User Info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Who's Online

  • Dot gasten: 110
  • Dot verborgen: 0
  • Dot leden: 0

There aren't any users online.

Auteur Topic: Wat gaat de tijd toch snel...  (gelezen 14030 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Myrthe

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 190
Wat gaat de tijd toch snel...
« Gepost op: augustus 13, 2009, 15:09:47 »
Hej Allemaal

Wat gaat de tijd toch soms snel voorbij... Ik ben een tijdje hier niet geweest, maar alles gaat verder prima. Loïs drinkt gewoon lekker door, meestal 2a3 keer per dag.
Nu alweer de laatste loodjes, 38+2 weekjes zwanger. De laatste weken natuurlijk veel regelen en doen.

Ons kleintje ligt nog steeds niet ingedaald, maar dat zal wel weer op het laatste moment gebeuren.
Dat ik zowiezo in het ziekenhuis moet bevallen vind ik wel minder, maar het is gewoon niet anders.
Ik kijk er helemaal naar uit om straks te kunnen gaan tandemen!

Greettzz Myrthe
die aan het aftellen is....


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Wat gaat de tijd toch snel...
« Reactie #1 Gepost op: augustus 13, 2009, 20:06:47 »
Aftellen??? Jeez je bent nu al zover dat je ukkie geboren kan worden!!!! Spannend hoor! Fijn dat Loïs gewoon door drinkt, zal je dadelijk ontzettend van pas komen als je stuwing krijgt!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline Myrthe

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 190
Re: Wat gaat de tijd toch snel...
« Reactie #2 Gepost op: augustus 17, 2009, 12:02:55 »
Hoi Nynke,

Spannend is het nu zeker wel, alle wensen, wbt de bevalling, heb ik besproken met de verloskundige in het ziekenhuis, die ook alles genoteerd heeft (en voor mij gecopieerd). Dus wat dat betreft prima geregeld.
Er staat dus ook bij dat Loïs nog drinkt. Van haar ook echt een super reactie erop gehad: owww wat super, dat hoor je niet veel meer in nederland (wel in andere landen) maar wel het beste voor een kind, oww wat goed enz.
en ja, aftellen, want Loïs is met 40 weken precies geboren, dus daar tel ik naar af.

Myrthe


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: Wat gaat de tijd toch snel...
« Reactie #3 Gepost op: augustus 17, 2009, 20:52:52 »
Dat scheelt, bij mij kwam irene drie weken te vroeg dus bij andere twee had ik het gevoel dat ik al drie weken overtijd was... en dan nog kwamen ze wat later  :eh: :boos:

Wat fijn dat je verloskundige positief reageerde! En dat Loïs al die tijd is blijven doordrinken!!!
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re: Wat gaat de tijd toch snel...
« Reactie #4 Gepost op: augustus 18, 2009, 22:24:11 »
Zo he, Myrthe, dat schiet lekker op. Wat gaaf dat Lois nog steeds bij je drinkt, kun je straks mooi gaan tandemmen, lijkt me heel speciaal. Succes met je laatste loodjes.

 :knuf: Babette


Offline Myrthe

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 190
Re:Wat gaat de tijd toch snel...
« Reactie #5 Gepost op: september 01, 2009, 21:00:16 »
Há Meiden,

Lang heb ik niet meer moeten wachten, want de 18e is ons kleine manneke Ryan geboren!
Pas na 3 dagen mochten we naar huis om op dag 6 maar weer terug naar het ziekenhuis te vliegen....
Ryan had namelijk koorts. Er zijn veel testen gedaan, bloed, urine en ontlasting. vermoedelijk heeft hij een virale infectie gehad.
Gelukkig is hij goed blijven drinken en mocht ik dag en nacht bij hem blijven. De 1e nacht toen hij in de couvese lag, hebben ze mij elke keer gewekt (ik mocht in een kamer vlakbij 'slapen') als hij wakker werd en aan gaf honger te hebben, zodat ik hem kon aanleggen. De rest van de tijd hebben we samen op een kamer gelegen.
Ook moest hij voor en na de voeding gewogen worden om een idee te krijgen van zijn vocht balans. Dat hebben ze 2 dagen volgehouden....daarna wisten ze wel dat hij genoeg dronk (Hij dronk 60-90 gr per keer! dus verbazing alom op de zuigelingenafdeling)
Verder gaat nu alles goed en kunnen we eindelijk lekker gaan genieten.

