User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 81
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Brusje voor Bo  (gelezen 52476 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #105 Gepost op: november 01, 2010, 10:19:14 »
Ach, nog max. een kleine 12 weken. We blijven positief, hihi.



Offline dana-dune

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.718
  • Geslacht: Vrouw
  • TROTSE MAMA VAN DANA-DUNE, EN BODI-SKY
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #106 Gepost op: november 01, 2010, 12:21:51 »
Ik heb ook gewoon rennies gebruikt tijdens beide zwangerschappen (2003 en 2009) en dat was volgens de huisarts gewoon veilig.
Het was tijdens mijn laatste zwangerschap niet uit te houden zonder rennies, en dan met name s'nachts had ik erg veel last.
Alle andere genoemde middeltjes hielpen bij mij niet, dus tja..dan grijp je toch naar de rennie..
Wat ik wel deed, en dat leek best goed te gaan, was kleine beetjes over de hele dag eten.

  :knuf:

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #107 Gepost op: november 14, 2010, 20:33:23 »
Zo, weer even updateje.
Maagzuur gaat nu beter gelukkig, kan het weer aan met mijn gaviscon.

Van de week weer bij de vk geweest. ukkie groeit perfect gemiddeld. Ik ook, dat is wat minder, hihi. Helaas nu al evenveel aangekomen als bij Bo in totaal en 4 weken minder zwanger, maar ach.
Wel veel slaapproblemen, hopelijk gaat dat wat beter de komende tijd en anders ws een nachtje wat hulp met een tabletje, maar dat wachten we nog even af. Het is niet ideaal, maar oververmoeit aan een bevalling en kraamtijd beginnen ook niet.
Nog 4 weekjes (dag of 8 geloof ik, werk nogal onregelmatig) werken en dan gelukkig met verlof. Ben er aan toe.

Kamertje word langzaamaan wat, is nog wel erg rommelig, maar als het moet is het binnen een paar uur babyproof. Co-sleeper staat in de slaapkamer, nu nog als wieg, straks aan bed vast. Ben er helemaal blij mee. Bij Bo 7 weken in en uit de wieg getilt terwijl dat eigenlijk helemaal niet ging, de eerste weken door nawerking van de bevalling en daarna voor mijn bekken, en daarna iedere nacht keer op keer op haar kamertje gaan voeden. Dat doen we niet meer, nu lekker lui. Heb ervan geleerd.

Gesprek gehad met de vk over de borstvoeding. Helemaal happy. Heeft het WHO-Unicef certificaat en is zeker van plan om zich aan die lijst te houden, dus volgens mij moet dat goed komen. Zelfs als ze echt sneller weg moet dan dat ukkie gedronken heeft doet ze in principe alle controles op de buik/borst van de moeder.
3 december weer voor APK.



Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #108 Gepost op: november 14, 2010, 20:50:10 »
Klinkt goed, Natalie! Nog even volhouden met het werk dus, succes!

 :knuf: Babette


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #109 Gepost op: november 14, 2010, 22:52:03 »
Hoop dat je gewoon natuurlijk redelijk mag slapen, de natuur heeft het op zich niet slecht voor elkaar. Tabletjes zou ik als het even kan niet innemen hoor! Slecht slapen is pas een probleem als je het ook echt zo gaat ervaren. Zwanger zijn (rond deze weken) gaat meestal gepaard met veel plassen en vaak wakker worden. Oververmoeid wordt je pas als je je er echt aan gaat irriteren en daardoor ook niet meer zo snel inslaapt.

Misschien geeft het rust als het kamertje af is? Of als werk tijdelijk stopt?

