User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 96
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Brusje voor Bo  (gelezen 52475 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #45 Gepost op: juli 31, 2010, 11:16:36 »
Ik hoop het voor je Natalie!! Dat weeïge en dat katterige is een heel naar gevoel en overgeven blijft gewoon een ontzettend rotte bezigheid!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #46 Gepost op: augustus 20, 2010, 16:37:01 »
Hoi Nathalie,

Hoe gaat het nu met je? Niet meer zo weeig? Mag je volgende week voor de 20 weken echo?

 :knuf: Babette


Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #47 Gepost op: augustus 21, 2010, 09:04:07 »
Nee, gaat gelukkig eens stuk beter nu. Wel veel last van mijn bekken en rug, meer dan bij Bo, maarja, toen kon ik gaan zitten als ik het nodig vond, nu kan ik gaan zitten als Bo het toelaat, hihi. Dus echt raar is het niet.
Maandag 20wkn echo. Vind het wel erg spannend deze keer, veel meer dan bij Bo. Veel slechte echo's gehad hier in de buurdt de laatste 1,5 jaar dus heb er nog niet echt zin in. Hopelijk kan ik manndagmiddag na de echo gaan genieten van de foto's.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #48 Gepost op: augustus 22, 2010, 23:47:40 »
Succes morgen met echo!!! Ben best benieuwd hoe je dat ervaart! Enneh Bo oud genoeg om ook eens afremmen van mama te kunnen accepteren he!!! Nu kan je in principe ook gaan zitten, Bo kan best even wachten! Misschien rare ommezwaai, maar met oog op bevalling, kraamtijd, etc. wel hard nodig hoor! Zij is nu de oudste en zij kan best rekening houden met mama!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #49 Gepost op: augustus 23, 2010, 08:54:40 »
Bo moet al een paar maandjes langer wachten en geduld hebben hoor, daar ben ik gelukkig gelijk mee begonnen toen ik wist dat ik zwanger was. Moet er niet aan denken dat ik daar nu nog mee zou moeten beginnen. Maarja, een peuterpuber probeert het liefst de grenzen uit he (en geef haar eens ongelijk) dus af en toe moet ik heeeel hard rennen omdat het bijna mis gaat. (loopt ze voor op de stoep bijv. en we wonen aan een 60km weg :eek:) Had ze het hekje open gekregen, of iemand had het open laten staan. Moet haar gewoon beter in de gaten houden op het moment, maar ze luisterd gelukkig aardig, in ieder geval zoveel als dat ik van een bijna 2 jarige mag verwachten.



Offline Lilian

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.649
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #50 Gepost op: augustus 23, 2010, 13:20:38 »
Succes bij de echo Nathalie! Ik ben benieuwd wat je allemaal gaat zien...

 :knuf: Lilian
Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)


Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #51 Gepost op: augustus 23, 2010, 14:20:01 »
En?

 :knuf: Babette


Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #52 Gepost op: augustus 23, 2010, 17:25:19 »
Alles zag er goed uit, dus dat is weer een hele opluchting.
Ondanks dat ik de kleine bijna niet voel, schijnt het een druktemakertje te zijn, hihi.
En het geslacht, weten we voor 60 a 70 % zeker, dus eigenlijk gewoon helemaal niet.
Ik had gezegt dat ze niet moeilijk moest doen om het te kunnen zien, springen om die kleine goed in beeld te krijgen heb ik met 12 wkn al gedaan en vond ik het niet waard nu. Dus, misschien dat het toevallig in beeld komt met de pretecho, en anders blijft het ook voor ons een verrassing.

En dan nu, de foto's  :8:



Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #53 Gepost op: augustus 23, 2010, 17:27:26 »
Prachtig, wat een duidelijke foto's zeg.  :luvya: Fijn dat alles er goed uitzag.