Greettzz Myrthe


Offline jochemsmama

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 5.023
Re:Wat gaat de tijd toch snel...
« Reactie #6 Gepost op: september 01, 2009, 21:05:52 »
Hé Myrthe,

Van harte gefeliciteerd met jullie kleine menneke Ryan! Wat een hectische start zeg, maar gelukkig gaat nu alles weer goed. En super van je dat je stand gehouden hebt met de bv. Is toch altijd lastiger in het ziekenhuis. Wat vindt je megje er van? Geniet ze van haar kleine broertje?

 :knuf: Babette


Offline Ageeth

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.237
  • Geslacht: Vrouw
  • Have a nice day, unless you made other plans
    • WBW Nederland
Re:Wat gaat de tijd toch snel...
« Reactie #7 Gepost op: september 01, 2009, 21:11:47 »
Ow wat leuk! Van harte met jullie zoontje Ryan!
Maar wat een nare start, wel erg goed van je zeg dat je hem lekker bij je hebt gehouden en het voeden goed gaat!!!
 :knuf: Ageeth
Ontmoetingsdag wbw zaterdag 2 oktober! Kijk op wbwnederland.nl


Offline dana-dune

  • Global Moderator
  • ****
  • Berichten: 2.718
  • Geslacht: Vrouw
  • TROTSE MAMA VAN DANA-DUNE, EN BODI-SKY
Re:Wat gaat de tijd toch snel...
« Reactie #8 Gepost op: september 01, 2009, 21:18:51 »
Gefeliciteerd met Ryan (mooie naam!)!

Super dat het voeden zo goed is blijven gaan zeg, en wat een productie! :goei:

Geniet er lekker van,  :knuf: Joyce

Offline Nicole

  • Moderator
  • ***
  • Berichten: 3.606
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat gaat de tijd toch snel...
« Reactie #9 Gepost op: september 01, 2009, 21:35:22 »
Hee Myrthe,

Gefeliciteerd met jullie mannetje en broertje, leuk zeg...

Balen van jullie start zeg, ik herken het wel een beetje met Jasper alleen zaten wij al 7 uur na de bevalling in het ziekenhuis met jasper in de couveuse en AB, dat wegen weet ik ook nog wel, jaaa zeiden ze dat moet want dat is beleid hier, jaa tuurlijk, maar ze merkte aan mij ook wel dat ik dat niet zo interessant vond, de volgende dag mocht hij toch bij mij op de kamer liggen en werd er niet meer voor en na gewogen...

Geniet nu lekker van jullie gezinnetje, officiele kraamtijd zit er al wel weer op voor jullie, ook niet zo heel veel van kunnen genieten zeker.

Hoe vond Lois het dat je niet in de buurt was met de bv, toen jullie in het ziekenhuis lagen ? Hoe vind ze uberhaubt haar broertje ?

 :knuf: :knuf:


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Wat gaat de tijd toch snel...
« Reactie #10 Gepost op: september 02, 2009, 00:12:09 »
Sow hé, ben je gelijk in volle productie gegaan, wat een mooi verschil tussen voor- en nawegen!!! Ryan krijgt gelijk de sneltrein!!!

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje, balen dat je weer terug naar het ziekenhuis moest... maar fijn dat alles nu in orde is en je kan gaan genieten!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.