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #110 Gepost op: november 15, 2010, 09:31:21 »
@nynke. Ik begin echt oa gevaarlijk te worden in de auto. Val bijna in slaap, terwijl ik toch de dagen dat ik vrij ben 'smiddags nog op bed lig met Bo. Heb nu in de afgelopen 5 nachten gelukkig 3 redelijke nachten gehad, dus gaat nu weer wat beter. We kijken gewoon aan. Na de 36 wkn neem ik zoieso niet meer omdat je de eerste 24 uur beter niet kan bevallen met deze tabletjes (verder kunnen ze geen kwaad) en Bo er toch was met 36-4 Maar we kijken nog een aan tot 27 november (dan gaat Bo uit logeren, dus als ik het doe dan die nacht, kan ik ook uitslapen en word ik zeker niet wakker van haar) Maar als het niet nodig is uiteraard niet, maar zoals ik al zei, als ik uitgeput aan de bevalling begin werkt ook niet echt. Maak mijn uren slaap wel hoor, maar kom niet door mijn droomslaap heen en dus niet in mijn diepe slaap, mijn hooft staat dus niet meer stil. Lichamelijk gaat het wel, probeer goed mijn rust te nemen, maar in mijn hooft sluiten de connectortjes soms gewoon niet meer aan :???:, lijk af en toe wel echt dement (en dan heb ik het niet alleen over zwangerschapsdementie  :bloosmeer:)
Ach, het gaat nu weer wat beter, vannacht zowaar 4 uur achter elkaar van de wereld geweest, dus daar ben ik heeeeel blij mee. Dat heet hier een heeel goede nacht. :goei:
Kamertje komt gestaagt af, en het belangrijkste heb ik, de cosleeper, daar gaat ukkie toch de eerste tijd in. en die staat kant en klaar, alleen nog opmaken.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #111 Gepost op: november 17, 2010, 22:07:43 »
Snap het ook wel hoor Natalie, ben blij dat je afgelopen nacht beter geslapen hebt! Hopelijk houdt dit zo vol en gaat het steeds beter!

:knuf: nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #112 Gepost op: november 18, 2010, 09:25:52 »
totaal 5 redelijke nachten gehad, maar het is nu weer helemaal een ramp, gaap.
Hoop dat ik mijn laatste 3 weken werk vol ga houden. We zien wel. Vanaf volgende week wel 1 keer in de week
hulp in huis, dus dat is wel fijn.
We rommelen door.........



Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #113 Gepost op: november 18, 2010, 14:49:30 »
Wauw, heb jij ook een co-sleeper? Heb er ook een en dat is de beste baby-aankoop ooit geweest.
Omdat Arthur hier (zeer waarschijnlijk) de laatste baby is vond ik eigenlijk dat ik hem maar niet moest kopen. Maar mijn man dacht daar anders over en gaf hem me cadeau.  :luvya: Heerlijk, wat een ding!
(wat me ook opviel: als ze hier in liggen te slapen laat kraamvisite hem eerder met rust dan als hij bij je op bed ligt.  :???: Fijne bijwerking! Niemand vroeg hierdoor of ze hem vast mochten houden! )

Hoop dat je de laatste weken nog een beetje trekt!

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #114 Gepost op: november 18, 2010, 19:29:08 »
Dit ukkie is ws ook de laatste. Maar als ik bekijk hoeveel ik bespaar als ik gewoon bv kan geven ipv flesvoeding heb ik het er zo uit, hihi.
Wel goede tip van het in de cosleeper leggen bij bezoek, moet ik maar gebruik van gaan maken, hihi.
Morgen werken hele dag, eigenlijk beetje te vol gepland, wel lange lunch gelukkig en grotendeels leuke klanten, scheelt ook weer. En zaterdag Sinterklaas werk (ben oa grimeuse) dus dat is altijd weer leuk, zeker als je daarna die blije kindergezichten ziet. En daarna nog 3 weekjes tot mijn verlof, gemiddels 2 a 3 dagen in de week verdeeld over 3 a 4 dagen werken. Nog even doorzetten.



Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #115 Gepost op: november 18, 2010, 21:21:39 »
Sterkte nog die laatste weken!

