User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 73
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Brusje voor Bo  (gelezen 52473 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #15 Gepost op: juni 02, 2010, 19:38:39 »
Zo, weer een updateje...
Vandaag naar de vk geweest, was echt supergezellig. Mijn vk is ook gewoon lekker nuchter en zo gek als een deur dus dat is wel fijn.
Mijn bloeddruk was behoorlijk laag 100/55 (2 weken geleden nog hoog 120/75) Dus ik mag weer zoute drop eten :goed: Verklaart ook wel waarom in zo slapjes ben de laatste dagen.
Krijg een extra echo omdat ik mogelijk een week verkeerd zit met mijn datum (weet niet of ik een 3 of 4 weken cyclus heb gehad) dus eerst termijn echo en dan pas de combitestecho omdat die perfect optijd moet gedaan worden.
Morgen bellen voor de eerste echo ben benieuwd, de vk verwachtte binnen 2 weken.
Nog wel steeds misselijk, met de piek tussen 5 en 7 'savonds, erg vervelend, maarja, we eten braaf ons bordje leeg die mijn man mij netjes iedere avond voorschoteld (als ik zelf kook eet ik helemaal niet meer)
Als het goed is zit ik zo goed als op het hoogtepunt qua hormonen. Ben bijna 9 of bijna 10 weken en met 10 weken schijnt de piek te zitten dus daarna moet het toch af gaan nemen (zegt ze heel optimistisch, not) We zien wel. Wat ik eerder als zei, het is uiterlijk 2011 over.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #16 Gepost op: juni 03, 2010, 00:51:14 »
Ik hoop dat het eerder over is meis!!! Kan het me nog goed herinneren, is erg vervelend (understatement) Helpen Rennies misschien?? Wilde hier nog wel eens de truc doen, de deflatine had ik.

Leuk om een VK te hebben die zo gek als een deur en nuchter is, zo mogen er wel meer zijn als het aan mij ligt!!!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #17 Gepost op: juni 03, 2010, 21:15:51 »
Gaat inmiddels meestal gelukkig al wel weer beter, wisseld per dag, maar nu meer redelijke dan echt rotte dagen. Ga ook even wat beter naar mijn lichaam luisteren ivm mijn bloeddruk, dus weer salminakzout staafjes in mijn tas, als ik mij dan wankel voel nemen en dan knap ik hopelijk weer op. Bloeddrukschommelingen (en dan voornamelijk naar beneden) schijnen het ook te kunnen verergeren dus dan eerst daar maar naar kijken. En heb vanavond weer netjes mijn bordje leeg gegeten  :hmmm:

He, en dan is ze ook nog pro bv  :goei: Had haar mijn verhaal nog even gedaan over bo en het eerste wat ze vroeg, "en je zit toch nog bij de zelfde ha na zulk slecht bv advies??!!"(zit nog wel bij de zelfde practijk maar probeer inderdaad tegenwoordig de ander ha te pakken te krijgen) enz. en " je kunt nu goed in de herkansing". Dus dat zit ook wel goed, hihi.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #18 Gepost op: juni 03, 2010, 21:44:14 »
Gelukkig maar Natalie!!!

Die misselijkheid is niets en duizelig worden is ook niet echt wat! Fijn dat je het nu een beetje onder controle kan houden én je bordje weer netjes leeggegeten hebt! Heerlijk dat je VK zo lekker ontspannen is en haar mening niet onder stoelen of banken steekt! Voor haar is BV gewoon een gewoonte, geen opgelegd iets zo te horen!

 :knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Sigrid

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.479
    • koken...
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #19 Gepost op: juni 03, 2010, 22:54:38 »
Klinkt fijn zo'n open visie en vooral vlotte aangename verloskundige. En de kwaaltjes ... tja horen er jammer genoeg bij... maar het levert wel een supermooi resultaat op !!! Als het bubbeke een beetje op haar grote zus op die foto lijkt  :luvya:..
Ooo sorry ben helemaal in babymood
MV Hannes (08/02/04) en Marije (16/04/2005) en Jasmijn (27/12/2007) en meter van Enriqué


'Ik wens de rust om te accepteren wat niet te veranderen is
de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is
en de wijsheid om het verschil tussen beide te ontdekken'

Offline Jennifer

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 374
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #20 Gepost op: juni 03, 2010, 23:38:52 »
Een lage bloeddruk is soms ook niet alles en zeker niet als je dan ook nog de dips naar beneden hebt.
Dus inderdaad iets zout bij je hebben. Af en toe een bekertje bouiljon en eventueel (ritz) crackers
Hopelijk is de piek na week 10 inderdaad eraf en heb je er geen last meer van

Groetjes Jennifer
mv J@imey (11-09), J0rden (12-07), J0ey (12-05) en Just1n (01-04)

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #21 Gepost op: juni 04, 2010, 12:38:11 »
En? Wanneer mag je voor de echo?

