User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 87
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: dilem-MA ;)  (gelezen 13353 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Tainn

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 16
  • Geslacht: Vrouw
dilem-MA ;)
« Gepost op: oktober 12, 2011, 11:10:58 »
Onze meiden heten dus Mara, Maïté en Maya, eigenlijk redelijk toevallig dat waren gewoon de namen die  we het leukst vonden!
maar toen het ons opviel hebben we er maar ineens een gimmick van gemaakt, wat hen in combinatie met een deel van hun familienaam de bijnaam de to-ma'tjes heeft opgeleverd  :haha:
nu stelt zich het dilemma bij nummertje 4 : to ma or not to ma  :geen idee:
de oudste heeft zoiets van doe niet stom mams!  doe het dat kind niet aan!
de tweeling vindt het geweldig en wil weer een ma'tje  :luvya:
mijn lief en ik twijfelen nog
wat denken jullie?  is het overdreven?
Mamsje van Mara (16), Maïté en Maya (12) en Magali

Offline Nicole

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re:dilem-MA ;)
« Reactie #1 Gepost op: oktober 12, 2011, 13:16:03 »
Mij lijkt het wel leuk om die trend voor te zetten, ik ken ook een familie waar alle voornamen met een j begint, lekker makkelijk ook als je een kaartje stuurt of zo, de groetjes van de 4 j's.....

succes met nadenken...

Groetjes Nicole


Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:dilem-MA ;)
« Reactie #2 Gepost op: oktober 12, 2011, 19:44:57 »
Da's inderdaad een dilemm-MA ;-) Ikzelf vind het juist helemaal niet handig, allemaal dezelfde voorletter. Juist met de post, wie o wie wordt er bedoelt?  Hebben je kinderen ook een tweede (doop-) naam? Dat maakt het al weer wat makkelijker, met meer dan 1 letter. Tja, lastig. Overdreven vind ik het in ieder geval niet hoor. De eerste drie namen passen prachtig bij elkaar en uiteindelijk gaat het erom wat jullie willen, niet wat de buitenwereld er van vindt. Succes met de keuze!

 :knuf: Babette


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:dilem-MA ;)
« Reactie #3 Gepost op: oktober 12, 2011, 22:03:50 »
Poeh lastig! Ik had bij het kiezen van de namen dezelfde gedachte als Jochemsmama (babette), met post is het handiger om andere voorletters te hebben. Maar jullie hebben al drie ma'tjes in huis, een vierde kan daar dan ook wel weer bij!

Weet je ook waarom je oudste het "verafschuwt"? Waarom denkt zij dat de jongste het erg zou vinden? De tweeling is al vanaf de conceptie gewend dingen te delen, de voorletter zal dan ook niet zo'n ramp zijn. De gedachten van de oudste zou je kunnen meenemen in je beslissing, jullie kinderen moeten immers verder met wat jullie willen.

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline esther mv 4 meiden

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 5.755
  • Geslacht: Vrouw
Re:dilem-MA ;)
« Reactie #4 Gepost op: oktober 12, 2011, 22:34:38 »
Ik vind het leuk om de 'traditie' voort te zetten. Maar dat komt vast omdat wij hetzelfde hebben maar dan met de laatste letter. LoekA, MarA, IlanA en FennA.
Succes met bedenken wat je wel of toch juist niet zal doen.

Loeka 04-04-'00, Mara 21-01-'04, Ilana 22-08-'06 en Fenna 03-03-'09

Offline Tainn

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 16
  • Geslacht: Vrouw
Re:dilem-MA ;)
« Reactie #5 Gepost op: oktober 13, 2011, 20:00:26 »
Poeh lastig! Ik had bij het kiezen van de namen dezelfde gedachte als Jochemsmama (babette), met post is het handiger om andere voorletters te hebben. Maar jullie hebben al drie ma'tjes in huis, een vierde kan daar dan ook wel weer bij!

Weet je ook waarom je oudste het "verafschuwt"? Waarom denkt zij dat de jongste het erg zou vinden? De tweeling is al vanaf de conceptie gewend dingen te delen, de voorletter zal dan ook niet zo'n ramp zijn. De gedachten van de oudste zou je kunnen meenemen in je beslissing, jullie kinderen moeten immers verder met wat jullie willen.

Groetjes Nynke

ze is aan het puberen he. vroeger vond ze het niet erg, maar nu vindt ze zichzelf wat groot om een to-ma'tje te zijn   :hmmm:
post komt hier trouwens meestal gewoon met volledige voornaam dus dat vind ik zelf geen probleem.
Mamsje van Mara (16), Maïté en Maya (12) en Magali

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:dilem-MA ;)
« Reactie #6 Gepost op: oktober 13, 2011, 21:15:24 »
hahaha ja dat kan ik me indenken! Pubers zijn immers al zoooo groot!

Bij ons komt de gewone post ook met voornamen erbij, maar bankzaken en dat soort papieren gaan meestal op initialen.

Groetjes Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re:dilem-MA ;)
« Reactie #7 Gepost op: februari 27, 2012, 23:08:25 »
Zie ineens op je tikker dat ukkie er bijna aankomt (of al is) zijn jullie eruit gekomen met het Dilem-ma???



Offline Tainn

  • Zuigeling
  • *
  • Berichten: 16
  • Geslacht: Vrouw
Re: dilem-MA ;)
« Reactie #8 Gepost op: juli 30, 2012, 20:23:06 »
29 februari heeft Magali ons gezinnetje verrijkt  :love: . Een droom van een baby: eten, slapen en lachen.
Borstvoeding gaat als een trein.
Mamsje van Mara (16), Maïté en Maya (12) en Magali

Offline mammavanbo

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.271
  • Geslacht: Vrouw
Re: dilem-MA ;)
« Reactie #9 Gepost op: juli 30, 2012, 23:16:12 »
Super, gefeliciteerd, fijn dat het zo goed gaat.



Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: dilem-MA ;)
« Reactie #10 Gepost op: augustus 06, 2012, 10:00:48 »
En wederom een 'ma'!!!! Fijn dat het zo goed gaat!
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re: dilem-MA ;)
« Reactie #11 Gepost op: augustus 07, 2012, 13:25:23 »
Ha, nu zie ik je topic hier ook. Leuk, nog een Ma-tje erbij, gefeliciteerd. Fijn dat je de BV nog niet verleerd bent. Hoe vinden de andere drie Ma-tjes het? Dolgelukkig met hun kleine zusje?

Groetjes, Babette