User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 135
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: verloskundige  (gelezen 32573 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline yfke

  • First class twat!
  • Forum Admin
  • *****
  • Berichten: 2.633
  • Geslacht: Vrouw
Re:verloskundige
« Reactie #45 Gepost op: december 16, 2009, 17:52:40 »
melissa Normale suikerwaarden liggen trouwen tussen de 4 en de 8 mmol/l en tot 10 mmol/l na een maaltijd

Die 3.9 is dus een tikje lager , maar niet rampzalig.
je hebt altijd wel iets schommeling tijdens  een zwanegrschap. Maar dit is zo miniem, en de rest keurig.  
Like I always say, there is no 'I' in TEAM... there's a 'ME' though, if you jumble it up.

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:verloskundige
« Reactie #46 Gepost op: december 16, 2009, 17:55:24 »
Ik heb gisteren dus een GTT gehad. en had nuchter een waarde van 3.9 en de piek na het drinken van het glucosedrankje was 4.5 zoals ik begreep. Maar zal wel goed zijn dan denk ik.
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:verloskundige
« Reactie #47 Gepost op: december 16, 2009, 22:10:07 »
Nuchter is dus ook niet zo raar dat je er even een tikkeltje onder zit. Je lijf is al druk in beweging en je had normaal gesproken allang iets gegeten of gedronken. Je lijf is ingesteld op jouw levensritme en als je nuchter ergens moet komen, is je suikergehalte altijd lager dan normaal. De piek is niet slecht, een glucose drankje is om je suikergehalte even iets omhoog te schoppen zodat het iets reserve heeft voordat je weer een goede maaltijd tot je neemt.

Bij een diabeet doet dat glucosedrankje heel veel, houdt het de bloedsuikerspiegel net lang genoeg hoger om een normale maaltijd te kunnen nuttigen/verteren. Bij een hypo moesten we altijd eerst druivesuiker geven en gelijk daarna een boterham met pindakaas... dit om de bloedsuikerspiegel te stabiliseren voor iets langere periode. Bij een niet diabeet reguleert het lijf gelijk de suikerpiek. Prima in orde voor zover ik kan beoordelen.

Raar dat het in België anders gemeten wordt Sigrid, zijn wel compleet andere getallen... dus meten ze waarschijnlijk met andere apparaten.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mamaMarije

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 4.328
Re:verloskundige
« Reactie #48 Gepost op: december 16, 2009, 22:44:11 »
mijn moeder heeft suikerziekte (en mijn oma, mijn broer en nog een paar voor hun ook) en idd als jij (zonder suiker) tussen de 4 en de 7 zit is het heel netjes hoor... neem aan dat die 3,9 nuchter was?
Ik zit in de ochtend ook vrij laag en blijf ook vrij laag zitten (ook alle zw.schappen gecontrolleerd natuurlijk en soms voor de lol even... tis maar wat je lollig vindt haha maar ja dat apparaat ligt toch altijd in de buurt van mijn ouders).

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:verloskundige
« Reactie #49 Gepost op: december 21, 2009, 20:08:57 »
even showen hoor,

mijn buik vandaag met 27week4dagen
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline dana-dune

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.718
  • Geslacht: Vrouw
  • TROTSE MAMA VAN DANA-DUNE, EN BODI-SKY
Re:verloskundige
« Reactie #50 Gepost op: december 21, 2009, 20:11:35 »
Wow je gaat super Melissa!!! mooie buik hoor!! Voel je je weer wat beter?  :knuf:

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:verloskundige
« Reactie #51 Gepost op: december 21, 2009, 20:16:54 »
Helaas niet, vanmorgen wilde ik weer aan het werk, had Dominiek al naar de buuf gebracht, loop hier naar binnen om mijn spulletjes te pakken en hoppa, daar kwam mijn ontbijt weer. Dus toch maar weer afgezegt en de huisarts gebeld want ik ben er nu wel flauw van.

Vanmiddag kon in weer bellen want er moest overlegt worden, de hele ochtend trouwens zitten spugen (bleegh) , hun antwoord?

PRobeer antagel, ja heb ik al gehad, werkte niet, nou dan rennies, ja slik ik ook al, nou dan was het niet anders en bleef ik er last van houden tot de baby geboren is..

Maar nu?

Behalve het spugen ben ik niet ziek, er ligt gewoon een baby tegen mijn maag aan waardoor mij maag zich af en toe de verkeerde kant uit leegt (mijn theorie). Ik kan toch niet 3 maanden in de ziektewet daarvoor.

Daarentegen lijkt het me ook niets om op het werk te zitten en alles onder te spugen.

Ik heb mijn baas een mailtje gestuurd met mij dilemma en hoop dat hij me een goed advies kan geven.
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Ageeth

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.237
  • Geslacht: Vrouw
  • Have a nice day, unless you made other plans
    • WBW Nederland
Re:verloskundige
« Reactie #52 Gepost op: december 21, 2009, 20:24:45 »
Mooie buik Melissa!
Er zijn toch ook pillen tegen de misselijkheid? Hoe erg moet het zijn voordat de ha dat gaat noemen???