Wat voor cosleeper hebben jullie dan? Zit er over te denken om straks het ledikantje tegen het bed aan te zetten, maar er zijn daadwerkelijk kant en klare bedjes voor? Laat me graag informeren, want ook ik wil graag een succes van BV maken  ;-)

 :knuf: Babette


Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #116 Gepost op: november 19, 2010, 18:34:43 »
Wij hebben deze, http://www.baby-walz.nl/dmc_mb3_search_pi1.num/10000/dmc_mb3_search_pi1.page/2/dmc_mb3_search_pi1.searchstring/wieg/product/1651081/L/3/Babybedje-4-in-1.a930.0.html

Was goed betaalbaar vergeleken bij de andere die we zagen en ook als wieg te gebruiken. Met schommelpoot en met wieltjes. Lekker veelzijdig dus.
Ze hebben hier trouwens een stuk of 3 verschillende op de site staan.



Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #117 Gepost op: november 23, 2010, 23:12:08 »
Toch maar tabletjes gehaald. Ben gelijk blut, moest ze zelf betalen en kreeg ze per 10 terwijl ik er maar 1 mag (en als dat niet werkt 2)
Maarja, ik heb ze in huis. Nog even overleggen met vk of dit hetgene is wat zij bedoelde, moest ze halen bij de ha en die had er niet veel ervaring mee met deze medicijnen en zwangerschap, dus even vk bellen is niet overbodig voor mijn gevoel. Kan nu zaterdag gewoon kiezen wat ik doe. Bo gaat zoieso uit logeren en wij lekker uit eten met mijn schoonzus en zwager, dus lekkere bodem en een nacht waarin Bo mij in ieder geval niet uit mijn slaap kan houden.

Zat er zondag helemaal doorheen. Kon het zelfs niet meer hebben dat Bo heel lief aan het zingen was voor mij, had gewoon de neiging om haar in de hoek te zetten omdat ze stil moest zijn :wat?:. Niet helemaal handig, want dat verdiend ze helemaal niet. Want ze gedraagt zich echt super op het moment, zeker voor een 2 jarige die ook nog zoveel te verwerken heeft op het moment. (grote zus worden, sint, alles wat veranderd voor de baby, opa en oma die ze normaal 3 keer in de week ziet zijn 3 wkn op vakantie geweest enz enz) Heb gewoonweg zitten janken omdat ik me zo rot voelde dat ik zelf zulke kleine dingen van Bo niet kon hebben, dat ging me te ver. Ze verdiend het gewoon om een leuke mamma te hebben, en niet een die haar constand op haar huid zit. Verder merk ik dat we Bo op het moment te kort houden, omdat ik gewoonweg geen zin in strijd heb en dus eigenlijk te snel "straf". Ze is zich nu op de psz aan het uitleven en niet aan het luisteren en thuis is ze eigenlijk te lief zeg maar. Normaal was het andersom, thuis kon ze zich uitleven, daar voelde ze zich op haar gemak. Dus alles bij elkaar een goede rede om toch de ha te bellen.



Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #118 Gepost op: november 24, 2010, 16:38:30 »
Voel je niet te schuldig, Natalie, het valt niet mee met zo'n kleintje erbij. En zeker als je zelf op je tandvlees loopt. Hopelijk helpt die goede nacht slapen dankzij het pilletje, bij mij hebben de afgelopen twee nachten doorslapen wonderen gedaan.

Dikke welterusten  :knuf: Babette


Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #119 Gepost op: november 24, 2010, 20:54:11 »
het gaat wel weer hoor, voel me niet meer echt schuldig, maar had zondag echt een dip. Was wel de laatste druppel om toch naar de ha te gaan. Heb tot zondag getwijfeld of ik het wel moest doen. Het blijven toch medicijnen, en die neem je liever niet als je zwanger ben, maar nood breekt wetten en volgens de vk kan het echt geen kwaad, zolang het maar niet gaat rommelen in mijn buik, dan mag ik niet nemen.