User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 61
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: De echo  (gelezen 21994 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Marloes V.I.P.

  • Superplusmama
  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.366
  • Geslacht: Vrouw
Re:De echo
« Reactie #30 Gepost op: september 11, 2009, 13:28:14 »
Dat is geen dikke laag spek maar gewoon een beschermlaagje voor je baby Melissa!

 :knuf:

Offline antoinettez

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:De echo
« Reactie #31 Gepost op: september 11, 2009, 14:18:14 »
Hoi Melissa,

echo ziet er goed uit!
Fijn dat de blaas een stuk leger is.
Ik hoop dat jullie nu lekker kunnen genieten van deze zwangerschap.

dikke  :knuf:
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.

Offline esther mv 4 meiden

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 5.755
  • Geslacht: Vrouw
Re:De echo
« Reactie #32 Gepost op: september 11, 2009, 15:34:58 »
Het was even heel erg spannend maar gelukkig valt het nu toch mee. Geniet van je zwangerschap meis! :knuf:

Loeka 04-04-'00, Mara 21-01-'04, Ilana 22-08-'06 en Fenna 03-03-'09

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:De echo
« Reactie #33 Gepost op: september 16, 2009, 22:04:23 »
Oh, Melissa, wat fijn dat alles nu goed was! Goed van je dat je er achteraan gegaan bent, zodat je nu tenminste weer gerust verder kunt genieten van je zwangerschap.

Dikke   :knuf: Babette


Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:De echo
« Reactie #34 Gepost op: september 18, 2009, 12:04:23 »
De echoscopist kon nu al duidelijk zien wat het was, benieuwd of jullie het ook zo snel zien  :8 . Hij zei trouwens wel dat het nu nog geen zekerheid was en dat hij met de 20 wekenecho pas echt een serieuse uitspraak durfde te doen. Maar hij was wel erg overtuigd.
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Marloes V.I.P.

  • Superplusmama
  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.366
  • Geslacht: Vrouw
Re:De echo
« Reactie #35 Gepost op: september 18, 2009, 12:20:27 »
Ik denk een jongen! Likt of er links iets uitsteekt of is dat de navelstreng?

 :knuf:

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:De echo
« Reactie #36 Gepost op: september 18, 2009, 12:24:00 »
jup, dat wat uitsteeksel was volgende de echoscopist een piemeltje. De stagiare was het hoofdje aan het bekijken toen ik vroeg of hij al een voorzichtige uitspraak wilde doen, toen begon hij al te lachen en zei dat hij al een piemeltje had gezien, terwijl het dus op dat moment niet eens in beeld was.

Echo was verder trouwens weer helemaal goed, kindje was echt enorm beweeglijk en maakte het de stagiare echt moeilijk, iedere keer keer als ze hem mooi in beeld had draaide hij zich weer om :P
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:De echo
« Reactie #37 Gepost op: september 18, 2009, 12:26:19 »
Zo mischien iets beter te zien:
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:De echo
« Reactie #38 Gepost op: september 18, 2009, 13:22:14 »
Ehm... de echoscopiste vertelde mij toen iets anders...

Uitwendige geslachtsorganen worden pas bij de 15de week gevormd. En dan nog is het lastig te zien op een echo, het enige wat een beetje zekerheid kan geven, is het wel of niet aanwezig zijn van drie witte streepjes tussen de benen. Zo is het mij iig uitgelegd en dit mensje doet die echo's al behoorlijk lang voor het ziekenhuis, maar ook voor haar eigen baby-echo bureau.

Hoop voor je dat echoscopist gelijk had en je straks niet je verwachtingen bij hoeft te stellen  ;-)

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:De echo
« Reactie #39 Gepost op: september 18, 2009, 13:25:47 »
Deze man doet het ook al heel lang, Het is echt een geweldige echoscopist, erg goed in zijn vak.

Hij zei ook wel dat hij het pas met zekerheid durfde te zeggen met de 20 weken echo. Maar zijn voorlopige 'gok' was ene jongetje.
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline kirstenmv4

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 3.577
  • Geslacht: Vrouw
  • kiekeboe
Re:De echo
« Reactie #40 Gepost op: september 18, 2009, 16:33:53 »
Mooie echo hoor gelukkig dat alles goed is en het loos alarm was. Bij mij hebben ze met de 12w echo ook een uitspraak gedaan over het geslacht en zeiden toen dat dat voor 70% was want ze keken naar de streepjes tussen de beentjes en als het middelste streepje omlaag stond werd het meen ik een meisje en als het omhoog stond een jongentje( of andersom) vandaar dat het zo lastig voor ze is om het dan al te zeggen. Bij mij hadden ze het wel goed nu al 3x bevestigd maar hoe het streepje stond zeg ik nog niet  :oeps:

Liefs Kirsten  :knuf:
« Laatst bewerkt op: september 18, 2009, 16:35:48 door kirstenmv4 »

Offline Anneke mv 3

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 888
  • Geslacht: Vrouw
Re:De echo
« Reactie #41 Gepost op: september 18, 2009, 17:07:09 »
Wat fijn dat alles in orde is... dat moet een hele geruststelling zijn. Hoop dat jij je intussen ook wat beter voelt dan kan het genieten beginnen.
bij mijn zwager en schoonzus was het heel duidelijk dat ze een meisje zouden krijgen drie echo's en alle drie vonden het duidelijk een meid. Maar bij de bevalling was het echt een knul  :wut?: :wut?:

Al het roze konden ze weer opbergen. Wat een grap was dat.

Offline mamaMarije

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 4.328
Re:De echo
« Reactie #42 Gepost op: september 18, 2009, 18:05:31 »
ben benieuwd of de echoscopist gelijk heeft of dat je straks toch voor roze 'moet'.

En dat soort 'ze zeiden dat het dit en dat werd, maar dat werd het toch niet' verhalen hoor je toch wel met enige regelmaat, maar ja die zijn eigenlijk leuk om door te vertellen  :bloosmeer:  ;-)
(vriendin van mij werkt in de kraam en was een keer in een gezin voor de bevalling alles klaar zetten, kom je ook op de babykamer... helemaal blauw, alles in de kledingkast echt jongensachtig en vooral... met de naam van het jochie op de muur gezandstraald... na de bevalling heeft zij de VK het nieuws laten brengen dat Louis iets essentieels miste om een jongetje te kunnen zijn  :eek: Louis heet nu Louise  :wat?:)

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re:De echo
« Reactie #43 Gepost op: september 18, 2009, 19:04:13 »
Wat een verhaal geesje,erg lijkt me dat vooral als je met alles rekening hebt gehouden

Offline Marloes V.I.P.

  • Superplusmama
  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.366
  • Geslacht: Vrouw
Re:De echo
« Reactie #44 Gepost op: september 19, 2009, 08:23:21 »
Whaha geweldig Geesje. Mijn huisarts kwam bij een gezin dat een komplete roze babykamer in Amerika had gekocht, naar Nederland laten verschepen en helemaal ingericht, was toch echt een jongen!!!

Of ooit op de televisie een vrouw waarvan ze zeiden dat ze een flinke zoon zou krijgen en die kreeg twee meiden. Een had met het voetje tussen de benen van de ander gelegen. En dat is gebeurt toen ik klein was dus toen kreeg je nog niet zoveel echo's en waren ze ook nog niet zo duidelijk!

 :knuf: