User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 127
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: preventief dieet of niet?  (gelezen 18718 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sigrid

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.479
    • koken...
Re:preventief dieet of niet?
« Reactie #30 Gepost op: juni 14, 2011, 08:13:17 »
knuffel !!!! hopelijk gaat het nu beter
MV Hannes (08/02/04) en Marije (16/04/2005) en Jasmijn (27/12/2007) en meter van Enriqué


'Ik wens de rust om te accepteren wat niet te veranderen is
de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is
en de wijsheid om het verschil tussen beide te ontdekken'

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:preventief dieet of niet?
« Reactie #31 Gepost op: juni 14, 2011, 19:18:33 »
Hey Yf!

Wat heerlijk dat je weer thuis bent! Eindelijk weer even goed genieten van je grote meid! Hoop dat het nu ook echt beter gaat en je ook aan genieten toe gaat komen! Voor de rest zijn de meeste vragen die in me opkwamen al gesteld (ben een beetje weinig online geweest, ivm vakantie en logeerpartijtjes) en ben net zoals de andere meiden benieuwd hoe het verder met je gaat!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline yfke

  • First class twat!
  • Forum Admin
  • *****
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re:preventief dieet of niet?
« Reactie #32 Gepost op: juni 15, 2011, 17:12:47 »
Ik kruip straks even achter de pc  :luvya:
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline yfke

  • First class twat!
  • Forum Admin
  • *****
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re:preventief dieet of niet?
« Reactie #33 Gepost op: juni 16, 2011, 14:18:12 »
Oops straks werd dus gisteren  :bloosmeer:

Maar goed ik zal proberen een beetje zo beknopt mogelijk het hele verhaal neerplempen!
Ik was al een dag of twee  wat ziekig, maar omdat ik gevloeid had en aan de pil was  en Arwen toevallig ook ziek was, niks achter gezocht.
Tot ik ineens trek had in mandarijn..  en dacht noh dat kan niet.. maar voor de zekerheid een test gedaan en  hoppa gelijk positief.. Ik moest er echt even aan wennen.
Maar dus gelijk al volle bak met spugen. en al gelijk aan de bel getrokken.
kreeg emesafene zetpillen en die leken die eerste week zijn werk te doen.. en bleef vocht in elk geval binnen.
Maar het spugen bleef en bleef, en dokter verwees me naar de gyneacoloog.
1 plusje met ketonen op dat moment, en mocht kiezen ingrijpen of opname.
Maar D was net enkele dagen hier, en Arwen en dat ging allemaal niet.. en gezegd ik probeer het.
Hij drukte me op het hart om bij VK aan te geven als het slechter ging of ik het niet meer trok.
2 dagen later, en eigenlijk voelde ik me toen al slechter naar de VK voor intake.
Daar echt een hele nare VK getroffen die tijdens de echo!!!! alleen maar tien minuten bleef doormekkeren over mijn gewicht..
Ja ik wist zelf ook wel dat ik wat dikker ben, en  dat ze er een keer wat van zegt prima! maar niet  15 minuten lang waarvan 10 minuten tijdens de allereerste officiele echo..  :gvd: :gvd:
Toen ik zei dat Arwen via KS was en ik dus onder gyne kwam vanaf week 35  werd ze er niet vrolijker op.
En toen ik melde dat ik steeds zo enorm spuugde en duizelig was  een ja dat hoort erbij..
Dat was met 10 weken precies.
En ik dus ging geloven dat ik me dan maar aanstelde.. en niemand om hulp vroeg.. en ik ging achteruit en achteruit.. mijn huis verslonste.. etc..  daarbij moeder die in het zkh lag dus ook niet  dat oogje in t zeil kon houden en dus geen idee hadden dat het zo slecht ging..
Tot met 13.1 juf van Arwen on aangekondigd aan de stoep stond en zich binnengewurmd heeft omdat zij voelde dat het niet goed ging met me..
En zij me goed genoeg kent om te weten dat ik zo helemaaal niet ben.
Ik in elkaar storte.. en mijn pap gebeldheb.. die is me komen halen en heeft me naar de huisartsenpost gebracht..
Daar had ik bijna 4 plusjes aan ketonen ( afvalstoffen door uitdroging)
En die muts wou het nog ff aankijken zelf, maar moest contact leggen met gyne. en die zei direct NU naar boven en opname.

