 20, 2007, 22:07:54 »
ook nooit gehad, gelukkig! Misschien dat ik trouwens wel pijn heb gehad in het begin, maar ik kan me dit dus echt niet meer herinneren! Wel dat ik in de 2e week al een borstontsteking had. Die erg pijnlijk was en dan ook het drinken.  Maar voor de rest mag ik echt niet klagen...

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re: knoflookpers
« Reactie #6 Gepost op: september 09, 2007, 17:56:26 »
Mijn moeder beschreef borstvoeden "alsof je borst vol zit met scheermesjes en het kind het eruit zuigt" en na een paar dagen zou je stuwing krijgen, dan zitten er klonten in de melk en die moet het kind door de tepel zuigen, dat deed ook enorm zeer.


Ik moet zeggen dat ik het scheermesjesgevoel wel heb gehad (het aanzuigen die eerste weken) en die kloven waren soms ook heftig, heb wel is een traantje weggepinkt tijdens het aanhappen.


Maar klonten??
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline mamaMarije

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 4.328
Re: knoflookpers
« Reactie #7 Gepost op: september 09, 2007, 18:16:17 »
mmmm het meest pijnlijke aan de bv was bij Thymen ongetwijfeld de bo maar bij Matthijs eigenlijk alleen in het begin de tsr... dat was even gemeen die eerste periode, het stroomde ook zo snel dan ineens. Maar als de tsr was geweest niks geen centje pijn hoor gelukkig.

Dat met die klonten zit ik me nu te visualiseren... lijkt me ook geen pretje  :)

Offline Balletje

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.051
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet
    • WBW Nederland
Re: knoflookpers
« Reactie #8 Gepost op: september 09, 2007, 18:20:30 »
Hey Melis,

Welkom thuis!!!! Die scheermesjes herken ik ook wel, maar dan voornamelijk tijdens spruw... het aanzuigen en de tsr in het begin vergelijk ik zelf meer met naaldenprikken.... vervelend, maar nog niet tranen in mijn ogen.

De klonten...hmmm weet niet wat ik me daar nu weer bij voor moet stellen
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée


Offline mamatotje

  • Dreumes
  • **
  • Berichten: 94
Re: knoflookpers
« Reactie #9 Gepost op: september 09, 2007, 18:45:49 »
M'n collegaatje vertelde me laatst dat ze "had gehoord"( ::)jaja!) dat borstvoeding geven aanvoelde
"alsof je je tepel in een knoflookpers stopt"

Ennuh, welke idi**t heeft dat voor haar uitgeprobeerd?!

Offline Heleen1

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 29
Re: knoflookpers
« Reactie #10 Gepost op: november 09, 2008, 02:03:50 »
Volgens mij heeft Daphne Deckers dat in een column of interview zo gezegd, herinner ik me (misschien ook in een van haar boeken geschreven?).

Niet echt opbeurende bewoordingen voor als je eerst nog eens bevallen moet (ook daar zijn genoeg enge beschrijvingen over, maar dat terzijde) en tegen al het nieuwe en onbekende aanhikt. In ieder geval ken ik geen enkele bv-ende vrouw die ook maar een greintje knoflookpers voelde. Zelf associeer ik het drinkende kindje meer met een lief zuignapje (wat - op de allereerste keer toehappen na - helemaal geen pijn deed).

Offline esther mv 4 meiden

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 5.755
  • Geslacht: Vrouw
Re: knoflookpers
« Reactie #11 Gepost op: november 09, 2008, 19:50:28 »
Hier ook nooit last gehad van een "knoflookpersgevoel". Ja die prikkende naalden ken ik wel tijdens de tsr. :pissig:

Loeka 04-04-'00, Mara 21-01-'04, Ilana 22-08-'06 en Fenna 03-03-'09

Offline kirstenmv4

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 3.577
  • Geslacht: Vrouw
  • kiekeboe
Re: knoflookpers
« Reactie #12 Gepost op: november 09, 2008, 22:17:45 »
Ook geen last van "knoflookpers" gevoel gehad wel van de naalden bij TSR maar vond dat altijd wel een pretig is het woord niet maar mooi gevoel zo van daar komt de melk :YEAH:

Offline mamaMarije

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 4.328
Re: knoflookpers
« Reactie #13 Gepost op: november 10, 2008, 13:35:53 »
tis maar dat ik door de ervaringen met Matthijs beter weet en dat het gewoon ook heel leuk kan zijn.... anders zou ik nu op punt van bevallen bijna nog terugdeinzen met dit soort verhalen....
Maar we gaan er hier straks weer helemaal voor hoor  :YEAH:
(al kan ik me nu nog maar moeilijk voorstellen dat ik ergens in de komende dagen/weken weer zo'n mini mensje zelf mag gaan voeden... en dat terwijl Matthijs iets minder mini pas in april gestopt is!)

Offline Marloes V.I.P.

  • Superplusmama
  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.366
  • Geslacht: Vrouw
Re: knoflookpers
« Reactie #14 Gepost op: november 10, 2008, 13:37:14 »
Haha het blijft onwerkelijk he Geesje, al heb je er al twee op deze aardbol gezet. Maar wat een mooie gedachten he, nog even en je hebt een baby aan de borst.

 :knuf: :knuf: :knuf: