User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 74
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: preventief dieet of niet?  (gelezen 18664 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline yfke

  • First class twat!
  • Forum Admin
  • *****
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
preventief dieet of niet?
« Gepost op: april 09, 2011, 11:43:47 »
Nu ik al is het onverwachts!  nog eens mama ga worden, mag ik de kennis die ik in al die tijd heb opgedaan, en zeker nog meer ga op doen, gaan toepassen.

Echter begint de grootste vraag voor mij nu:

Gezien de extreme allergie-en van Arwen  en het eventuele wel of niet in verband staan met  extreem braken  tijdens de zwangerschap zit ik dus met de vraag..

Moet ik preventief op dieet gaan?

Ik heb absoluut geen idee of er idd een verband is tussen het braken en de allergie-en?
Is het raadzaam om wel of niet op dieet te gaan?
Wellicht heeft deze niet allergie-en.. tenslotte minder erfelijk belast.. ?
Vanaf wanneer ga je dan op dieet?
Ik heb nu al weer last van braken de hele dag door  :snif: ( :gvd: )  dus nu lijkt het me niet heel erg slim, maar misschien zie ik dat verkeerd..

Wie gaat hier voor mij antwoord op hebben?!
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline Sigrid

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.479
    • koken...
Re:preventief dieet of niet?
« Reactie #1 Gepost op: april 09, 2011, 18:27:30 »
Mijn kinderarts raad aan om de gulden middenweg te kiezen. Dus matigen met de gekende alergenen, maar niet helemaal schrappen.
Bij Jasmijntje (en dat was andere kinderarts) raden ze aan het wel te doen, preventief op dieet gaan en Jasmijntje heeft heel veel allergieen, geen idee of het daardoor komt.
Ik denk dat idd de gulden middenweg een verstandige optie is.  Moest er hier nog eentje komen is dat de optie die ik ga volgen iig.
MV Hannes (08/02/04) en Marije (16/04/2005) en Jasmijn (27/12/2007) en meter van Enriqué


'Ik wens de rust om te accepteren wat niet te veranderen is
de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is
en de wijsheid om het verschil tussen beide te ontdekken'

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:preventief dieet of niet?
« Reactie #2 Gepost op: april 09, 2011, 20:25:21 »
Ik heb het met stephan overlegt toen ik zwanger was. Hij raadde af om op dieet te gaan maar gewoon een beetje op te letten tijdens de zwangerschap. Door op dieet te gaan krijgt je kleintje helemaal niets binnen dus kan het er ook niet voorzichtig aan wennen wat juist de kans op allergieen zou verergeren. Op zich raadde hij ook af om preventief op dieet te gaan als kleintje geboren is, maar wij hebben met hem overlegd dat het bij ons wel verstandig was zodat ik zeker wist dat Cate eerst goed leerde drinken aan de borst voordat ik met 4 wkn de allergenen toe zou voegen. (is uiteindelijk 3 mnd geworden door omstandigheden en op advies ka)
Denk dat het gezien arwen misschien wel verstandig is om een beetje op te letten tijdens de zwangerschap, er zit toch een risico erfelijkheid in en misschien net als ik toch preventief op dieet na geboorte als je bv geeft, maar normaal gezien word het afgeraden, maarja, arwen is natuurlijk wel heeeel erg allergisch, dus dat valt voor mij niet in het kopje "normaal" (sorry, komt misschien rot over hoe ik het typ, maar je weet hopelijk wat ik bedoel te zeggen) Anders even stephan consulteren?
Succes en ik hoop voor je dat het achteraf voor niets blijkt te zijn.
 :knuf:



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:preventief dieet of niet?
« Reactie #3 Gepost op: april 10, 2011, 00:00:51 »
Hey Yf,

Lastige keuze, ik liet bepaalde dingen wel weg omdat wij dat zo gewend waren, maar dat betekende niet dat de nieuwbakken dochter er niet allergisch voor werd. Andere dingen at/dronk ik wel, maar ook dat betekende niet dat de nieuwbakken dochter er wel tegen kon... Beide opties zijn geen garantie!

Weet wel dat kraamtijd rustiger was en dat datgene wat ik al wegliet wel een issue was voor mijn ukkie. Die rustigere kraamtijd en niet gelijk een huilbaby.

Ik hoop voor jou dat de inbreng van nieuwe genen en weglating van deel oude genen de truc doet en dat dit ukkie niet of nauwelijks allergisch is!

Luister voor de rest naar je eigen lijf, spul waar ik meer van ging spugen, liet ik gewoon achterwege... werkte voor mij en daardoor waarschijnlijk ook voor mijn ongeboren kind.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline yfke

  • First class twat!
  • Forum Admin
  • *****
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re:preventief dieet of niet?
« Reactie #4 Gepost op: april 10, 2011, 14:36:04 »
Ik spuug weer bij alles :') dus mjah dat wordt zoveel weglaten he ;) hahaha

Mgoed ik ga iig met de huisarts en verloskundige even overleggen  en  ook maar eens vragen aan de kinderarts te zijnertijd  en even mailen met Stefan.
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:preventief dieet of niet?
« Reactie #5 Gepost op: april 10, 2011, 19:37:04 »
Hoop dat  je je snel beter gaat voelen. Het blijft moeilijk, de adviezen zijn tegenstrijdig en met jullie geschiedenis helemaal. Succes met de keuze, overleg is inderdaad niet verkeerd.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:preventief dieet of niet?
« Reactie #6 Gepost op: april 11, 2011, 22:49:59 »
Enneh voor spugen bij alles kan je ook medicatie krijgen he? Nederlandse artsen zijn er niet altijd dol op, Nederlandse vrouwen moeten tijdens zwangerschap schijnbaar allemaal afzien... maar het wordt nog wel gegeven (in Amerika krijgen veel vrouwen het en daar zijn ze dol op rechtszaken als iets niet goed lijkt te vallen)

Wie niet vraagt...

