User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 71
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Lekken...  (gelezen 7343 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline superlynn

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.082
  • Geslacht: Vrouw
Lekken...
« Gepost op: december 22, 2009, 09:13:16 »
Hi,

Bij vorige zwangerschappen begon ik al te lekken toen ik nog geen dertig weken was, en nu nog steeds helemaal niks, nog niet een druppie.
Uhm moet ik me zorgen gaan maken, over het wel of niet kunnen geven van bv???
Natuurlijk is flesvoeding geen optie, ja als het moet moet het, maarre eerste keus is denk ik toch wel overduidelijk. Wil m'n kind zelf voeden, vind het echt heel vreemd dat ik nog niet lek, vind het op zich niet erg, nu hoef ik niet vier keer in de week mijn bed te verschonen, maar goed, ben het wel gewend op laatste van zwangerschappen.
Wat denken jullie erover?
X

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Lekken...
« Reactie #1 Gepost op: december 22, 2009, 09:44:06 »
Zegt niks hoor Joyce!!! Geen zorgen over maken, iedere zwangerschap is anders en de één lekt wel en de ander niet. Dat jij normaal wel lekte, kan nu compleet anders zijn door verschillende redenen. Gewoon omdat iedere zwangerschap anders is of omdat jouw borstklierweefsel al weet wat het doen moet en nog niet zo panisch aan het lekken gaat  ;-)

Normaal duurt het een dag of drie voordat je melk op gang komt na de bevalling, voor die tijd (de eerste drie dagen) zijn het veelal druppels colostrum (maagje is ook niet groter, kan niet veel meer dan een paar drupjes aan.

Jouw borstklierweefsel is al volleerd!!! Je legt straks nog extra receptoren aan (lekker veel aanleggen) en je zal zien dat je lijf het nog echt niet vergeten is!!! Kee, zal wel weer wennen zijn, er ligt namelijk een ander kind dan Lynn en Liam aan de borst met een eigen karakter en een eigen manier van drinken..

Komt goed meis, maak je geen zorgen!

 :knuf: :knuf: :knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Nicole

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lekken...
« Reactie #2 Gepost op: december 22, 2009, 10:55:31 »
He Joyce,

Ik heb bij de zwangerschap van Jasper ook veel minder gelekt dan bij Floor en het is allemaal goed gekomen....wil dus inderdaad helemaal niks zeggen, ben maar blij datj en nu niet 4 keer per week je bed hoeft te verschonen..

Heb hier nog een hele berg zoogcompressen liggen voor je, kom ik wel een keertje binnen gooien...

 :knuf:


Offline mamaMarije

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 4.328
Re:Lekken...
« Reactie #3 Gepost op: december 22, 2009, 10:57:13 »
hier nog nooit een druppel melk verloren tijdens de zw.schap... ja die van Jesse, toen voedde ik namelijk nog in het begin  :santa:
Maar verder?

En Matthijs heeft ruim 2 jaar gedronken en Jesse is nu alweer 13 maand aan de zuip  :lekker:

Komt goed schatje (roosvicee reclame)

Offline esther mv 4 meiden

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 5.755
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lekken...
« Reactie #4 Gepost op: december 22, 2009, 12:36:15 »
Hier ook nog nooit 1 druppel melk verloren tijdens de zwangerschappen. En ik kan nu ook zeggen "komt goed schatje"....Ik doe het nu bijna 10 mnd!! wow, wie had dat ooit verwacht......

Loeka 04-04-'00, Mara 21-01-'04, Ilana 22-08-'06 en Fenna 03-03-'09

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re:Lekken...
« Reactie #5 Gepost op: december 22, 2009, 13:31:29 »
Bij de meiden begon ik tijdens de zwangershcap mega te lekken en lukte de bv helemaal niet,bij wouter geen druppel verloren en het mannetje heeft 12 maanden bij me gedronken,dus om op geesje haar woorden terug te komen Komt goed schatje

Offline superlynn

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.082
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lekken...
« Reactie #6 Gepost op: december 22, 2009, 15:57:28 »
Hi,

Bedankt, gelukkig maar dat het niks wil zeggen.
Pff zag het al helemaal voor me, help geen melk, moet ik er straks 's nachts uit voor zo'n achterlijke fles in de magnetron te gooien, vergeten hoeveel schepjes bij hoeveel water met slaapkop.
Pff dat er mensen zijn die vrijwillig voor een kunstvoeding kiezen zeg, moet er niet aan denken. Geleur 's nachts brr zeker nu met min dertig op de zolder.
Ik bedoel niet dat die mensen minder zijn hoor, maar ik weet nog eerste keer uit eten toen Lynn geen bv meer kreeg, was er nog niet eens aangekomen, kon ik alweer omdraaien, want was flesje vergeten, poeder en mikmak had ik bij me, maar een flesje ho maar.
X

Offline dana-dune

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.718
  • Geslacht: Vrouw
  • TROTSE MAMA VAN DANA-DUNE, EN BODI-SKY
Re:Lekken...
« Reactie #7 Gepost op: december 22, 2009, 18:37:54 »
Hi,

Bij Dana lekte ik wel behoorlijk, bij Bodi niet en die heeft het langst bv gehad.

Pff dat er mensen zijn die vrijwillig voor een kunstvoeding kiezen zeg, moet er niet aan denken. Geleur 's nachts brr zeker nu met min dertig op de zolder.

Bodi krijgt ook kv nu, en heb daar ook zelf voor gekozen.
Ik vind het totaal geen moeite om er s,nachts uit te moeten om een flesje te maken. Hem eten geven doe ik met liefde, of dat nou bv of kv is.
Tuurlijk had ik ook wel langer bv willen geven, maar werkte bij mij gewoon niet meer waardoor ik met kv ben begonnen (iets waar ik overigens goed over heb nagedacht).

Ik begrijp wat je bedoelt maar je manier van beschrijven kan op andere mensen overkomen of het geven van kv hier niet zo snel geaccepteerd wordt, en dat is niet de bedoeling denk ik.
Natuurlijk is bv de beste voeding, dat is een ding wat zeker is, maar het kan in sommige gevallen beter zijn om over te stappen...

  :knuf: