User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 95
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Potjes al bij vier maanden nodig??  (gelezen 24217 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Potjes al bij vier maanden nodig??
« Gepost op: maart 05, 2012, 08:57:58 »
Veel ophef de afgelopen jaren in de media over een onderzoek wat zou bewijzen dat de WHO hun advies over 6 maanden exclusief borstvoeding geven, niet correct zou zijn. Het zou zelfs slecht zijn voor kinderen!

Het zou allergieën in de hand werken, omdat de baby te laat kennis maakt met het vaste voedsel waar het later van moet leven. Ze gaan maar even voorbij aan het feit dat er diverse moeders een dieet moeten volgen om hun allergische kindje te verlossen van de klachten die bij allergie horen. Er is wetenschappelijk bewijs dat sporen van wat de moeder eet en drinkt overgaan in de borstvoeding.

Mijn drie meiden zijn vanaf hun geboorte allergisch of intolerant voor diverse voedingsmiddelen. Ik weet dat omdat ik via eliminatie/provocatie/re-eliminatie én natuurlijk nog diverse steekproeven (provocaties) op latere momenten, mijn kinderen heb zien veranderen van krijsende, spugende, snotterige, bijna niet slapende kindjes in gezonde, blakende, tevreden en goedlachse meiden. Bij provocatie met bijvoorbeeld appel (kooknat van een appel) had ik na de volgende voeding een intens krijsend kind, die kort daarna wit wegtrok, klammig en kil aanvoelde en een angstaanjagend tijdje niet alert was. Kortom, mijn kind heeft zeer zeker al kennis gemaakt met appel! En wat ben ik blij dat ik haar die appel niet rechtstreeks gegeven heb!

Onderzoeken zijn belangrijk en nuttig, maar blijf hierbij ook je eigen gevoel volgen en natuurlijk ook je gezond verstand! Zorg dat je goed geïnformeerd bent, bekijk het onderwerp van verschillende kanten, haal je informatie bij diverse bronnen vandaan en maak pas daarna een keuze! Ga niet blind op de mening van een ander af, ook niet op mijn persoonlijke mening.... ook ik ben niet perfect!

Vaak worden onderzoeken gesponsord door bedrijven (anders wordt het een te hoog kostenplaatje) en deze "sponsors" willen natuurlijk ook hun eigen vragen (als het kan positief voor hun product) beantwoord hebben. Er wordt dus lang niet altijd echt objectief gekeken.... Onderzoeken zijn niet onafhankelijk!
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.