:knuf: Nynke
 
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline yfke

  • First class twat!
  • Forum Admin
  • *****
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re:preventief dieet of niet?
« Reactie #7 Gepost op: april 12, 2011, 10:54:02 »
Ik kreeg bij Arwen toen ook emesafene hielp geen zier :P
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline Sigrid

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.479
    • koken...
Re:preventief dieet of niet?
« Reactie #8 Gepost op: april 12, 2011, 16:06:20 »
Yfke ik kreeg van huisarts de raad om kippenboullionblokje op te lossen in halve liter water en daar om het kwartier één soeplepel van te eten.
Hier werkte het ontzettend goed tegen misselijkheid... echt lekker vond ik het niet, maar werkte wél.
MV Hannes (08/02/04) en Marije (16/04/2005) en Jasmijn (27/12/2007) en meter van Enriqué


'Ik wens de rust om te accepteren wat niet te veranderen is
de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is
en de wijsheid om het verschil tussen beide te ontdekken'

Offline Jennifer

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 374
Re:preventief dieet of niet?
« Reactie #9 Gepost op: mei 26, 2011, 10:58:15 »
erg late reactie (sorry)
Hopelijk is het overgeven nu gewoon helemaal over en voorbij.

Ik heb ook geen idee of het overgeven te maken kan hebben met
Bij de 3de heb ik zo goed als de hele zwangerschap overgegeven en hij is gevoelig voor dingen

Bij de 2de heb ik weken (maanden) gewoon niks kunnen eten of drinken zonder over te geven.
Nee ik kon trouwens per uur/anderhalf uur een paar slokjes dr pepper tot ze het recept veranderde.
Tot nu toe (afkloppen) heeft hij 1 keer op iets gereageert toen hij 3 was maar we hebben nu nog geen idee
wat het geweest kan zijn of waardoor hij getriggerd is.

Er schijnen lollies te zijn tegen misselijkheid maar geen idee of ze werken.

En natuurlijk nog gefeliciteerd
Groetjes Jennifer
mv J@imey (11-09), J0rden (12-07), J0ey (12-05) en Just1n (01-04)

Offline Irinaaaa

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 407
  • Geslacht: Vrouw
Re:preventief dieet of niet?
« Reactie #10 Gepost op: mei 26, 2011, 20:34:31 »
Ik kreeg bij Arwen toen ook emesafene hielp geen zier :P


Hoi,

Ik kreeg bij Finn ook emesafene, hielp bij mij ook niet. IN het ziekenhuis vertelde de gynaecoloog dat slechts 30% van de vrouwen daar baat bij heeft. En een van de bijwerkingen van emesafene is misselijkheid, dus niet bevorderlijk. Ik kreeg van de gyn een combi primperan en dat werkte wel oké. Ze waren bij mij allemaal niet zo moeilijk eigenlijk!

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Jus Irien
[

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:preventief dieet of niet?
« Reactie #11 Gepost op: mei 28, 2011, 21:59:10 »
Yf is in het ziekenhuis, ukkie is gelukkig in orde, maar het was een tijd heel onzeker (ook ivm drukte en wachten op echo).

Een peer bleef er gisteren in zitten, hopelijk blijft er binnenkort meer in zitten! Het meeste kwam er echter weer uit zodra ze het binnen had.

:knuf: nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Jennifer

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 374
Re:preventief dieet of niet?
« Reactie #12 Gepost op: mei 28, 2011, 22:21:15 »
Dat is minder een opname in het ziekenhuis... gelukkig dat de kleine in orde is
Hopelijk kan ze idd snel meer eten. Of iig vaker kleine mini beetjes die erin blijven.
Beter nog als het overgeven gewoon "ineens" is afgelopen.
Groetjes Jennifer
mv J@imey (11-09), J0rden (12-07), J0ey (12-05) en Just1n (01-04)

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:preventief dieet of niet?
« Reactie #13 Gepost op: mei 29, 2011, 14:06:24 »
oei, hoop voor haar dat ze snel beetje opknapt. Gelukkig doet ukkie het goed.
Is inderdaad te hopen dat ze snel weer wat meer binnen kan houden
 :knuf: :knuf:



Offline yfke

  • First class twat!
  • Forum Admin
  • *****
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re:preventief dieet of niet?
« Reactie #14 Gepost op: mei 29, 2011, 16:13:20 »
 :knuf:


Ik lig nog steeds in t zkh. nu op mobiel wat niet altijd lukt ..
Ik heb geen ketonen meer , maar spuug nog 95% en dus nog vol infuus en verplicht plat de hele dag
Morgen komt er een gesprek met dieetiste en krijg Ik waarschijnlijk sondevoeding omdat Ik hier al vezel en vetbeperkt dieet krijg en nog spuug ALS een Malle..
Ik tot nu toe is er vandaag nogniets binnen gebleven.. :(
Dus Ik lig nog wel even...
Vanochtend even een kort kijkje op de echo en dat zag er goed uit! Lekker spartelend ukje :luvya:
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.