User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 108
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: moedermelkbank  (gelezen 11458 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Yvonne

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 651
Re: moedermelkbank
« Reactie #15 Gepost op: mei 05, 2009, 14:29:26 »
Marloes en Geesje, ik zal jullie lieve woorden doorgeven. Volgens mijn collega blijft ze toch heel positief, wat ik zo super knap vind. Haar kindjes vormen natuurlijk een hele belangrijke reden om te gaan knokken tegen deze ziekte.

Je hebt helemaal gelijk, Geesje. Het geven van borstvoeding is natuurlijk heel belangrijk, maar op dit moment heeft ze geen keuze en is het veel belangrijker om zo snel mogelijk aan haar behandeling te beginnen. Wel heel fijn dat de moedermelkbank bestaat en dat zij haar zoontje toch moedermelk kan gaan geven, ook al is het niet van haarzelf. Wat super toch van al die mama's die voor andere kindjes willen kolven...

 :knuf:

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: moedermelkbank
« Reactie #16 Gepost op: mei 05, 2009, 14:33:21 »
Hahaha nee hoor Geesje, vloeken in de kerk is gevaarlijker! Natuurlijk is het overleven en aanwezig zijn van mama belangrijker dan welke voeding het kindje krijgt... maar moedermelk zou wel het beste wezen, zeker als borstkanker genetisch bepaald is. Iedere mogelijkheid om borstkanker minder kans te geven, wil je vast wel aangrijpen. Borstvoeding krijgen en later geven, verkleint de kans op borstkanker toch!

Ik hoop dat het gezin er straks in volle glorie gezond bovenop komt!!!

Yvonne, ik vind het super dat mama ondanks alles toch nog de extra moeite wil nemen om moedermelk bij andere moeders vandaan te gaan halen. Het is toch ietsjes omslachtiger dan een pak uit de supermarkt halen. Hoop voor haar dat ze niet teveel last gaat krijgen van de bijwerkingen van de behandeling en dat ze er snel weer van herstelt!

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Nicole

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re: moedermelkbank
« Reactie #17 Gepost op: mei 06, 2009, 09:26:29 »
Da's al snel met de chemo beginnen, wel fijn van de ene kant, maar aan de andere kant ook weer meteen definitieve afscheid van de bv en wat Geesje zegt ben ik het ook wel mee eens hoe graag je ook bv geeft, eigen gezondheid gaat in deze toch wel voor !!!

Las net een berichtje op een ander forum waar een moeder ook melk aan de moedermelkbank heeft gedoneert dat haar melk naar een moeder gaat die chemo krijgt, moest meteen aan het berichtje hier denken, misschien is zij het wel....hoop het voor haar..

Hoop dat ze niet teveel last gaat krijgen van de chemo en dat ze ook nog beetje kan blijven genieten van haar gezinnetje, zeker als straks ook alles achter de rug is.



Offline Yvonne

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 651
Re: moedermelkbank
« Reactie #18 Gepost op: mei 06, 2009, 14:27:49 »
Ik heb vanmorgen een berichtje gekregen dat ze vandaag al melk kan gaan ophalen voor haar zoontje. Bovendien is er inderdaad waarschijnlijk ook een donormoeder in haar woonplaats. Helemaal geweldig natuurlijk! Ze was er erg blij mee.

Hopelijk geeft het haar ook wat rust en een goed gevoel voordat ze met de chemo gaat beginnen. Wat ik begrepen heb van mijn collega is dat ze vooral veel bezig is met hoe het met de kinderen zal gaan de komende periode. Dus dan is dit natuurlijk weer een zorg minder. Ik vind het echt super dat het al zo snel geregeld is.

Allemaal heel erg bedankt voor jullie informatie!!
 :knuf:





Offline Marloes V.I.P.

  • Superplusmama
  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.366
  • Geslacht: Vrouw
Re: moedermelkbank
« Reactie #19 Gepost op: mei 06, 2009, 14:28:54 »
Wat fijn dat ze vandaag al donormelk kan ophalen. En wat een oermoeder dat het geluk en de gezondheid van haar kinderen haar zo meer bezig houdt dan haar eigen gezondheid!

 :knuf:

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: moedermelkbank
« Reactie #20 Gepost op: mei 06, 2009, 14:33:42 »
Wat een geruststelling dat er nu al een donor is!!!! Hoop dat ze veel hulptroepen heeft om de kinderen op te vangen. Wat ik van een kennis begrepen heb (die ook chemo gehad heeft ivm borstkanker) is dat je de komende maanden heel vaak erg moe en beroerd bent. Het is dan een geruststelling om te weten dat je kinderen door anderen verwend worden en vermaakt worden.

Druk haar alsjeblieft (via je collega) op het hart dat een half uur quality time de kinderen al veel liefde en geborgenheid geeft, beter een korte qualitytime dan de hele tijd je best doen maar het net niet redden... dat doet je eigen humeur niet goed en de kinderen voelen de spanningen. Snap heel goed dat ze het liefst zelf de kinderen opvangt, maar denk dat dat ietwat teveel gevraagd is als je met chemo bezig bent. Durf het uit te besteden, durf los te laten, dan komen ze ook weer met alle liefde terugvloeien naar mama!

Kinderen zijn gelukkig veerkrachtig en heel gevoelig voor stemmingen. Ze snappen echt wel dat mama zich niet goed voelt en dat ze doet wat ze kan. Met quality time zullen ze groots zijn!!!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mamaMarije

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 4.328
Re: moedermelkbank
« Reactie #21 Gepost op: mei 06, 2009, 20:14:28 »
OH wat super dat het eigenlijk al 'rond' is qua melk voor de kleine en dan waarschijnlijk in de eigen woonplaats ook nog  :goei:
En denk dat veel moeders zelfs als ze zelf ziek zijn eerst nog aan hun kindertjes denken.
Hopelijk is er een groot genoeg netwerk om het gezin heen dat zij elke dag een deel van haar tijd er echt voor haar kindjes kan zijn en de verdere dag zich op haar eigen herstel kan gaan richten.