Ik nog denken met 3 a 4 dagen ben ik thuis   :hmmm:
Volop aan het infuus, en langzaam werden de ketonen minder, maar de snelheid  en hoeveelheid dat ik bleef spugen  ( zonder misselijkheid oid) bleef en werd al gezegd  voor je spuugvrij bent ga je niet.. en na een paar dagen viel het Sonde woord..
*slik*...
Na nog twee dagen aankijken en  eentje extra omdat er topdrukte was ( 8 kindjes geboren!! op 1 dag :D )
Ging de sonde erin.. man wat een onwijs misselijk gevoel.. en ik heb t record ver spugen (  bijna 3 meter :D ) vanuit ligstand   :roflmao:

En ik hoefde niet meer te spugen.. ooh mensen wat een verademing na 7 weken non stop spugen  :luvya:uiteindelijk heeft de sonde er 5 dagen in gezeten en had ik daarna nog 2 dagen moeten mobiliseren, maar na 2 weken wou ik zo graag mijn meisje zien.. en mijn moeder is continue bij me geweest.. en duidelijk afspraken, mocht ik naar huis!

Ik kan maar zeer weinig eten , maar spugen doe ik niet meer, tenzij ik net dat hapje teveel neem ( dus 5 happen rijst ipv 4 :P  niet dat ik  zoveel eet dus ;) )

Conclusie was dat door al dat spugen, mijn maag zo gekrompen is en niets meer kon verdragen, met de sonde druppelen ze het erin en zo is mijn maag gelijdelijk groter geworden naar formaat pinda :P   30 kg lichter :P  nou is dat wel positief ansich  bmi van 41 naar 31 scheelt  wel ;) ( ik was weer veel aangekomen door veel gedoe en veel prednison kuren ) 

Ik moet echt nog heel veel rusten en  heb t fysieke gestel van een bejaarde van 80.. maar .. alles op zijn tijd.

Gisteren  controle gehad, en omdat ze t hartje niet  vast kon houden  echo gehad,, waar  kindje  goed op groei etc was en druk bezig was  de doptone en de echodinges  van mijn buik af te trappen  :luvya: :luvya: :luvya: :luvya: :luvya: :luvya: :luvya:

Geestelijk een enorme klap gehad, maar ook dat komt goed..
het is niet niks geweest.. en daarbij herinneringen van arwens zwangerschap etc.. die absoluut niet fijn waren..  maar we komen er wel.. langzaam aan.. en sinds gisteren durf ik te genieten  :luvya: :luvya: :luvya: :luvya:

Ik ben een goed huisje voor bubba .. en ik verdien het om te genieten.. ik mag weer mama worden.. echt.. heel erg echt  :luvya: :luvya: :luvya: :luvya:



Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline Nicole

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re:preventief dieet of niet?
« Reactie #34 Gepost op: juni 16, 2011, 17:20:08 »
He meisje,

Ik heb uiteraard je ziekenhuisbezoek ook via twitter gevolgd, wat heb je het zwaar gehad en nog, want herstellen hiervan is zwaar, heb het bij Floor ook gehad, niet zo extreem als bij jou maar wel opname gehad met ketonen.....

Doe rustig aan, beetje bij beetje de draad weer oppakken....en ga ook echt genieten nu he.....

Dikke  :knuf: Nicole


Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:preventief dieet of niet?
« Reactie #35 Gepost op: juni 16, 2011, 19:49:47 »
Je hebt het aardig voor je kiezen gehad. Wel fijn dat de juf door had dat het niet goed ging, weet je in ieder geval dat je geen zeur gevonden werd. Hoop dat het nu alleen maar lekkerder gaat gaan en inderdaad, nu dan lekker gaan genieten, je verdiend het.
 :knuf:



Offline Lilian

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.649
  • Geslacht: Vrouw
Re:preventief dieet of niet?
« Reactie #36 Gepost op: juni 16, 2011, 22:30:11 »
Zo hee Yfke, das niet niks zeg, wat je de afgelopen tijd meegemaakt hebt. Ik snap werkelijk niet hoe sommigen mensen dit niet serieus kunnen nemen, zoals de verloskundige, en dan ook nog eens lopen zeuren over iets wat op dat moment helemaal niet belangrijk is. Goed dat iemand anders wel zag hoe je er echt aan toe was
Gelukkig dat het spugen opgehouden is, lijkt me zwaar! Ik ben bij Emma en Jent tot een week of 13 misselijk geweest en had daar al moeite mee. Spugen hoefde ik niet eens, misschien 2x.

