User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 61
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: verloskundige  (gelezen 32576 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re: verloskundige
« Reactie #15 Gepost op: juli 21, 2009, 20:58:17 »
Fijn dat dit gesprek wel goed ging. Ken het helemaal hoor, dan krijg je iemand aan de telefoon die kortaf is en dan betrek je het op jezelf, terwijl dat dus absoluut niet het geval is. En dan helemaal met hormonen in je lijf... 5 augustus is het voordat je het weet, spannend joh!

Dikke  :knuf:
Babette


Offline esther mv 4 meiden

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 5.755
  • Geslacht: Vrouw
Re: verloskundige
« Reactie #16 Gepost op: juli 21, 2009, 22:52:28 »
Fijn dat je nu een goed gesprek hebt gehad. Ga je al weer een stuk rustiger naar je eerste afspaark op 5-8. :knuf:

Loeka 04-04-'00, Mara 21-01-'04, Ilana 22-08-'06 en Fenna 03-03-'09

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re: verloskundige
« Reactie #17 Gepost op: augustus 05, 2009, 11:34:26 »
Nou ik ben net terug van de verloskundige en het is super gegaan!!

Uiteraard was alles goed met mij, ik had verwacht een hele lage HB te hebben omdat ik steeds zo ontzettend moe ben maar het was 8.8 , dus dat was dik in orde. Ze vroeg ook direct of ik de roosvicee ferro wilde laten staan want het hielp toch niet zo goed bij een laag hb en het stond zo bol van suikers dat het een vaginale schimmel in de hand zou werken. (ik was al ferro gaan drinken namelijk).

Verder hebben we het over de borstvoedingsperiode gehad van Dominiek. Eerst kreeg ik van haar een flinke schouderklop dat hij ondanks alles 14 maanden bv heeft gehad. Daarna gaf ze mij een kaartje van een (IBCLC) lactatiekundige en raadde mij aan een consult aan te vragen als ik rond de 33e week ben. Dat was ik al van plan, maar vind het toch leuk dat de verloskundige nu ook wat meer meedenkt!

En wat ik zelf wel heel leuk vind, je kunt nu hier ook 7 dagen in de week thuis bevallen. Bij Dominiek was dan nog van maandag t/m vrijdag en in het weekend beviel je poliklinisch. Dus de kans is groot dat dit hummeltje thuis geboren gaat worden.


En wat ik zelf ook wel fijn vond is dat ze helemaal geen (sluik)reclame meer hadden voor kunstvoeding. De vorige keer hadden ze bijvoorbeeld nog het logo van nutricia op hun afsprakenkaart staan, en in het koffertje met spullen zaten ook reclamedingen voor de kunstvoedingsfabrikanten. Maar nu niet meer, echt helemaal nergen kon mijn speurneus er ook maar een hint van bespeuren, echt super!!

Ik is helemaal happy, volgende afspraak over 5 weken.
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: verloskundige
« Reactie #18 Gepost op: augustus 05, 2009, 11:39:49 »
Wat heerlijk dat ze hun praktijk verbeterd hebben!!!!! Nu kan je met redelijk gerust hart van je zwangerschap gaan genieten!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Nicole

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re: verloskundige
« Reactie #19 Gepost op: augustus 05, 2009, 12:47:10 »
wat fijn dat je gevoel nu goed is bij de praktijk en dat ze al meedachten over je bvperiode, goed man, nu lekker weer even verder genieten, wanneer heb je je 1e echo ?

 :knuf: Nicole


Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re: verloskundige
« Reactie #20 Gepost op: augustus 05, 2009, 13:12:58 »
Ik moet nog een afspraak maken voor de eerste echo, ik denk dat ik ergens in de 13e week wil. Dan is het al wat duidelijker te zien en aangezien ik nog steeds vermoed dat ik een dikke week korter zwanger ben dan dat de verloskundige denk wil ik graag een inwendige echo voorkomen :PP
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re: verloskundige
« Reactie #21 Gepost op: augustus 05, 2009, 13:22:44 »
Fijn, Melissa, dat je met een goed gevoel daar vandaan gekomen bent. Enneh die pluim voor 14 maanden bv heb je verdiend, hoor  :goei:

Geniet ze!

 :knuf: Babette


Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re: verloskundige
« Reactie #22 Gepost op: augustus 05, 2009, 14:50:07 »
Dank je ;)

En de afspraak voor de eerste echo staat nu ook, het is op 08-09 om 14:30.
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re: verloskundige
« Reactie #23 Gepost op: augustus 05, 2009, 16:38:53 »
Spannend, die eerste echo!

 :knuf:


Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re: verloskundige
« Reactie #24 Gepost op: augustus 06, 2009, 10:54:27 »
We hebben het gisterenavond aan Dominiek verteld dat hij een grote broer werd. In eerste instantie ging hij een beetje raar doen en praatte er totaal overheen. Hij raakte nog wel even mijn borsten aan en zei "Zit daar dan de hoofden van de baby's" (Dominiek dacht eerst even dat het er twee waren). En dat was het, toen wilde hij er niets meer van weten. Nou prima toch, hij heeft nog 7 maanden om eraan te wennen.

Liggen we 's avonds in bed kruipt hij zowat in mij en zegt "Mama ik wil altijd bij jou blijven" dus ik zeg dat terug tegen hem "en ik zou wel altijd bij jou willen blijven".

Waarop hij mij vertwijfeld aan kijkt en vraagt, en als de baby uit jou buik is dan? Dus toen heb ik uitgelegt dat we veel dingen met zijn drietjes of viertjes gaan doen, naar de speeltuin, naar de dierentuin. En dat hij me mag helpen de baby in bad te doen en de baby verschonen, waarop hij direct enthousiast riep "En dan gooi ik de luier in de grijze container! niet in de groene want die is voor eten he mama?" En toen ik uitlegde wat hij allemaal nog meer kon doen als grote broer zei ik ook dat als er een fles gegeven moest worden dat hij er ook wel één mocht geven waarop hij me echt aankeek alsof ik iets heel vreemds zei en hij antwoorde:

Nee mama, dan geef ik wel jouw worst aan de baby, en dan help ik wel door er in te knijpen! (Dominiek zegt geen borst maar worst). En vervolgens pakt hij een knuffel om het voor te doen, legt het beestje aan en knijpt me vervolgens in mijn borst (AAUUWW). Dus direct maar even uitgelegt hoe het wel moet.

Maar hij ziet het helemaal zitten nu. We hebben we gezegt dat het nog heel lang duurt voor de baby komt en dat hij eerst groter moet groeien in mama's buik en dat de baby waarschijnlijk rond zijn verjaardag komt.

Dus vanmorgen om 7 uur maakt Dominiek me helemaal enthousiast wakker met de vraag "Is de baby al uit je buik mama?" gaaaap


En hij heeft nu een knuffelbeer omgedoopt tot baby. Het beestje krijgt om de zoveel tijd een schone luier, heeft al een bedje gekregen en word dan ook lief toegedekt. En als het een schone luier heeft en het huilt volgens Dominiek dan moet het een slokje melk, en dan krijg ik het aangereikt, Blijkbaar doet Dominiek niet aan flessen. :8
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: verloskundige
« Reactie #25 Gepost op: augustus 06, 2009, 11:03:36 »
Liefffff! Heerlijk die gedachtengang van kinderen!!!  :luvya:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re: verloskundige
« Reactie #26 Gepost op: augustus 06, 2009, 13:23:31 »
Wat fijn dat alles goed is gegaan bij de verloskundige,wat reageert dominiek heerlijkz eg op het nieuws dat hij groet broer wordt

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re: verloskundige
« Reactie #27 Gepost op: augustus 06, 2009, 13:50:45 »
Oh wat lief  :luvya: (behalve dat knijpen dan  ;-) )

Fijn dat hij er zo goed op reageert. Grappig hoe er in dat koppie van hem eerst nog even een paar dingetjes op zijn plaats moeten vallen voordat hij er verder op in gaat.

Maar dat "is de baby al uit je buik" ga je nog heeeeeeel vaak horen, denk ik. Met na jouw antwoord waarschijnlijk een nieuwe vraag: "waarom?" (dat is in ieder geval de fase waar Jochem nu in beland is).

 :knuf: Babette


Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:verloskundige
« Reactie #28 Gepost op: december 01, 2009, 15:04:08 »
Vandaag weer bij de verloskundige geweest.

Alles was goed en het mannetje groeide erg goed. Volgens haar heeft hij nu een grootte van een zwangerschapsduur van 26 weken (volgens mijn eigen rekening qua testen en de eerste echo's zou ik nu 23,5 zijn, volgens de laatste menstruatie en die houd ze aan ben ik 24,5).

Verder heb ik veel harde buiken en pijnlijke steken in mijn onderbuik. Volgens haar kwam dit doordat mijn buikspieren erg slap zijn en de kleine (en mijn baarmoeder) een enorme groeispurt hebben gemaakt en mijn spieren dat moeilijk kunnen opvangen. Hiervoor raadde ze een babybelt aan.

Verder doe ik het deze keer qua gewicht echt goed. Ik was bang om op de weegschaal te gaan staan na rwee weken vakantie en bijna elke dag uit eten, maar ik was maar 1 kilo aangekomen, dus ik ben nu nog steeds lichter als dat ik was toen ik zwanger werd.

En nu zo even de stad in en kijken wat die babybelt kost.
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Anneke mv 3

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 888
  • Geslacht: Vrouw
Re:verloskundige
« Reactie #29 Gepost op: december 01, 2009, 20:06:18 »
Klinkt goed Melissa.

Lijkt mij pijnlijk die buikspieren die het moeilijk hebben, snel zo'n babyriem dan maar.