User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 111
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: verloskundige  (gelezen 32578 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:verloskundige
« Reactie #60 Gepost op: december 30, 2009, 23:14:20 »
Ik moest mijn berichtje vanmiddag even kort houden want halverwege kwam mijn broertje binnenlopen, wilde niet blijven zitten typen dan ;)

Maar de echo was echt heel mooi, baby zat fanatiek op zijn duimpje te zuigen en op een gegeven moment zag je hem zijn duim uit zijn mond trekken en uitgebreid aan zijn duim likken, echt een heel apart gezicht.

Ik hoop trouwens niet dat ze het termijn nog gaan aanpassen aan de hand van de echo's, van mijn mogen ze de datum van 25 maart aanhouden, dan heb ik 6 april dacht ik voor ze ingrijpen. Maar het lijkt wel of hij elke echo wat groter word (voor het termijn dan) . Qua groei zat hij nu op 30.2 dacht ik, wat de uitgerekende datum qua echo's nu 8 maart zou maken.

Ach veel te verwarrend, ik hoop gewoon dat ze niet te snel ingrijpen, lekker de natuur zijn gang laten gaan!

Trusten meiden.
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:verloskundige
« Reactie #61 Gepost op: december 30, 2009, 23:49:32 »
yep, de natuur zijn gang laten gaan, tenzij vruchtwater te krap wordt...

Hoop dat je nog vele echo's mag bewonderen!!!!

 :knuf: :knuf: :knuf:
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline esther mv 4 meiden

  • Moderator
  • **
  • Berichten: 5.755
  • Geslacht: Vrouw
Re:verloskundige
« Reactie #62 Gepost op: december 30, 2009, 23:52:41 »
zouden ze de uitgerekende datum dan 2 weken verzetten? Dat geloof ik niet. Misschien dat ze het met een weekje verkorten maar 2 weken lijkt me erg overdreven.
Daarbij doen ze zo'n groei-echo ook om er voor jou voor te zorgen dat je straks niet een 10 ponder op de wereld gaat zetten. Hoe groter het kind hoe "lastiger" de weg naar buiten.
Ik hoop dat je nog vaak mag gluren naar je buikbewoner. :knuf:

Loeka 04-04-'00, Mara 21-01-'04, Ilana 22-08-'06 en Fenna 03-03-'09

Offline mamaMarije

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 4.328
Re:verloskundige
« Reactie #63 Gepost op: december 31, 2009, 08:53:40 »
bij Jesse wisten we dankzij 2 eerdere echo's (waarbij op de eerste nog niks te zien was en we dus niet wisten dat ik zwanger was) bij de termijnecho dat die termijn zeker klopte.
Bij de 20 weken echo lag hij voor in groei en bij de pretecho nog weer wat meer.
De gyn bij de 20 weken echo vond dat ik niet zo rustig moest blijven onder een grootte verschil van 2 weken (en met de pretecho dus nog weer meer).

Maar zij kon mij ook niet vertellen hoeveel weken voor op het gemiddelde 4500 gram (Thymen) dan was... zo moest ik niet denken.

Tja Jesse was dus 4700 gram bij 55 cm en zat in de grootste 1% van 2e en volgende kindjes... dat was alles vanaf 4680 gram ofzo... tja je komt niet bij die groep als je met 20 week keurig op schema ligt...

Fijn dat ze het in de gaten houden, lekker van genieten, maar ik ben daar dus vrij laconiek in  :bloosmeer:
Bij kleine kindjes is het goed dat ze je in de gaten houden en als ze halve kleuters verwachten bij vrouwen waarvan ze weten dat ze een smal bekken hebben ook...

(@Esther, 4700 gram was hier 2 uur weeen en 4 minuten persen, dus 10 pond zal wel niet veel meer werk zijn geweest denk ik :eek:)

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:verloskundige
« Reactie #64 Gepost op: januari 31, 2010, 15:29:36 »
Oh, ff showen hoor, mijn buik met 33 weken. En de pyama die ik aanheb is een pyama speciaa lvoor de borstvoeding, dus geen koude rug/buik snachts straks.



Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:verloskundige
« Reactie #65 Gepost op: januari 31, 2010, 15:34:13 »
Pffffoe Melissa, wat een mega-buik zeg! Wow! En dan mag je nog een week of 7 hihi.
Hier nog maar een heel bescheiden minibuikje, kan me nog niet voorstellen dat ik er straks ook zo bij loop ( zal toch wel gaan gebeuren  :eek:)

geniet er nog een paar weekjes van!

Stefke

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:verloskundige
« Reactie #66 Gepost op: januari 31, 2010, 15:40:54 »
Hoever ben je nu Stefke?
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re:verloskundige
« Reactie #67 Gepost op: januari 31, 2010, 18:04:38 »
Wauwie melissa een mooie buik hoor,succes met de laatste loodjes

Offline Stefke

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 557
Re:verloskundige
« Reactie #68 Gepost op: januari 31, 2010, 21:04:56 »
Ben pas 19 weken hoor, dus heb nog even te gaan...

(ben blij te zien dat bij jou ook niet alles spic en span is en er her en der rommeltjes liggen hihi  :lekker:).

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:verloskundige
« Reactie #69 Gepost op: januari 31, 2010, 22:06:01 »
Wow melis, wat een flinke buik!!! Nog geen last van je rug en/of banden??

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:verloskundige
« Reactie #70 Gepost op: januari 31, 2010, 22:14:40 »
Last van mijn onderrug, maar dat komt waarschijnlijk meer door mijn bekken die zo zeer doen. Daarvoor ga ik 1 keer in de week naar de chiropractor, en dat helpt goed. Ging er echt waggelend heen en ging steeds beter lopen weer. Alleen nu ik echt zo dik word word het waggelen weer steeds meer :P
Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:verloskundige
« Reactie #71 Gepost op: januari 31, 2010, 23:26:56 »
Is ook niet zo gek he?? Fijn dat de chiropractor je kon helpen met de ergste klachten. Verbaast me wel een beetje dat hij je behandelt tijdens zwangerschap, mijn manuele arts wilde tijdens zwangerschap zo min mogelijk manipuleren/kraken omdat banden verweken en het schade kan opleveren. Zo vertelde hij mij dat iig.

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Melissa

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 1.201
  • Geslacht: Vrouw
Re:verloskundige
« Reactie #72 Gepost op: februari 05, 2010, 22:00:08 »
En de foto van vandaag, hij ziet er iets vreemd uit, maar Dominiek heeft vanmiddag stiekem met de camera zitten spelen waardoor hij een langere sluitertijd had, en daarna was de accu leeg, dus morgen maar zoeken naar de oplader, maar bij deze, mijn buik met 34 weken.

Moeder van twee heerlijke knullen Dominiek (25-03-2006, 14 maanden bv gehad) en Valentijn (26-02-2010, nog volop bv)

Offline Anneke mv 3

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 888
  • Geslacht: Vrouw
Re:verloskundige
« Reactie #73 Gepost op: februari 09, 2010, 19:52:22 »
He,

Ligt het aan mij of is de buik een ietsie aan het zakken?

Leuke foto zo met die sluitertijd erg artistiek. :knuf:

Offline antoinettez

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 3.248
  • Geslacht: Vrouw
Re:verloskundige
« Reactie #74 Gepost op: februari 09, 2010, 22:51:18 »
Mooi buikje hoor  :goei:

 :knuf: Antoinette
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad.