User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 108
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Brusje voor Bo  (gelezen 52485 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #90 Gepost op: oktober 23, 2010, 12:54:30 »
wat leuk,is altijd leuk om smaen zwanger te zijn

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #91 Gepost op: oktober 25, 2010, 22:21:05 »

Bij deze weer een buikfoto. 29 wkn en 4 dagen, groeit goed zoals jullie zien.
Melkfabriek werkt ook weer goed merk ik, nog even en ik moet pads gaan dragen.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #92 Gepost op: oktober 25, 2010, 23:23:00 »
WOW wat een mooie buik en wat een goed nieuws!!! Wat fijn dat een tweede zwangerschap vlot mag gaan na een lange weg met de eerste! Het is jullie gegund!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #93 Gepost op: oktober 26, 2010, 08:35:10 »
Mooie buik, Natalie, je begint al lekker te groeien.

Wat ik me afvroeg, met hoeveel weken is Bo geboren? Weet dat ze vroeg was, maar niet hoe vroeg.

Lekker zeg, dat de melk al op gang komt  :knuf:

 :knuf: Babette


Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #94 Gepost op: oktober 26, 2010, 09:00:33 »
Bo was er met 36 weken en een paar dagen. Met 36 wkn en 2 dagen begon het. Dus dat valt allemaal nog wel mee. Het jammer is alleen dat ze het behandelen als een volwaardig prematuur, met alle poespas eromheen, terwijl ze het even goed deed als een ander kindje, ze had apcar van 10.



Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Iemand nog tips tegen erge maagzuur????
« Reactie #95 Gepost op: oktober 30, 2010, 10:45:55 »
Zoals de kop al zegt. Wie heeft nog tips.
Heb al zo goed als max dosis gaviscon, maar het begint nu echt pijn te doen. Paar keer op een dag echt mijn hele borstkast (van links naar rechts, voorkant, maar ook rugkant) die pijn doet en brand. Niet lekker.
Anders moet ik gewoon even doorbijten, maar misschien weet iemand nog iets. Een al 6 keer per dag, geen sinasappelsap, niet teveel zure producten, let op met vet enz enz.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #96 Gepost op: oktober 30, 2010, 11:20:28 »
De gaviscon deed bij mij ook weinig, de antagel werkte nog ietsjes beter. Maar heb bij zwangerschap van Anne en Renée Rennies gebruikt, de deflatine als ik het me goed herinner. Die werkten wel heel goed, maar schijnbaar mag je die tegenwoordig ook al niet meer gebruiken bij zwangerschap.

Misschien toch eens onderste steen boven zien te krijgen waarom rennies niet meer gebruikt mogen worden? Wat het risico precies is? Een geïrriteerde slokdarm kan toch ook niet de bedoeling zijn?

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Nicole

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #97 Gepost op: oktober 30, 2010, 15:22:59 »
ik heb inderdaad ook de Rennies gebruikt maar dan die in het rode doosje, oooo wat een verademing was dat, had er niet heel veel last van maar als ik het had werkte de Rennies prima, had het vooral ook 's nachts...

hoop voor je dat je ze nog mag gebruiken en dus kan proberen..

 :knuf: Nicole


Offline Nicole

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #98 Gepost op: oktober 30, 2010, 15:26:28 »
dit vond ik trouwens op de rennie site :


Rennie bij brandend maagzuur in de zwangerschap
Als je tijdens de zwangerschap een geneesmiddel - ook tegen brandend maagzuur - inneemt, moet je eerst zeer kritisch het nut tegen het risico afwegen. Je moet weten dat je het geneesmiddel met een gerust gevoel kunt gebruiken.

Rennie is een zelfzorggeneesmiddel dat je met een gerust gevoel kunt gebruiken bij brandend maagzuur tijdens de zwangerschap.
Rennie heeft een lokale werking. De tablet neutraliseert het maagzuur zodra het in de maag komt.
De werkzame bestanddelen van Rennie, calcium- en magnesiumcarbonaat, zijn lichaamseigen stoffen.
Rennie zet overtollig maagzuur snel en effectief om in water en andere lichaamseigen stoffen. Je maag is zo weer in balans


Offline mamav2

  • Mama
  • ****
  • Berichten: 406
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #99 Gepost op: oktober 30, 2010, 17:10:56 »
ik heb ook rennies geslikt tijdens de zwangerschap hoor, zonder hield ik het niet meer uit. Maar kreeg wel het advies om zo min  mogelijk te slikken. Want je maag raakt er aan gewend en zal je en sneller en sneller meer nodig hebben om hetzelfde effect te bereiken, vanillevla wil ook nog wel eens helpen of gewoon witbrood zonder iets erop....

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #100 Gepost op: oktober 30, 2010, 20:56:51 »
Hier ook Rennies, Natalie. Gaviscon heb ik ook staan, maar vind het niet lekker en doet weinig.


Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #101 Gepost op: oktober 30, 2010, 21:09:36 »
Rennies mogen inderdaad tegenwoordig weer. De samenstelling is veranderd waardoor hij niet meer op het bloed werkt, maar alleen op de maag.
Ik heb bij bo antagel gebruikt, maar dat deed voor mij toen echt niets. Gaviscon werd mij nu aangeraden boven de rennies omdat die meer zou doen en tot nu toe was dat ook zo dat het goed werkte, en het verzacht ook zeker wel (en de smaak ben ik na 3 flessen wel aan gewend, hihi) maar ik geloof dat mijn slokdarm inmiddels zo geirriteerd is dat het niet meer genoeg is. Al heb ik vandaag tot nu toe een vrij goede dag. Vanochtend voor het laatst genomen en tot nu toe is het goed te doen paar keer kort last gehad, maar dan ging ik bijna eten dus even doorgebeten en het eten ging het wat beter. Probeer ook alleen te nemen als het echt nodig is, anders blijf je aan de gang.
Misschien de rennies nog proberen. De vanillevla gebruik ik al geregeld (ben ik mee begonnen voordat ik aan de gaviscon begon) en nu nog af en toe.
Alleen doet het niet veel en ik krijg last van de lactose, dus vind ik het niet altijd de moeite waard.
Witbrood kan ik nog proberen, merk  ik ook wel op mijn darmen,maar toch minder dan puur vla.
Maar in ieder geval allemaal bedankt voor het andwoorden.



Offline antoinettez

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #102 Gepost op: oktober 31, 2010, 08:02:18 »
Wat bij mij werkte (misschien alleen psychisch) waren vanillespekjes.
Op een of andere manier hielp dat ook tegen het maagzuur. Verslaafd was ik eraan.

 :knuf: Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #103 Gepost op: oktober 31, 2010, 20:35:02 »
Ik sta overal voor open op het moment (of toch bijna overal) Heb me al bijna tegoed gedaan aan een rauwe aardappel of een hap amandelen, dus dan klinken spekjes een stuk aantrekkelijker moet ik zeggen.
Vandaag gelukkig een redelijke dag gehad. Was op visite en was tabletjes vergeten. Kreeg last en moest nog anderhalf uur in de auto. Witbrood heeft me redelijk kunnen redden dus die gaan we onthouden. Hield alles daarmee in iedere geval binnen.
We rommelen door......



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Brusje voor Bo
« Reactie #104 Gepost op: oktober 31, 2010, 22:59:01 »
Sterkte meis, dit is één van de kanten van zwangerschap die ik niet zal missen! Bah wat is dat een rot symptoom!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.