User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 121
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Wie is er nu gek?  (gelezen 5331 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sigrid

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.479
    • koken...
Wie is er nu gek?
« Gepost op: februari 20, 2011, 13:10:20 »
Mijn beste vriendin, die mij haar bruidstaart wil laten maken.
Of ik die er (na veel overtuigingskracht van haar) ja op gezegd heb.
Ook mag ik cupcekes maken om aan de kindjes van de klas van haar dochtertje en de eventuele andere kindjes die bloempjes komen geven.
Ik ben dan ook nog iemand die er een issue van maakt om alles vers te maken, dus als ik eind mei even gewoon niet meer aanspreekbaar ben, of van radar verdwijn, weten jullie alvast waarom.
Ze kent mijn taarten, ze roept zelf, ik wil persoonlijkheid, lekker het hoeft niet perfect te zijn.
Maar ik vind het toch wel heel eng.
MV Hannes (08/02/04) en Marije (16/04/2005) en Jasmijn (27/12/2007) en meter van Enriqué


'Ik wens de rust om te accepteren wat niet te veranderen is
de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is
en de wijsheid om het verschil tussen beide te ontdekken'

Offline Nicole

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie is er nu gek?
« Reactie #1 Gepost op: februari 20, 2011, 14:12:20 »
oei da's wel heel erg spannend ja......je hebt nog paar maanden om ideeen uit te denken....

succes

 :knuf:


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Wie is er nu gek?
« Reactie #2 Gepost op: februari 20, 2011, 16:55:13 »
Heel spannend, best veel werk en het moet ook gelijk lukken als je alles vers wil maken.

Is het zo heel erg als de bodems die je maakt en later gebruikt wel uit de vriezer komen? Met veel lagen zul je toch meerdere bodems moeten maken. Van te voren die alvast bakken, kan een hoop stress schelen! De opmaak van een taart kost al heel veel tijd, is het niet verstandiger om daar "vers" aan te beginnen ipv eerst zweten boven het bakken van de bodems?

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Sigrid

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.479
    • koken...
Re:Wie is er nu gek?
« Reactie #3 Gepost op: februari 20, 2011, 17:44:04 »
Euhm, vermits ik dag op voorhand wil bekleden, jep doet er toe dan dat de bodems in vriezer hebben gezeten.
Want vriesbodems worden vlugger oudbakken.  En ja weet dat veel mensen het doen, maar laat smaak nu nét zijn waarom ze voor mij kiest.
Dus wil ik die zeker wel heel goed hebben. En dat wil zeggen vers. (of vrijdag gemaakt voor zaterdag).
Haar toekomstige zei gisteren en als het mislukt, gaan we gewoon zaterdag bij bakker halen wat er te krijgen valt.  Dus enige die er over strest is ... moi.
Op zich is het ongeveer dubbel van wat ik maak voor verjaardag, bakken moet voormiddag klaar zijn.
Dan om twee uur naar stadhuis, want de burgerlijke trouw is vrijdag, daarna versieren.
De cupcakes zijn voor vrijdag op school uit te delen, dus die kunnen donderdag gebakken worden.
En puzelplaatje en afdekplaatjes voor cupcakes vallen ruim om voorhand te maken. (mits goed afdekken proef je daar geen verschil in)
En ze wil relatief eenvoudige taart, dus geen massa bloempjes of zo, vind ze niet mooi. (anders had ik ook nee gezegd hoor, zo lang ben ik niet bezig en zo goed kan ik het dus nog niet)
MV Hannes (08/02/04) en Marije (16/04/2005) en Jasmijn (27/12/2007) en meter van Enriqué


'Ik wens de rust om te accepteren wat niet te veranderen is
de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is
en de wijsheid om het verschil tussen beide te ontdekken'

Offline Sigrid

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.479
    • koken...
Re:Wie is er nu gek?
« Reactie #4 Gepost op: februari 20, 2011, 17:45:08 »
Wat ik wél kan en zeker van ben is bakken en smaak enzo, het is de versiering en uiterlijk/versiering waar ik minder zeker van ben...
MV Hannes (08/02/04) en Marije (16/04/2005) en Jasmijn (27/12/2007) en meter van Enriqué


'Ik wens de rust om te accepteren wat niet te veranderen is
de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is
en de wijsheid om het verschil tussen beide te ontdekken'

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Wie is er nu gek?
« Reactie #5 Gepost op: februari 20, 2011, 20:33:03 »
Ben er van overtuigd dat je dat gaat lukken! Leuke opdrachten  :goei:
 :knuf: Babette


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Wie is er nu gek?
« Reactie #6 Gepost op: februari 20, 2011, 21:01:18 »
Het gaat je dan vast lukken Sigrid! Bij mij is juist het bakken niet altijd een succes (zakt in of andere ellende) Het versieren gaat meestal nog wel hihi

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie is er nu gek?
« Reactie #7 Gepost op: februari 20, 2011, 21:13:06 »
het gaat vast lukken, na wat ik al van je gezien heb. Succes.