 :knuf: Babette


Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #22 Gepost op: juni 04, 2010, 16:47:05 »
Beetje nieuwsgierig babette  :hmmm:

Ik ga op 10 juni (volgende donderdag) eind van de ochtend voor de termijnecho.
Dan op 17 juni voor de printafspraak (prenatal intake of zoiets voor de combitest) Nooit van gehoord, ging vorige keer naar Leiden, dus zuidholland en nu naar Hoofddorp (dus noordholland) en daar moet je blijkbaar eerst naar een gesprekje over de test en wat formulieren ophalen voordat je een afspraak kunt maken, is geloof ik om het makkelijk te maken voor werkende moeders  :???: Weer een dag omplannen en klanten verzetten/afbellen.
Maarja, het is voor een goed doel.

Mijn vk heeft zelfs een brief naar de gemeente gestuurd dat ze het wel eens tijd vond dat de gemeente eens wat meer info ging verstrekken over bv en het wat meer onder de aandacht moesten brengen bij hun burgers  :goei: Ze heeft ook in haar wachtkamer een grote map liggen met alle mogelijke info over bv en er hangen posters met info over bv cursussen en van BVN bijeenkomsten.  :goei:



Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #23 Gepost op: juni 05, 2010, 20:53:35 »
Valt toch wel mee met die nieuwsgierigheid  :bloosmeer: ?

Wat raar dat je voor zo'n intake moet in Hoofddorp? Toen ik zwanger was van Jochem kreeg ik de info gewoon bij de VK en daarna is de echo gewoon in het Spaarne gemaakt. Ach ze veranderen het ook weer elke keer. Goed zeg van je vk dat ze achter de gemeente aanzit.

 :knuf: Babette


Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #24 Gepost op: juni 05, 2010, 21:07:54 »
misschien komt het omdat mijn vk in zuidholland zit en het ziekenhuis in noordholland, weet het ook niet. Baal er wel van kost me een hoop extra gezeur (klanten verzetten, vrij nemen enz) en km autorijden, maarja. Moet maar. Om nu naar leiden toe te gaan voor de echo's en dan eventueel te bevallen in hoofddorp is ook weer zo iets.
En het valt wel mee hoor met de nieuwsgrierigheid, hihi



Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #25 Gepost op: juni 10, 2010, 19:20:58 »
Vandaag echo gehad.
Helaas inwendig, maar ok, we konden het wel mooi zien.
Ben 7 januari uitgerekend (een dagje eerder dan mijn banner aangeeft, maar om die nu te veranderen voor 1 dagje vind ik ook wat overdreven)
Kleine was lekker bewegelijk, zag telkens de pootjes en armpjes spartelen en een super hartactie, dus wij zijn weer happy.
Zodra ik de tijd heb zal ik even de foto proberen te scannen en even plaatsen voor de liefhebbers.



Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #26 Gepost op: juni 10, 2010, 20:01:57 »
Leuk he, die eerste aanblik op je nieuwe wurmpje  :luvya:

 :knuf: Babette


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #27 Gepost op: juni 11, 2010, 08:53:46 »
Jammer dat het inwendig moest, zat klein wurmpje nog teveel achter je schaambeen verstopt? Altijd leuk om het kleintje te zien spartelen en rondzwemmen! Even een bewijs dat alles het doet!! Enneh liefhebbers??? Tuurlijk willen wij je wurmpje even zien!!!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #28 Gepost op: juni 13, 2010, 21:22:19 »
Van harte met je zwangerschap wat een goed nieuws  :luvya:

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #29 Gepost op: juni 22, 2010, 20:19:57 »
He Natalie,

Hoe gaat ie? Las in een ander topic moe, moe, moe... Wordt het nog niks beter? Gewoon zoveel mogelijk aan toegeven hoor, met een week of 3 zou het beter moeten gaan. Merk bij mezelf dat het de helft van de dagen toch al een stuk beter gaat (ben nu 12+3).

Dikke  :knuf: Babette