Hopelijk is het ergste nu achter de rug en geniet je lekker van deze bijzondere tijd.
 :knuf: Lilian
Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)


Offline Jennifer

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 374
Re:preventief dieet of niet?
« Reactie #37 Gepost op: juni 17, 2011, 15:04:46 »
jeetje dat was geen fijne start
en is erger geworden/gemaakt door zo een iemand als een stomme (zacht uitgedrukt) verloskundige!
Ik mag toch hopen dat je haar nooit meer hoeft te zien!! Ik vind het niet kunnen als verloskundige die instelling/reactie.

Hopelijk is het spugen nu echt over en kan je steeds een klein beetje meer eten & drinken binnenhouden

En tuurlijk verdien jij het om nu echt te mogen genieten van je klein groot wonder.
Groetjes Jennifer
mv J@imey (11-09), J0rden (12-07), J0ey (12-05) en Just1n (01-04)

Offline esther mv 4 meiden

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 5.755
  • Geslacht: Vrouw
Re:preventief dieet of niet?
« Reactie #38 Gepost op: juni 19, 2011, 11:48:45 »
Jeh zeg wat een verhaal. Ben blij dat het nu langzaamaan wat beter met je gaat.

Geniet meis het is je gegund!! :knuf:

Loeka 04-04-'00, Mara 21-01-'04, Ilana 22-08-'06 en Fenna 03-03-'09

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:preventief dieet of niet?
« Reactie #39 Gepost op: juni 19, 2011, 21:31:25 »
Lekker genieten van je bubba, Yfke!

  :knuf: Babette


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:preventief dieet of niet?
« Reactie #40 Gepost op: juni 21, 2011, 09:36:07 »
Hey lieve Yf!

Had je draadje wel gelezen, maar nog geen tijd vrij kunnen maken om er op te antwoorden.

Wat heb jij het beroerd gehad zeg! Ik had al wel een groot deel via foon en twitter gevolgd, maar als je het zo achter elkaar leest, klinkt het nog beangstigender! Ik hoop dat je nu mag gaan aansterken en eindelijk kan genieten van dit wondertje in je buik en natuurlijk van je lieve dappere Arwen!

 :knuf: :knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Lilian

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.649
  • Geslacht: Vrouw
Re:preventief dieet of niet?
« Reactie #41 Gepost op: juni 29, 2011, 20:29:47 »
Hey Yfke,

Alweer een weekje verder, hoe gaat het ermee? Is de misselijkheid nog weg gebleven? Ik hoop het zo.
 :knuf: Lilian
Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)


Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:preventief dieet of niet?
« Reactie #42 Gepost op: juni 29, 2011, 21:45:29 »
inderdaad. hoe gaat het met je?? Zat er vanavond aan te denken



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:preventief dieet of niet?
« Reactie #43 Gepost op: juli 03, 2011, 09:30:09 »
Heb haar vorige week voor het laatst gesproken, wacht nog heel even en anders ga ik haar wel even bellen, ben ook benieuwd!  :knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:preventief dieet of niet?
« Reactie #44 Gepost op: juli 04, 2011, 09:42:50 »
Hey Meiden,

Ik heb Yf net even gesproken omdat ik haar toch even wilde feliciteren met haar verjaardag. Ze is niet misselijk en alles blijft er redelijk in zitten als ze niet teveel eet. Ze is nog onder begeleiding van een diëtiste om weer wat aan te komen en krachten op te doen.

Verder gaat alles goed met haar, er wordt goed voor hun gezorgd! Ze leest wel mee via de telefoon maar antwoorden gaat niet zo makkelijk op die manier. Haar computer is overleden...

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.