Offline daan28

  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 2.959
  • Trotse mama van Veerle,Chelsea en Wouter
Re:Wat gaat de tijd toch snel...
« Reactie #11 Gepost op: september 02, 2009, 08:17:43 »
van harte met jullie mannetje en wat een stoere naam,super wel jammer dat jullie een paar dagen meosten blijven,maarwat drinkt hij goed zeg en nu lekker thuis,lekker genieten van elkaar.

tot snel

Offline Marloes V.I.P.

  • Superplusmama
  • Super Mama
  • *****
  • Berichten: 10.366
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat gaat de tijd toch snel...
« Reactie #12 Gepost op: september 02, 2009, 08:23:34 »
Hoi Myrthe,

gefeliciteerd met de geboorte van jullie Ryan. Wat een super ziekenhuis dat ze jou elke keer gewekt hebben voor de voedingen!  :goei: En wat heerlijk dat hij zo goed groeit!!!

Groetjes van Marloes

Offline Myrthe

  • Peuter
  • ***
  • Berichten: 190
Re:Wat gaat de tijd toch snel...
« Reactie #13 Gepost op: september 06, 2009, 21:46:37 »
Há meiden,

Het ziekenhuis waar ik ben bevallen heeft het WHO/ UNICEF-certificaat Zorg voor Borstvoeding! Het is ook één van de vijf ziekenhuizen in Nederland die alle certificaten voor goede zorg aan kinderen en ouders heeft gehaald. Zo'n certificaat alleen zegt natuurlijk niets, maar ze werken er ook echt naar.

Loïs vindt haar broertje heel lief en wil ook heel veel met hem knuffelen. :luvya:
Eerst was ze wel jaloers als hij ging drinken, maar sinds ze een paar keer samen hebben kunnen drinken vindt ze het ook wel prima.

Morgen ga ik als het qua tijd lukt even wegen, ik ben benieuwd wat er weer bij is. Ik zie hem bijna groeien.
Ryan is de afgelopen week vooral 's nachts heel onrustig geweest, kwam zeker elke 2 uur. Overdag liet hij er steeds 3a4 uur tussen. Ik heb (daardoor?) nu wel wat veel overproductie, maar het gaat steeds beter. Soms laat ik Loïs eerst drinken tot net na de 1e TSR en daarna Ryan, zodat hij niet alleen voormelk drinkt. Gelukkig heeft hij dag en nacht nu weer goed omgekeerd en is het vooral de middag dat hij wat vaker vraagt.

@Nynke, die sneltrein is ook niet alles, soms veslikt hij zich in de hoeveelheid....
@Nicole, Het klinkt bijna wel hetzelfde, had Jasper ook koorts? Ryan heeft 2 soorten AB gehad via infuus, hoelang moesten jullie blijven? en ja, beleid is beleid met dat wegen voor en na, dat blijft toch wel in die ziekenhuizen.
Loïs had zich wel snel aangepast. Ik denk ook doordat ik normaal ook werk en dan heeft ze natuurlijk ook niet elk moment dat ze wil drinken de mogelijkheid om te drinken. Dan zal ze het ook met ander drinken moeten doen. Maar in het ziekenhuis heeft ze gewoon lekker gedronken als ze op bezoek was.


Offline Nynke Dekker

  • Office iets?¿
  • Administrator
  • **
  • Berichten: 15.809
  • Geslacht: Vrouw
  • Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re:Wat gaat de tijd toch snel...
« Reactie #14 Gepost op: september 06, 2009, 22:03:28 »
De sneltrein is idd lang niet altijd fijn, maar gelukkig is Loïs er nog om even de ergste kracht er af te halen! Da's zo'n groot voordeel van tandemmen! Wat heerlijk dat Loïs door het samen drinken het beter is gaan accepteren, heeft ze het nog over de andere smaak of structuur? Heeft ze last gehad van spuitluiers toen jouw colostrum op gang kwam?

Ben benieuwd naar de groei, maar als ik jouw omschrijving zo lees, doet Ryan het prima!

:knuf: Nynke
Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet.