User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 107
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: verloskundige  (gelezen 32575 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:verloskundige
« Reactie #30 Gepost op: december 01, 2009, 20:44:40 »
Wordt dus een grote knul??? Of doet deze het net zoals mama liever anders dan anderen... past wel bij jullie toch? De harde buiken en steken zijn geen pretje, hoop dat de babybelt verlichting geeft! Doe je het ook een beetje rustig aan meis? Net zo hard hollen als voor de zwangerschap, gaat nou eenmaal niet met zo'n heerlijke bundel in je buik he?

Hoe gaat het nu met jou zonder meds???

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:verloskundige
« Reactie #31 Gepost op: december 01, 2009, 22:47:43 »
Ik grapte al tegen Jos dat ik haast niet nog rustiger aan kon doen. Dominieks en mijn favo hobby is samen onder een dekentje tekenfilmpjes kijken. En dat doen we ook heel veel uurtjes.

Verder gaat het goed hoor, wat chaotischer dan normaal met praten en qua huishouden, merk ook dat ik het op het werk moeilijker vind, ik moet soms dingen echt meerdere malen lezen omdat ik aan het eind dan denk "waar ging dit ook alweer over?".

Maar Jos helpt goed mee, vind het soms wel zielig. Maar ik zie het dan echt niet en dan komt hij thuis van het werk en begint dan op te ruimen en de vaatwasser in te ruimen enz. Het is niet dat ik te lui ben om het te doen, maar ik zie het dan echt niet overdag, of stel het steeds maar uit.

Qua eten daarentegen gaat het wel erg goed. Ik ben in het begin van de zwangerschap steeds beetjes afgevallen en nu met de vakantie weer iets aangekomen, maar in totaal nu een pond zwaarder dan het eerste bezoek, dus dat is netjes lijkt mij.

Dank je voor het vragen
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Nicole

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re:verloskundige
« Reactie #32 Gepost op: december 01, 2009, 22:54:02 »
Goed te lezen dat het bezoekje aan de VK lekker verlopen was en dat ie in groei wat voor loopt wil niet altijd wat zeggen, hier hadden ze ook een schatting gemaakt destijds met Floor en zaten ze er ook ruim een pond langs. ze kunnen toch niet zien aan de buitenkant hoe groot een kindje precies is.

Mooi dat gewicht van je, is tich wel een geruststellend gevoel lijkt me, wat er nu niet aankomt gaat er straks allemaal af als je bevallen bent, ben je meteen een stuk lichter..

Lekker genieten meid van je zwangerschap ...

 :knuf:


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:verloskundige
« Reactie #33 Gepost op: december 01, 2009, 22:54:18 »
Lieve melis,

Vermoed dat het nu al heel veel scheelt dat je weet waarvoor je je meds nam en hoeveel het je opleverde. Ook Jos heeft dat gezien en zal nu ook eerder bijspringen dan voorheen. Het is ook heel goed dat je zelf merkt dat het anders is nu, leer je volgens mij heel veel van! Hopelijk gaat het dadelijk ook goed als de hormonen echt om de hoek komen kijken, maar ook dan heb je gelukkig Jos als stabilisator!

Als ik het zo lees, gaat het beter met je dan een paar jaar terug en dat heb je dan mooi wel zelf gewonnen!!! Heb je al gekeken wat je na de bevalling eventueel als meds mag nemen bij de borstvoeding? Kan me herinneren dat Gonneke toen voor jou zou gaan uitzoeken wat eventueel nog zou mogen samen met BV???

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:verloskundige
« Reactie #34 Gepost op: december 01, 2009, 23:03:42 »
Nee er is geen vervanger voor ritalin. Het enige wat in de buurt komt zijn andere methylfenidaat-achtige producten, en dat valt allemaal in de zwaarte van Cocaïne, alleen raak je er niet verslaafd aan. Dus voor de komende paar jaar moet ik echt even zonder. Maar dat is geen probleem.

Gonneke zou hierover niets voor mij uitzoeken trouwens, ik denk dat die niet eens weet van mijn add en medicijn gebruik. Maar ik weet dat alle ritalinverwante meds echt op de nogo lijst staan.

En ik heb inmiddels wel geleerd dat ik niet er van uit moet gaan dat andere mij wel stabiliseren. Bij Dominiek heb ik emotioneel alles zelf moeten doen, Jos kan weinig met emoties van anderen, kan hij niets aan doen zo is hij opgevoed, vroeger kreeg hij ook geen tot weinig begrip van zijn ouders, ben je ziek? dan neem je een paracetamol en ga je naar school, ben je verdrietig? Dan moet je ophouden met jezelf zo zielig te vinden etc. Dus nee vanuit die hoek verwacht ik weinig steun, maar ik sta nu sterker in mijn eigen schoenen, weet wat ik wil, wat ik niet wil en hoop dat ik de hormonenvloed straks overleef.
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:verloskundige
« Reactie #35 Gepost op: december 02, 2009, 09:37:00 »
Dacht dat Gonneke toen speciaal voor jou haar medicatieboek meenam naar utrecht. Weet iiig nog wel dat je toen ook met meds bezig was welke je bij borstvoeding zou mogen gebruiken.

Bedoelde trouwens ook niet dat Jos jou moest stabiliseren, maar zijn reacties zijn nu wel rustiger en neemt eerder iets in het huishouden over dan vroeger toch??? Maakt toch veel verschil dat je weet waaraan het ligt.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Marloes V.I.P.

  • Superplusmama
  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.366
  • Geslacht: Vrouw
Re:verloskundige
« Reactie #36 Gepost op: december 02, 2009, 09:41:28 »
Melissa, wat heerlijk dat je buikspruit zo goed groeit. Ik heb ook een babybelt gedragen in alle drie mijn zwangerschappen en vond het echt enorm veel verlichting geven. Ik hoop dat dat het bij jou ook zo is.