 :knuf: Babette


Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #54 Gepost op: augustus 23, 2010, 17:39:54 »
Ja, ik zat eigenlijk een beetje in de rats. Stom he, zullen de hormonen wel zijn. Bij Bo voelde het allemaal heel goed en had ik er alle vertrouwen in, maar nu.....
Gelukkig stress om niets.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #55 Gepost op: augustus 23, 2010, 18:19:51 »
Als je het ukkie nog bijna niet voelt (voorliggende placenta???) is het ook niet zo raar dat je soms in de rats zit hoor meis! En je weet nu pas echt wat het is om een ukkie te hebben, dan maak je je ook eerder zorgen over zo'n heerlijk wondertje kwijt te raken!

Wat een ontzettend mooie duidelijke foto's!!! Ben je nu iets gerustgesteld?

:knuf: nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #56 Gepost op: augustus 23, 2010, 19:28:20 »
Ja, voorliggende placenta. Bij Bo lag die achter en die kon ik met 17 weken al heel af en toe aan de buitenkant voelen (en vanaf 14 wkn al zelf). deze uk voelde ik met 17 wkn voor het eerst netaan en nu heeel af en toe duidelijker. En teveel "slechte" echo's in mijn omgeving de laatste 1,5 jaar, dat werkt ook niet echt mee. Ben weer even gerust, maar zou graag iets vaker iets duidelijks voelen, gewoon voor het idee. Woensdag naar de vk.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #57 Gepost op: augustus 23, 2010, 21:23:19 »
Als ik het goed begrepen heb, kan je ook privé nu een electrische doptone kopen, waarmee je wat vaker naar het "treintje" kan luisteren. Misschien dat dat je iets meer gerust kan stellen tussen de bezoekjes aan verloskundige en/of echobureau?

Ik heb ook voorliggende placenta gehad, erg vervelend omdat je erg weinig voelt, behalve dan tegen ruggengraat en darmen aan...

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline esther mv 4 meiden

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 5.755
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #58 Gepost op: augustus 23, 2010, 21:52:30 »
Gelukkig dat alles er goed uitzag Natalie!
Ook ik heb een voorliggende placenta gehad (Jeetje wat een dikke koek! zei de VK  toen Mara er was) en die voelde ik ook ZEER weinig.

Het is dus niet zo raar dat je er wat onzeker van wordt.


edit Nynke: tikfout eruit gehaald voor leesbaarheid
« Laatst bewerkt op: augustus 24, 2010, 00:07:20 door Nynke Bal-Dekker »

Loeka 04-04-'00, Mara 21-01-'04, Ilana 22-08-'06 en Fenna 03-03-'09

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #59 Gepost op: september 17, 2010, 23:06:08 »
Even updateje

Hier gaat het vrij goed. Wel regelmatig last van mijn bekken, maar dat was te verwachten, heb er al 14 jaar last van en heb een staand beroep dus geen raar iets. Verder veel last van harde buiken, maar dat was ook een beetje te verwachten aangezien ik daar bij Bo ook last van had vanaf 23 weken. Als ze pijnlijk worden doe ik als het enigsinds kan de rest van de dag niets meer (gelukkig wil mijn man mij zo af en toe wel bedienen 'savonds dus dan kan ik lekker lui op de bank blijven zitten)

Woensdag weer naar de vk toe en 28 september hebben we pretecho.
Verder hobbelen we lekker door al voel ik me af en toe wel bejaard, maarja, het is voor een goed doel en het gaat weer over.
Kleintje voel ik inmiddels gelukkig wel wat vaker dan een week geleden. Toen echt alleen 'savonds in bed en dan bij voorkeur als ik wilde gaan slapen waardoor ik pas laat in slaap viel. Nu ook af en toe overdag als ik even de kans heb om rustig te zitten. Dus minimaal 1 a 2 keer per dag bewijs dat er echt iets/iemand zit in die dikke buik en dat ik niet gewoon dik aan het worden ben, hihi.

Bo komt nu dagelijks mijn buik een kusje geven of aaien met opmerkingen als ""baby lief", "treintje lief", "brusje kusje geven", "baby aaien"  en meer van dat soort uitspraken  :luvya: Heeft een speelgoedstetoscoop gewonnen op de kermis en gaat nu ook af en toe brusje luisteren  :luvya: ze snapt er echt geen hout van, maar het idee is erg leuk. (zal kijken of ik binnenkort even een foto van bo met stetoscoop kan plaatsen)