Succes meis!!
Knuf Ageeth
Ontmoetingsdag wbw zaterdag 2 oktober! Kijk op wbwnederland.nl


Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:verloskundige
« Reactie #53 Gepost op: december 21, 2009, 20:29:47 »
zo hee lerg is het niet, ik hou nog steeds zo 70% van mijn eten en drinken binnen, dus genoeg voedingsstoffen en vocht. Ik ben ook niet ziek, alleen is het heel vervelend dat ik elk moment de boel kan onderspugen.

Voorbeeldje, ik dacht gisteren dat het spugen wat minder was geworden en was met Dominiek naar de heuvel achter ons huis om te sleeën, mijn broertje(17) en zusje(15) waren ook mee. Mijn broertje haal een rare stunt uit op de slee en sleet op zijn buik zowat tegen een boom, ik schiet in de lach en sta daar ineens tussen al die kinderen in de sneeuw te spugen, en had nota bene een nuchtere maag want het was alleen maar gal (gele sneeuw). Voelde me verder wel goed, niet ziek, niet misselijk, maar is gewoon erg genant en vies.
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:verloskundige
« Reactie #54 Gepost op: december 21, 2009, 20:34:13 »
Wow melis, wat een mooie duidelijke buik! Zou als ik hem zo zie niet raden dat je nog "maar" 28 weken bent. Echt duidelijk zwanger!!!

Er zijn volgens mij wel pillen tegen het spugen meis, alleen willen niet alle artsen dat voorschrijven, misschien nog eens navragen bij een andere arts of even op internet zoeken? Enneh lege maag is niet bevorderlijk he? Al eet je maar een beschuitje of cracker, er moet toch iets in je maag zitten hoor!!!

 :knuf: :knuf:

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline esther mv 4 meiden

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 5.755
  • Geslacht: Vrouw
Re:verloskundige
« Reactie #55 Gepost op: december 21, 2009, 21:42:44 »
Ik heb toen voor de misselijkheid Emesafene gekregen maar ik lees al dat jij niet misselijk bent en "gewoon" uit het niets begint te spugen. Dus ik neem niet aan dat je wat aan deze medicijnen hebt.
Het is wel ontzettende vervelend. Ik heb het bij mijn zwangerschappen ook regelmatig gedaan....Gewoon uit het niets heel even misselijk en vervolgens :kots: en vervolgens weer verder met de orde van de dag. Heel raar.
Sterkte ermee!! :knuf:
Je hebt trouwens een behoorlijk zwangere buik hoor! wow!

Loeka 04-04-'00, Mara 21-01-'04, Ilana 22-08-'06 en Fenna 03-03-'09

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:verloskundige
« Reactie #56 Gepost op: december 30, 2009, 12:25:02 »
Vandaag een groei-echo gehad. Baby doet het erg goed, beetje te goed. Hij was een dikke week voor op groei en was nu dus zo'n 3pond zwaar volgens de echo. Wat heel goed is bij 28.5 week zwangerschap. Dus volgens de echoscopist zou het een flinke knaap worden. Ach ik geloof er niet zo in heel eerlijk, hoevaak hoor je wel niet dat ze ernaast zitten? Maar hij was in het geheel ook groot, dus ook bovenbeentje, hoofdomtrek en buikomtrek waren groter. Dus nu krijgen we over 4 weken opnieuw een groeiecho, acht je hoort mij niet klagen :p
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Ageeth

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.237
  • Geslacht: Vrouw
  • Have a nice day, unless you made other plans
    • WBW Nederland
Re:verloskundige
« Reactie #57 Gepost op: december 30, 2009, 16:29:40 »
Hihi, genieten van de echo's dus?!
Ontmoetingsdag wbw zaterdag 2 oktober! Kijk op wbwnederland.nl


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:verloskundige
« Reactie #58 Gepost op: december 30, 2009, 17:27:16 »
hahahaha extra blikken op het wezentje in je buik is nooit verkeerd!!! En aangezien er al gehussel was met uitgerekende datum, is het misschien ook nog eens handig om te bekijken tot wanneer je door mag lopen toch?

Geniet van de extra kijkmomenten!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline mamaMarije

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 4.328
Re:verloskundige
« Reactie #59 Gepost op: december 30, 2009, 21:40:33 »
he wat vervelend zeg zo'n groeiecho extra  ;-)
Nog altijd jammer dat de VK hier vond dat het bij ons niet nodig was gezien de voorgeschiedenis van de grootste 2 mannen (geef ze nog altijd gelijk, ik had eerder extra echo's gewild als Jesse op schema had gelegen... dat had ik eng gevonden, 4700 gram vind ik dan weer wel normaal  :santa:)