 :knuf:

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re:verloskundige
« Reactie #37 Gepost op: december 05, 2009, 21:06:53 »
Fijn dat alles lekker gaat melissa

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:verloskundige
« Reactie #38 Gepost op: december 12, 2009, 12:03:50 »
Gisteren bij de gnaecoloog geweest, ik moet namelijk een zwangerschapssuikertest doen vanwege mijn overgewicht.

Nou is alleen dat op zich al een heel verhaal. Ik moest er om 12:50 zijn, ben te laat van huis gegaan, Dominiek bij zijn oma gedropt, mijn benen uit mijn lijf gefietst, daar aangekomen toch wat te hard gefiets en kon nu amper lopen van de buikpijn, kom om precies 12:50 het ziekenhuis in gelopen om te realiseren dat ik geen papieren, helemaal niets heb meegenomen, dus in de rij voor een nieuw ponsplaatje, wat mij al veelte lang duurde. Dan doorstrompelen richting de lift, die helemaal van boven moest komen, is ie er eindelijk staan we erin deuren zijn net dicht, gaan ze weer open, spoedgeval iedereen moet de lift uit... zucht, weer wachten op de volgende lift, iets over enen kom ik de verloskunde-afdeling binnen gstrompelt al excuserend wat denk je?

"We hadden u nog niet gemist hoor mevrouw, we lopen tussen de anderhalf en twee uur uit en adviseren mensen nu zelfs om een nieuwe afspraak te maken"

Ik dacht het niet, ik wacht wel.

Het was echt reuzegezellig in de wachtkamer, op één of andere driftkikker na die maar moest blijven klagen over het ziekenhuis, dat hij zijn 'advocaatje' wel ging inschakelen want hij wilde zijn uurloon vergoed en anders zou zijn baas wel even naar het ziekenhuis komen, want als zijn baas tegenover iemand ging staan, nou dan deed je wel een stapje terug, en zo bleef hij maar doorgaan  :rofl: Iedereen had inmiddels boekjes gezocht om achter te verschuilen en zijn vrouw zat op de gang in een rolstoel te huilen en wilde niet meer in de wachtkamer zitten. En ondanks dat iedereen het oogcontact had verbroken bleef hij gewoon doorpraten alsof we allemaal aan zijn lip hingen. Toen hij eindelijk aan de beurt was legde ook iedereen hun boekje weg, maakte oogcontact met elkaar en hebben eerst een minuut zitten proesten van het lachen.

Maar goed, na ongeveer anderhalf uur was ik aan de beurt, beebje deed het goed, moet dinsdag weer komen voor de suikertest (van 08:30 tot 11:30) en 30;12 heb ik een groeiecho.

Maar heb echt een hele leuke middag gehad gisteren zeg, zo wil ik wel vaker wachten  :wut?: :wut?:
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re:verloskundige
« Reactie #39 Gepost op: december 12, 2009, 12:14:48 »
Fijn dat alles goe dgaat met de baby.
Zo kan het raar lopen in het zkh en kreeg je middag een hele andere wending,kun je niet vragen of die man bij je volgende afspraak ook in de wachtkamer wil gaan zitten,wel sneu voor zijn vrouw trouwens

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:verloskundige
« Reactie #40 Gepost op: december 12, 2009, 13:56:17 »
hahahahaha verschrikkelijk sneu voor die vrouw, maar wel een heel mooi spel om naar te kijken (vanachter een boekje) het maakt het wachten net even wat sentationeler! Fijn dat de baby het goed doet Melis!

 :knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:verloskundige
« Reactie #41 Gepost op: december 16, 2009, 17:16:49 »
Net de uitslag gehad, en ik heb geen suiker!

Alleen snapte ik dus niet helemaal wat ze vertelde. DE waardes moesten tussen de 5 en 10 zijn en de mijne waren tussen de 3,9 en 4.5, dan zou dat toch te laag zijn? Maar ik heb niet doorgevraagd omdat ik op het schoolplein stond en ik Dominiek moest ophalen van de psz.
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Ageeth

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.237
  • Geslacht: Vrouw
  • Have a nice day, unless you made other plans
    • WBW Nederland
Re:verloskundige
« Reactie #42 Gepost op: december 16, 2009, 17:31:59 »
Hmmmm vaag Melissa.
Toch maar even bellen nog morgen?
Ontmoetingsdag wbw zaterdag 2 oktober! Kijk op wbwnederland.nl


Offline Sigrid

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.479
    • koken...
Re:verloskundige
« Reactie #43 Gepost op: december 16, 2009, 17:48:00 »
Wij tellen onze waardes anders, (tussen de 70 en 120 is normaal), maar wat ik wel weet is dat te laag niet zo probleem hoeft te zijn, tenzij je weer écht té laag gaat (en das dan hier onder de 50 ongeveer) want dan loop je risico op hypo. Maar beetje aan de lage kant kan geen kwaad.
MV Hannes (08/02/04) en Marije (16/04/2005) en Jasmijn (27/12/2007) en meter van Enriqué


'Ik wens de rust om te accepteren wat niet te veranderen is
de kracht om te veranderen wat niet te accepteren is
en de wijsheid om het verschil tussen beide te ontdekken'

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:verloskundige
« Reactie #44 Gepost op: december 16, 2009, 17:50:20 »
Ik heb net al even gegoogled, op het internet staat dat iedereen toch wel zijn eigen onderwaarden heeft. En daar staat juist dat de waarden voor een niet diabeet tussen de 4 en 8 moeten zijn. Dus ik ga er maar vanuit dat het goed is, zolang ik me goed voel kan die onderwaarde geen kwaad.
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)